No module Published on Offcanvas position

Archiwum 2021/2022

  Dnia 13 kwietnia 2022r. uczniowie klasy 2b wraz z wychowawcą udali się na wycieczkę do stolicy Dolnego Śląska - Wrocławia. Pierwszym miejscem zwiedzania była Hala Stulecia we Wrocławiu. Wraz z przewodnikiem mogliśmy zobaczyć wnętrza Hali Stulecia – miejsca największych wydarzeń kulturalnych, sportowych i muzycznych. Kompleks Hali Stulecia to klimatyczna lokalizacja wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 
  Kolejnym punktem była wystawa składająca się z dotykowych ekranów i map, filmowych i dźwiękowych nagrań, a także wirtualna wycieczka opracowana w technologii Virtual Reality. W jej trakcie uczniowie mogli poznać samego architekta Hali Stulecia – Maksa Berga, zajrzeć do miejsc niedostępnych dla zwiedzających, a także, co najbardziej ekscytujące, wzbić się wysoko ponad Halę i Iglicę, aby móc z wysokości poznać kompleks Hali Stulecia i obejrzeć niewiarygodną panoramę Wrocławia. Zastrzyk adrenaliny był gwarantowany!
  Po atrakcjach w „perle wrocławskiego modernizmu”, udaliśmy się na warsztaty rękodzieła “Wielkanocne pisankowanie” do sali zabaw dla dzieci Fikołki. Na początku Pani prowadząca zajęcia wyjaśniła, skąd pochodzi wielkanocna tradycja malowania jajek. Uczniowie podczas warsztatów ozdabiali pisanki, które potem zabrali do domu. Następnie przyszedł czas za dowolną zabawę w sali zabaw która łączy rozrywkę, warsztaty ogólnorozwojowe, edukacyjne i hobbystyczne.

  Dziś w naszej szkole odbył się poranek patriotyczny z okazji 1056. rocznicy Chrztu Polski.
  Chrzest księcia Mieszka I to przełomowe wydarzenie w dziejach państwa i narodu polskiego, uznawane za symboliczny początek polskiej państwowości. Chrzest miał także fundamentalne znaczenie polityczne, kulturowe i tożsamościowe – wprowadził rodzące się wówczas państwo polskie w krąg cywilizacyjny Europy Zachodniej. Za symboliczną datę Chrztu Polski uznaje się Wielką Sobotę, 14 kwietnia 966 r.

 

 
„Nie dziedziczymy Ziemi po naszych przodkach, 
tylko pożyczamy ją od naszych dzieci”
Antoine Marie Roger de Saint-Exupéry

 
Dwudziestego dziewiątego marca w kinie „Szarotka” w Krobi trzecioklasiści obejrzeli film pt. „Chłopiec z chmur”. To opowieść, której bohaterem jest Thomas, typowy nastolatek, który spędza czas na graniu w gry wideo. Gdy dowiaduje się, że ma spędzić wakacje z ojcem, znanym ornitologiem, jest przerażony. Wizja takich wakacji wydaje się dla niego koszmarem. Szybko jednak zmienia zdanie…
            Twórcy filmu w dobitny sposób pokazują, że znaczna część społeczeństwa nie przejmuje się losami gatunków zagrożonych wyginięciem ani stanem planety, na której żyją, dopóki związane z tym problemy nie dotykają ich w bezpośredni sposób. „Nikogo to nie obchodzi”- słyszymy z ekranu wiele razy. Ta obojętność na ekologiczne wyzwania jest główną przeszkodą, jaką muszą pokonać bohaterowie w walce o przyszłość planety.
            „Chłopiec z chmur” może stanowić impuls do dyskusji o tym, jak istotna jest przyszłość wszystkich istot na naszej planecie i jak powinna wyglądać nasza relacja z naturą, by za kilka lat było jeszcze o co walczyć. Bo wszystko jest w naszych rękach!
Zdjęcia z portalu kino.klasa.pl MONOLITH FILMS SP. Z O.O.

„Woda to skarb!

Woda to życie!

Szanujmy ją należycie”!

 

  W dniu 22 marca obchodziliśmy Dzień Wody. Światowy Dzień Wody został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1992 roku. Powodem ustanowienia święta był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody. Ta ogólnoświatowa akcja ma zwrócić uwagę ludzi na niewielkie zasoby wody pitnej, które posiadamy i, co za tym idzie, konieczność dbania o nie. 

  W ramach realizacji innowacji „Jestem Eko- jestem spoko!” uczniowie klas trzecich przypomnieli sobie ile wody i jakiego rodzaju jest na naszej planecie oraz ile procent z niej stanowi wodę zdatną do picia. Dzieci z zainteresowaniem oglądały prezentacje dotyczące omawianej tematyki. 

  Uczniowie zajęcia w tym dniu rozpoczęli od burzy mózgów na temat wody. Dzieci poszerzyły swoje dotychczasowe wiadomości na temat zużycia wody w ciągu doby przez mieszkańców poszczególnych kontynentów oraz na temat sposobów oszczędzania tej cennej cieczy. Na zakończenie, pracując w grupach, trzecioklasiści zbudowali filtry do wody z plastikowych butelek, waty, kamieni i żwirku. Mocno „zanieczyszczoną” (przez nauczycielkę) wodę przelewali przez filtry i nie mogli się nadziwić z efektów, jakie uzyskali już po pierwszym filtrowaniu.

  Pamiętajmy, że woda jest największym skarbem i każdy z nas powinien ją chronić, cenić, szanować i we właściwy sposób wykorzystywać, by nie nastał nigdy taki dzień, w którym nie popłynie z naszego kranu. Przecież jeśli jej zabraknie, zabraknie i nas!!!

   Od 1999 roku na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego, który przypada 21 lutego. Święto ma za zadanie przypominać wszystkim narodom, jak ważny jest szacunek do języka ojczystego. Język polski jest naszym symbolem narodowym i wszyscy powinniśmy dbać o jego poprawność. Pielęgnujmy i szanujmy mowę ojczystą nie tylko od święta, ale i na co dzień.

W tym roku uczniowie klas IV-VIII mogli uczestniczyć w różnych działaniach zaproponowanych przez nauczycieli języka polskiego.

   Wszyscy uczniowie przystąpili do klasowych eliminacji szkolnego konkursu o tytuł „Mistrza Ortografii”. Na podstawie napisanego dyktanda przygotowanego przez nauczycieli polonistów najlepsi współzawodniczyli w finałowym etapie w różnych przedziałach wiekowych. Finaliści zmierzyli się z tekstem wymagającym wyjątkowej czujności w zakresie znajomości reguł polskiej pisowni. Bezbłędne pisanie i przyswajanie zasad ortograficznych jest coraz trudniejszą sztuką dla uczniów, dlatego zwycięzcom należą się szczególne gratulacje.

W poszczególnych kategoriach tytuł „Mistrza i Wicemistrza Ortografii” zdobyli:

Klasy IV: I miejsce „Mistrz Ortografii”: Rafał Kaczorowski (IV a)

II miejsce: Wicemistrz: Krzysztof Pazoła (IV b)

Klasy V: I miejsce „Mistrz Ortografii”: Bartosz Stachowiak (V b)

II miejsce: Wicemistrz: Wojciech Wyzujak (V a)

Klasa VI: I miejsce „Mistrz Ortografii”: Anastazja Szałata (VI a)

Klasy VII: I miejsce: „Mistrz Ortografii”: Olga Przybyłka (VII c)

II miejsce: Wicemistrz: Anna Adamiak (VII c)

Klasy VIII: I miejsce: „Mistrz Ortografii” : Nikola Ptak (VIII d)

II miejsce: Wicemistrz: Fabian Grzymisławski (VIII b)

   Na drzwiach niektórych sal lekcyjnych pojawiły się kartki z sentencjami i poleceniami do gry językowo-literackiej „Tropem myśli”. Poruszając się po szkole zgodnie z zapisanymi wskazówkami, uczniowie (klasy VII i VIII) mieli za zadanie odczytać hasło na podstawie ukrytych wyrazów, podać imię i nazwisko autora oraz znaleźć o nim dodatkowe informacje. 

   Uczniowie klas VII i VIII mogli również sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności polonistyczne w „Quizie językowym”. Niewielu może pochwalić się dobrą „formą językową” i wyczuciem językowym. Najlepiej (bezbłędnie) poradzili sobie: Zofia Bzodek, Natalia Ficek, Ewa Marciniak, Fabian Grzymisławski (VIII b), Nikola Ptak i Szymon Dobrosz (VIII d) 
Jeden błąd: Maja Roszak (VII c), Fabian Waleński (VIII a), Jan Krajka, Bartosz Linke (VIII b), Aleksandra Tyll(VIIIc)
   Młodsi uczniowie (klasy IV, V i VI) mogli wziąć udział w innych zadaniach.

Przedstawienie wybranego związku frazeologicznego w formie rysunku. Z wielu prac nauczyciele wyróżnili 26, a komisja za najciekawsze uznała cztery z nich: Rogera Skrzypczaka (V a), Filipa Danielczyka (V a), Leny Rotman (V b) i Franciszka Klementowicza (VI a).

  Piękno języka w piśmie – konkurs kaligrafii. Uczniowie starannie i estetycznie zapisywali hasło: Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego oraz zdobili kartkę oryginalnym obramowaniem. Na wyróżnienie zasłużyło 29 prac.

Wszystkie wyróżnione prace zostały zaprezentowane na sztalugach.

Zadania, z którymi zmierzyli się uczniowie, dały im możliwość przetestowania wiedzy, sprawdzenia umiejętności, wykazania się kreatywnością i zdolnościami plastycznymi.

 

Podkategorie