No module Published on Offcanvas position

Archiwum 2021/2022

W dniach od 30 maja do 1 czerwca odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta. W wyjeździe uczestniczyły klasy ósme naszej szkoły. Jechaliśmy dwoma autokarami pod opieką sześciu nauczycieli. Wyjechaliśmy o godzinie 6:00 sprzed budynku szkoły. Nasza długa podróż przerywana kilkoma postojami, w miłym towarzystwie, minęła nam bardzo szybko. Po dotarciu na miejsce ruszyliśmy zwiedzać Stare Miasto Gdańska. Trasę zwiedzania rozpoczęliśmy od starej Bramy Żuraw. Od pani przewodnik usłyszeliśmy wiele interesujących faktów historycznych na temat tej bramy. Następnie przez most nad Motławą ruszyliśmy w kierunku ulicy Mariackiej, która znakomicie stwarzała niepowtarzalny klimat. Pani opowiadała nam różne ciekawe legendy, które są związane z historią Starówki. Następnie przy fontannie Neptuna zostało nam przydzielone zadanie, dzięki któremu mogliśmy rozejrzeć się po mieście. Zwiedziliśmy również Bazylikę Mariacką, gdzie mieliśmy okazję wejść na jej wieżę i ujrzeć niezwykłą panoramę miasta rozlegającą się nad okolicą. Po zwiedzaniu zakupiliśmy pamiątki i upominki. Następnie ruszyliśmy autokarem w kierunku Westerplatte. Po przyjeździe na miejsce zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia pod pomnikiem Obrońców Wybrzeża i podziwialiśmy piękne widoki. Po całodziennym zwiedzaniu zakwaterowaliśmy się w pensjonacie Irena, który znajdował się we Władysławowie. Zjedliśmy przygotowaną przez kucharzy pensjonatu smaczną obiadokolację i poszliśmy do wyznaczonych pokoi.
  Drugiego dnia wyruszyliśmy autokarem do miejscowości Hel, gdzie mogliśmy zwiedzić starą latarnię morską , której długie schody prowadziły na sam szczyt. Naszym oczom ukazały się morskie fale i wysokie lasy. Kolejnym punktem wycieczki było fokarium Stacji Morskiej im. prof. Krzysztofa Skóry. Podczas pokazu mogliśmy podziwiać foki, które prezentowały swoje umiejętności. Atrakcją pokazu było również karmienie fok, które połączone było z treningiem medycznym, w czasie którego instruktorzy sprawdzali stan zdrowia zwierząt. Po interesującym przedstawieniu wybraliśmy się na spacer po helskiej plaży, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia oraz zrelaksowaliśmy się przy szumie morskich fal. Miłym zakończeniem tego dnia była dyskoteka, która odbyła się wieczorem. Mimo zmęczenia zwiedzaniem dobrze się bawiliśmy.
  Ostatniego dnia, po śniadaniu i wykwaterowaniu, wyruszyliśmy w dalszą podróż do Gdyni. Świetną atrakcją było Akwarium Gdyńskie, w którym mogliśmy fascynować się morskimi stworzeniami. Ich kolorowe barwy wprawiały w zachwyt. Kolejną atrakcją był godzinny rejs statkiem po porcie. Cały statek zrobił na nas ogromne wrażenie. Na pokładzie znajdowała się restauracja, w której mogliśmy kupić przekąski. Po ekscytującym rejsie wróciliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę do Sopotu, aby udać się na molo na chwilę odpoczynku. Niestety, nie było nam dane wystarczająco nacieszyć się czasem spędzonym na molo, ponieważ pogoda miała wobec nas inne plany. Zbliżająca się burza i nadchodzący deszcz zakończyły nasz relaks. Lekko przemoczeni wróciliśmy z powrotem do autokaru i ruszyliśmy w trasę powrotną do domu.
   Swoimi przeżyciami i wspomnieniami mogliśmy podzielić się z innymi, sami zaś wzbogaciliśmy swoją wiedzę i doświadczenie turystyczne. Myślę, że wszyscy dobrze i radośnie wspominają tę wycieczkę, ponieważ miło spędziliśmy czas, a przy okazji dowiedzieliśmy się wiele ciekawych informacji o Trójmieście i jego okolicach. Niestety, była to nasza ostatnia wycieczka w takim gronie.

Dnia 13 maja wyjechaliśmy wraz z wychowawczyniami: p. A.Zielińską, p.K.Sierakowską  i p.J.Góźdź, na wycieczkę szkolną. W wyjeździe wzięli udział uczniowie klas 6a, 7a i 7b.    O godzinie 8:30 mieliśmy zbiórkę na parkingu szkolnym, skąd wyruszyliśmy do Leszna.
       Po dotarciu do celu udaliśmy się do Parku Trampolin – Euro Jump Leszno. To jedyny tego  rodzaju obiekt sportowo-rekreacyjny w okolicy. Po rozgrzewce pod okiem instruktora mogliśmy skorzystać z atrakcji, m.in. toru przeszkód, ścianki wspinaczkowej, koszów do wsadów, trampolin sportowych oraz basenów wypełnionych gąbkami. Zmęczeni, jednak w świetnych humorach, udaliśmy się  do kina. Kupiliśmy popcorn, colę i zajęliśmy miejsca w sali kinowej. Około 10 minut oglądaliśmy reklamy i w końcu na sali nastała ciemność. Rozpoczął się film pt. ,,Sonic 2:szybki jak błyskawica”. Seans  skończył się po dwóch godzinach. Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy. Pierwsza grupa udała się na warsztaty z rysunku, a druga wybrała się do galerii handlowej, aby posilić się w jednym z punktów gastronomicznych.  Na warsztatach uczyliśmy się rysować realistyczne oko. Wszyscy byli bardzo zadowoleni ze swoich rysunków – zabraliśmy je do Pępowa.  Pani opowiedziała nam o technikach rysowania i pokazała różne przybory do rysowania, a także zaprezentowała swoje prace, które zdobiły ściany  pracowni. Około godz. 16:00  wróciliśmy do autobusu  i wyjechaliśmy w drogę powrotną.
     Wycieczka wszystkim się podobała. Była pełna atrakcji. Mieliśmy możliwość aktywnego spędzenia czasu oraz rozwijania talentów artystycznych. Mamy nadzieję, że w naszej szkole będzie więcej takich wyjazdów.

Dnia 22 czerwca klasa 1b wraz z nauczycielkami wybrała się na spacer do wiatraka „Franciszka”. Grupa spędziła miłe przedpołudnie na łonie natury. Po zapoznaniu się z historią wiatraka i zwiedzaniu go dzieci zjadły wspólny posiłek a na deser były lody dzięki uprzejmości rodziców.  Wzmocnieni i w dobrych humorach wszyscy wyruszyli na daleki spacer „Kasztanówką”, wzdłuż ogrodzeń pałacowych i dawnych zabudowań dworskich. Okazało się, że Pępowo skrywa wiele ciekawych obiektów historycznych i piękne okazy przyrody.

Muzyka budzi w sercu pragnienie dobrych czynów.
Pitagoras

Dnia 9 maja 2022 roku gościliśmy w naszej szkole artystów z Łódzkiego Biura Koncertowego WIRTUOZ, którzy zaprezentowali utwory muzyczne wywodzące się z  Ameryki Środkowej i Południowej. Dzieci miały okazję poznać instrumenty z tamtych rejonów.  W czasie występu odbyły się konkursy z nagrodami. Wybrani uczniowie mieli możliwość  zaprezentowania swoich tanecznych talentów.
  Gorące rytmy muzyki latynoamerykańskiej, niezwykle barwny sposób prowadzenia koncertu, oryginalne instrumenty i wirtuozeria muzyków nie pozostawiły nikogo obojętnym. Wszyscy świetnie się bawili, tańcząc i śpiewając wraz z zespołem.

17 maja 2022 roku uczniowie klas piątych wraz z opiekunami: panią Elżbietą Andrzejewską, panią Zuzanną Neuhoff-Ley, panem Szymonem Banaszyńskim oraz panią Marleną Wachowiak udali się do Gostyńskiego Ośrodka Kultury „Hutnik” na spektakl pt. „Tomek Sawyer”.
  Przedstawienie zostało przygotowane przez Katolicki Teatr Edukacji z Krakowa. Na scenie wystąpiło czworo aktorów, którzy zaprezentowali adaptację sceniczną  książki pt. „Przygody Tomka Sawyera” Marka Twaina. Profesjonalna gra aktorów, barwne kostiumy, bogata scenografia, dowcipne dialogi i piosenki dostarczyły wszystkim  wspaniałych przeżyć.