Święto Edukacji Narodowej, zwane potocznie Dniem Nauczyciela, obchodzone jest co roku 14 października. Dzień ten pozwolił odpocząć od codziennych zajęć całej społeczności szkolnej i poświęcić czas na wspólne świętowanie, które rozpoczęła uroczysta akademia przygotowana przez wychowawczynie klas trzecich oraz uczniów naszej szkoły. Zaprezentowany program artystyczny został nagrodzony gromkimi brawami. Następnie przyszła pora na słodki poczęstunek i miłe rozmowy przy kawie.
  Dziękujemy za pomoc w przygotowaniu widowiska Państwu: Katarzynie Banaszyńskiej, Zuzannie Neuhoff- Ley oraz Bartłomiejowi Wojciechowskiemu.

„Kiedy byłem mały, zawsze chciałem dojść
na koniec świata.”

Dżem

Dnia 13 października 2021 r. klasa Vb wraz z panią wychowawczynią Elżbietą Andrzejewską, panem Pawłem Andrzejewskim oraz mamami trzech naszych kolegów udaliśmy się na wycieczkę do Muzeum „Spichlerz Polskiego Rocka” w Jarocinie. Gdy dojechaliśmy na miejsce, czekał na nas przewodnik, który miał na celu zapoznać nas z ponad 50–letnią historią polskiej muzyki rockowej i ponad 40–letnią historią jarocińskich festiwali. Muzeum położone jest w centrum Jarocina. Jest bardzo nowoczesne i multimedialne. Spichlerz Polskiego Rocka w Jarocinie gromadzi różnorodne zbiory, na które składają się m. in. filmy, fotografie, plakaty, czasopisma, teksty utworów, płyty oraz prace plastyczne polskich muzyków i osób związanych z polskim rockiem. Wprowadzeniem do każdego obszaru tematycznego jest light boks, w którym zainteresowani znajdą informacje dotyczące prezentowanego zagadnienia, uzupełniane materiałem ilustracyjnym . Osoby pragnące głębiej wniknąć w temat, mogą skorzystać z info kiosków, gdzie znajdą poszerzone informacje wzbogacone o materiały filmowe oraz kolekcje pokazujące zespoły reprezentowane dla danego przedziału czasowego. Szczególną uwagę zwracały oryginalne przedmioty podarowane przez znanych artystów m. in. Anję Orthodox czy Renatę Przemyk. W Spichlerzu z każdego zakątka dobiegała muzyka towarzysząc zwiedzającym na każdym kroku. Dzięki temu wystawa „nie jest martwa, lecz żyje.” Mogliśmy na własne oczy i uszy doświadczyć muzyki rockowej od jej początków – big beatu i rytmu bluesa przez muzykę alternatywną, punk rock i underground do współczesnego rocka. W muzeum czekały na nas również inne atrakcje. Jedną z nich były warsztaty zdobienia koszulek i toreb metodą szablonu. To była prawdziwa lekcja techniki. Daliśmy upust naszej wyobraźni i stworzyliśmy oryginalne koszulki rockowe. Wzięliśmy udział w Questingu edukacyjnym, czyli zwiedzaliśmy muzeum przez zabawę. Zostaliśmy podzieleni na kilka grup. Każda otrzymała kartkę z zadaniami do wykonania. Poruszając się po terenie całego muzeum musieliśmy poszukać odpowiedzi na pytania. W rywalizacji liczyły się szybkość i spostrzegawczość. Wszystkie zespoły spisały się na medal! W muzeum nie zabrakło też lekcji języka polskiego. Poczuliśmy się jak w prawdziwej Akademii Pana Kleksa. Pani prowadząca lekcję przeczytała nam list, który napisał do nas Pan Ambroży Kleks. Jednym z zadań, które musieliśmy wykonać polegało na nadmuchaniu balona i przyczepieniu do niego kartki z pytaniem, które chcielibyśmy zadać Panu Kleksowi. Pytanie ułożone przez moich kolegów z klasy były ciekawe i zabawne. Punktem kulminacyjnym naszego pobytu w Spichlerzu Polskiego Rocka były kolejne warsztaty, tym razem chemiczne. Samodzielne wykonywanie eksperymentów było fascynujące. Efekty doświadczeń były widowiskowe a co najważniejsze bardzo bezpieczne. Po pięciu godzinach wspaniałej zabawy w Spichlerzu udaliśmy się pod Pomnik Glana, by zrobić sobie wspólne zdjęcie. Ostatnią atrakcją tego dnia była oczywiście wizyta w naszym ulubionym McDonald`s.

14.10.2021r odbyła się wycieczka klasy 2b do „HYDROPOLIS” oraz “KOLEJKOWA” we Wrocławiu. Pierwszym punktem wyjazdu były warsztaty manualne z cyklu “PoEKOloruj”. Uczniowie z produktów codziennego użytku stworzyli własną paletkę farb, z której mogą wielokrotnie korzystać w szkole podczas zajęć plastycznych. W części teoretycznej dowiedzieli się czego pierwotnie używano do tworzenia farb, skąd pozyskiwano pigmenty oraz dlaczego były one tak drogie.
Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie centrum wiedzy o wodzie. Jeszcze zanim przekroczyliśmy próg budynku przeszliśmy przez unikatową drukarkę wodną. To najdłuższa tego typu instalacja w Europie, która mierzy aż 46,5 m długości. Na ścianie wody kreowane są różnorodne wzory i napisy. Drukarka działa niczym kurtyna, rozchylając się przed zwiedzającymi. Następnie, na 65-metrowym ekranie, oglądaliśmy film, który opowiadał o powstaniu wody na Ziemi, i stanowił pierwszy etap zwiedzania wystawy. 10-minutowy film zabrał nas w najodleglejsze zakamarki kosmosu. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób powstała woda, jak jest jej dużo we wszechświecie. Ponadto, na środku sali wyświetlany był obraz kuli ziemskiej o średnicy 2 metrów z animacją pływów wodnych na naszej planecie. W strefie głębin mogliśmy z bliska obejrzeć najbardziej przerażające stworzenia głębinowe i odkrywać niesamowite życie ukryte w ciemnościach. W strefie wystaw czasowych była prezentacja instalacji, których wspólnym mianownikiem jest różnorodna relacja człowieka z wodą. To miejsce, w którym edukacja przenika się ze sztuką.
Po wizycie w Hydropolis udaliśmy się do miniaturowego świata ukazującego zakątki Dolnego Śląska oraz samego Wrocławia. Uczniowie zobaczyli, m.in. Karpacz, Śnieżkę, Wrocławski Rynek z wiernie odwzorowanymi kamienicami, a także gospodarkę leśną i rolną ze zwierzętami hodowlanymi. Szczególną uwagę dzieci przykuwały jeżdżące pomiędzy nieruchomymi figurami budynków i ludzi pociągi. Duże wrażenie zrobiło także oświetlenie makiet, które dawało możliwość zainscenizowania dnia i nocy. Pani przewodnik zadawała nam różne zagadki, szukaliśmy na makietach krasnali, kotów, lisów, banknotu 20-złotowego, a także superman'a czy fana Roberta Lewandowskiego.
Po wizycie we Wrocławiu udaliśmy się w drogę powrotną, ok. godziny 16:00, zgodnie z planem, wróciliśmy do Pępowa – bardziej zintegrowani, zadowoleni, uśmiechnięci oraz pełni pożytecznej wiedzy.

Dnia 8 października 2021 klasa 1a i 1b wraz z wychowawcami wybrała się na wycieczkę do lasu. Pogoda nam dopisała, był piękny słoneczny dzień. Przed wyjazdem ustaliliśmy zasady zachowania się w lesie. Przypomnieliśmy sobie, jak należy zachowywać się w autobusie. W leśniczówce w Karcu czekał na nas pan Maciej Kubas, pracownik Nadleśnictwa Piaski. Dzięki uprzejmości pana leśniczego poznawaliśmy las różnymi zmysłami. Rozpoznawaliśmy drzewa i krzewy leśne, warstwy lasu oraz poznaliśmy oznakowanie drzew. Mogliśmy także wspólnie się pobawić, pobiegać i pochodzić po lesie. Podczas przerwy śniadaniowej zjedliśmy upieczone kiełbaski przy ognisku oraz przywiezione smakołyki. Wycieczka była udana, zadowoleni wróciliśmy do szkoły. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z naszej wycieczki. Serdecznie dziękujemy raz jeszcze panu Maciejowi Kubasowi za gościnę w Karzeckim lesie oraz rodzicom za pomoc w organizacji naszej wycieczki.

Dnia 4 października 2021 r. klasa 1b wzięła udział w przedstawieniu teatralnym. Dziękujemy serdecznie aktorkom Pani Dorocie oraz Pani Agacie z teatrzyku Pompon za wspaniałe przedstawienie teatralne pt. „Przypadek Bociana Bogdana”. Dziękujemy za wprowadzenie nas w teatralny świat.

Dnia 30 września 2021 r. klasa 1b obchodziła Dzień Chłopaka. Dziewczynki wraz z wychowawczyniami panią Arletą Sierszulską oraz Zuzanną Weinert złożyły chłopcom życzenia. Chłopcy otrzymali drobne upominki. Bardzo dziękujemy rodzicom za przygotowanie prezentów.

Nasza szkoła 2 października 2021r., dołączyła do wielkiego wydarzenia jakim jest XI ŚDTM. Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy uczenia się matematyki. Zachęca do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny sposób. Na przerwach dziewczyny z 8a i 8c sprawdziły, jak dobrze tabliczkę mnożenia znają koleżanki i koledzy z klas 4-6. Natomiast klasy 7-8 rywalizowały ze sobą w sali komputerowej na platformie kahoot. Uczniowie przygotowali maseczki i koszulki zawierające działania tabliczki mnożenia. Obchodzony w szkole Światowy Dzień Tabliczki mnożenia wywołał wśród uczniów wiele pozytywnych emocji oraz pobudził chęć zdrowej rywalizacji.
Gratulujemy Mistrzom, dziękujemy Egzaminatorkom oraz wszystkim którzy włączyli się do akcji!

Dnia 7 października uczniowie klasy 1c i 2a udali się na wycieczkę do „Zagrody Pszczółki Przyjaciółki” w Katarzynowie. Zagroda to nie tylko ule i budynki, ale również bardzo pouczająca ścieżka edukacyjno-przyrodnicza, gdzie znajdują się stare ule, ule rzeźbione lub w kłodach drzew czy tablice edukacyjne. Podczas pobytu Pani Justyna Bednarek – właścicielka zagrody, w bardzo przystępny sposób opowiadała dzieciom o tym, jak powstaje miód, o zwyczajach pszczół oraz ich roli w przyrodzie i życiu człowieka.
W sali muzealnej uczniowie mogli podziwiać dawny i obecny sprzęt pszczelarski: zabytkowe miodarki, podkurzacze czy prasę do węzy. Odbyły się też warsztaty, podczas których dzieci własnoręcznie wykonywały woskowe świece oraz ozdabiały według swojego pomysłu płócienne, ekologiczne torby. Zarówno torby, jak i świece uczniowie zabrali ze sobą na pamiątkę. Na koniec pobytu dzieci zostały poczęstowane bułeczką i grillowaną kiełbaską, którą zjadły z ogromnym apetytem. Wycieczka była bardzo udana, pouczająca i dostarczyła dzieciom wielu niezapomnianych wrażeń.