Uczniowie klas 4a, 4b i 6a wraz z wychowawczyniami (p.L.Muszyńską, p.E.Fabisiak i p.J.Góźdź) oraz p.A.Adamek, w dniu 10 czerwca pojechali na wycieczkę do Katarzynowa. W tej niewielkiej miejscowości, niedaleko Jutrosina, znajduje się zagroda edukacyjna „Pszczółki – Przyjaciółki”. To ciekawe miejsce prowadzone jest przez Justynę i Jacka Bednarków. Oboje ukończyli technikum pszczelarskie i od 11 lat prowadzą nie tylko gospodarstwo pasieczne, ale też propagują wiedzę o pszczołach i ich roli w środowisku naturalnym i życiu człowieka.
  Podczas kilkugodzinnego pobytu w zagrodzie dzieci poznały tajniki pszczelego życia, dowiedziały się, jakie korzyści dają te pożyteczne owady  i na czym polega praca pszczelarza. Miały także okazję skosztować pysznego miodu akacjowego, a nawet zrobić zakupy w „miodowym” sklepiku. Zagroda to nie tylko ule i budynki, ale również ścieżka edukacyjno-przyrodnicza, gdzie  znajdują się stare ule, ule rzeźbione w kłodach drzew czy tablice edukacyjne. W sali muzealnej  można było podziwiać  zabytkowe miodarki (drewniane i metalowe), podkurzacze czy  kolekcję grafik i obrazów, a także prace w drewnie, kamieniu, a wszystko to związane z pszczelarstwem. Pani Justyna swoimi opowieściami potrafiła wzbudzić zainteresowanie u każdego uczestnika wycieczki. Nie zabrakło także  tańca do melodii znanych piosenek o pszczółkach. Niewątpliwą atrakcją okazały się warsztaty, podczas których z wosku pszczelego uczniowie tworzyli świeczki, wytwarzające w czasie spalania  jony, które są korzystne  dla naszych  dróg oddechowych.
   W czasie wizyty w zagrodzie dzieci mogły się zrelaksować, grając w piłkę nożną, piłkarzyki czy odpoczywając na   huśtawkach. Na zakończenie wszyscy zjedli smaczne kiełbaski usmażone na ognisku. Wycieczka do Katarzynowa pokazała, że nie trzeba jechać daleko, żeby zdobywać wiedzę i poznawać świat, a zarazem doskonale się bawić.

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pępowie od listopada 2021 do maja 2022 uczestniczyli w zajęciach realizowanych w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020, podprojektu Uczniowskie Laboratoria Informatyczne dla klas 4-8.
Głównym założeniem zajęć było podniesienie kompetencji uczniów w zakresie wykorzystania narzędzi TIK, myślenia algorytmicznego, także umiejętności korzystania z narzędzi cyfrowych, a przede wszystkim samodzielne tworzenie aplikacji w celach edukacyjnych i społecznych. 
Do udziału zgłosiło się 16 uczniów z klasy 4 i 5. Na pierwszym spotkaniu uczestnicy bawili się świetnie, grając w gry integracyjne. Następnie wybrali temat projektu "Moja miejscowość w wirtualnym świecie". 
Podczas zajęć zdalnych uczniowie wyszukali w Internecie informacje o naszej miejscowości. Każdy indywidualnie ułożył zestawienie pytań oraz odpowiedzi potrzebnych do quizu. Zostało utworzonych 16 quizów, ale największą zabawą okazało się rozwiązywanie ich. Uczniowie wymieniali się linkami do swoich testów. Następnie wybrali pytania i wspólnie stworzyli quiz.
Link do quizu: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSengRZ5wf5tdTs068SYWzWwQrrWEnX6OO8-J1kGFZz1Yd396g/viewform

Uczestnicy projektu nagrali również krótki film o budowie komputera, wyszukali i pobrali zdjęcia różnych pomieszczeń szkolnych. Konstruowali pytania i zagadki. Na końcu stworzyli escape room i sprawdzali poprawność jego działania. 
Link do escape-room: 

https://view.genial.ly/6227291e9c931d0011e3b617/game-breakout-escape-room-szkola-jp-ii

Uczniowie na zajęciach zajęli się tworzeniem gry terenowej w aplikacji Actionbound. Wymyślili własne pytania i zagadki. Ustalili miejsca stopu oraz fabułę i bohatera gry pt. "Zagubiony robot". 
Link do gry: 

https://en.actionbound.com/bound/zagubionyrobot

Prezentację podsumowującą pracę uczniów można znaleźć pod linkiem: 

https://prezi.com/view/IJQygJ5uH3GbOqQShyi0/

Udział szkoły w projekcie Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2020, był dla uczniów i opiekuna ciekawym doświadczeniem. Dzieci miały możliwość rozwijania zainteresowań wirtualnej cyberprzestrzeni, podniesienia poziomu kompetencji w zakresie wykorzystania współczesnych narzędzi TIK. Dzięki wzbogaceniu bazy dydaktycznej szkoły zajęcia informatyczne będą mogły być prowadzone w atrakcyjnej formie w kolejnych latach. 


  „Sport to najpiękniejsza choroba
i najzdrowsze uzależnienie.”


Dzień 23 czerwca 2022 r. czyli tuż przed zakończeniem roku szkolnego uczniowie klasy Vb postanowili spędzić inaczej niż wszyscy. Wraz z wychowawczynią panią E. Andrzejewską  i panią K. Dzierzgowską wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę po okolicach Pępowa, a konkretnie do Gębic.  Ważnym elementem tej wycieczki była popularyzacja „Nordic Walking”, czyli marszu z kijkami oraz korzyści wynikające z uprawiania tej dyscypliny sportowej. Przed wyruszeniem w trasę otrzymaliśmy od p. E. Andrzejewskiej instruktaż, jak prawidłowo poruszać się z kijkami. O godz. 8.00 rano w wesołej atmosferze wyruszyliśmy całą grupą i doskonaliliśmy swój chód tak, jak każdy potrafił. Gdy dotarliśmy na miejsce, zaczęliśmy zwiedzać całą okolicę, oraz podziwialiśmy piękne widoki. Następnie o godz. 9.30 zebraliśmy się nad gębickim stawem, gdzie znajduje się siłownia na powietrzu i gdzie mogliśmy jeszcze trochę poćwiczyć a także odpocząć. Pogoda bardzo nam dopisywała a słońce przygrzewało. Dla ochłody czekały tam na nas przepyszne lody i zimne napoje. Po dłuższym odpoczynku, około godz. 10.50 wyruszyliśmy w trasę powrotną do Pępowa. Było super! Wszystkim dopisywał radosny nastrój i podekscytowanie. Był to udany dzień. 

„…Wakacji nadszedł czas, wiele przygód czeka nas…” pod takim hasłem uczniowie klas 1-3 pożegnali rok szkolny 2021/2022. Uroczystości szkolne poprzedziła msza święta w kościele parafialnym. Po nabożeństwie, pod opieką wychowawców, dzieci udały się do szkolnej sali gimnastycznej. Krótki program artystyczny, o tematyce wakacyjnej, w wykonaniu trzecioklasistów, poprzedziło odśpiewanie hymnu państwowego. Następnie głos zabrała pani dyrektor Agata Milewska. Po zakończeniu części oficjalnej, uczniowie wraz z wychowawczyniami przeszli do swoich sal, gdzie nastąpiło rozdanie świadectw i nagród.


Wszystkim wychowankom życzymy udanych i bezpiecznych wakacji!

Nauczycielki klas edukacji wczesnoszkolnej

            Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu przez wiele lat jest organizatorem konkursu dla uczniów klas V szkół podstawowych, którego tematyka wiąże się z profilaktyką antynikotynową. Celem konkursu jest propagowanie zdrowego stylu życia wolnego od palenia tytoniu i inhalowania e-papierosów oraz promowanie niepalenia 
i nieużywania e-papierosów szczególnie w środowisku młodzieży szkolnej.
W tym roku szkolnym odbyła się już XXII edycja konkursu pod hasłem „Palić nie palić – oto jest pytanie?”, adresowanego do uczniów klas V szkół podstawowych. Tegoroczne zadanie konkursowe polegało na przygotowaniu fotografii promującej zdrowy styl życia wolny od palenia tytoniu i inhalowania e-papierosów. 
Konkurs przebiegał w trzech etapach: szkolnym, powiatowym i wojewódzkim. 
W etapie szklonym wzięło udział 3 uczniów z klas V, a byli to: Filip Danielczyk z kl. V a, który zajął 3 miejsce, Weronika Pawlicka z kl. V b, która zajęła 2 miejsce oraz Szymon Pawlak z kl. V b, który zajął 1 miejsce i to jego praca zgodnie z regulaminem została przesłana do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gostyniu aby wziąć udział w następnym etapie konkursu. 
Etap powiatowy konkursu został rozstrzygnięty w maju tego roku. Komisja Konkursowa, po zapoznaniu się z nadesłanymi pracami, postanowiła, że pierwsze miejsce otrzyma praca konkursowa Kingi Hyżyk ze Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. M. Kopernika w Piaskach. Praca konkursowa Kingi reprezentowała powiat gostyński na etapie wojewódzkim konkursu. Drugie miejsce zajęła praca konkursowa Wojciecha Szymańskiego ze Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Skoraszewicach, a trzecie miejsce zajęła praca konkursowa Szymona Pawlaka ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Pępowie.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz GRATULUJEMY wszystkim zajętych miejsc na poszczególnych etapach!:)

  Dziesiątego czerwca bieżącego roku uczniowie klas trzecich wraz z opiekunkami pojechali na wycieczkę do Dobrzycy i Gołuchowa. Pierwszym punktem wyjazdu było Muzeum Ziemiaństwa i Zespół Pałacowo-Parkowy w Dobrzycy. Podczas lekcji muzealnej „Tajemnice pałacowych komnat” trzecioklasiści odbyli wędrówkę po pałacowych salach. Dowiedzieli się, jakie funkcje pełniły pierwotnie poszczególne komnaty, co się w nich znajdowało i co uległo zmianie wraz z upływem lat. Nieznane przejścia, małe schowki, nieistniejące drzwi oraz miejsca niedostępne na co dzień dla zwiedzających - to tylko niektóre tajemnice, które kryje pałac. Ciekawostką jest to, że właścicielem pałacu był Augustyn Gorzeński, który był obecny przy tworzeniu Konstytucji 3 Maja. Pałac otacza przepiękny park, w którym króluje, jeden z największych w Europie, platan klonolistny oraz znajduje się 30 pomników przyrody. Między alejami usytuowane są  woliery z ptactwem ozdobnym. Największy zachwyt zwiedzających wzbudziły pawie, które pozowały do zdjęć, prezentując swe piękne, rozłożyste ogony.
  Kolejnym punktem wyprawy był Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie. Tutaj dzieci uczestniczyły w lekcji terenowej „Szukamy dendrologicznych skarbów” polegającej na zabawie z użyciem planu parku i kart pracy. Uwzględniała ona obserwację i opis drzew okazowych w części ozdobnej arboretum. W trakcie zajęć uczestnicy zdobyli nową wiedzę o poszczególnych gatunkach drzew i prezentowali pozyskane informacje przed pozostałymi kolegami i koleżankami. Po zajęciach trenowych przyszła  pora na zwiedzanie Muzeum Leśnictwa znajdującego się w budynku starej powozowni i owczarni. To nietypowe spotkanie z lasem wzbogaciło dotychczasową wiedzę uczniów o tym ekosystemie oraz o sposobach jego ochrony. Płynnie nawiązywało do treści realizowanej w klasach trzecich innowacji „Jestem Eko - jestem spoko!”
   Następnie wycieczkowicze zjedli pyszny obiad i  odpoczęli w Domu Pracy Twórczej. 
   Ostatnim punktem programu  był długi spacer do Pokazowej Zagrody Zwierząt, która zajmuje powierzchnię ponad 20 ha ogrodzonego terenu. Żyją w niej żubry, koniki polskie, daniele i dziki. Aktualnie ogłoszony jest konkurs na imię dla tygodniowego żuberka, najmłodszego mieszkańca zagrody.
   Pogoda tego dnia dopisała, było ciepło i bardzo słonecznie. Zmęczeni, lecz zadowoleni  podróżnicy wieczorem wrócili do Pępowa.
  Wycieczka została zorganizowana w ramach projektu rządowego „Poznaj Polskę”.

Dnia 1 czerwca 2022 r. uczniowie klasy Vb z wychowawczynią p. E. Andrzejewską i p. P. Andrzejewskim wyjechali na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem a także rozpowszechnianie aktywnej formy wypoczynku.  O godzinie 5.30 wyruszyliśmy do w trasę. Jechaliśmy około 5 godzin. Po drodze oczywiście zahaczyliśmy o Mc`Donalds, ponieważ byliśmy bardzo głodni. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy zwiedzanie od Placu Zamkowego, gdzie wysłuchaliśmy historii dotyczącej Kolumny Zygmunta. Opowiedziała nam o tym pani pilot z biura podróży MOANA. Następnie przechadzaliśmy się po wspaniałych komnatach Zamku królewskiego, po których każdego z nas „oprowadzał” elektroniczny audioprzewodnik. Ostatnią atrakcją pierwszego dnia była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy tam zobaczyć na żywo i w praktyce poznać wiele zjawisk, robić rożne eksperymenty i doświadczenia. Mieliśmy z tego dużo frajdy. Podczas przejazdów po Warszawie, przez okna autokaru, podziwialiśmy piękne widoki i byliśmy pod wrażeniem naszej pięknej stolicy. Na zakończenie dnia pojechaliśmy do hotelu „GROMAN” w Sękocinie Starym. Czekały tam na nas piękne pokoje z łazienkami oraz pyszna obiadokolacja. 

Lena Maria Rotman


Dnia 2 czerwca wstaliśmy około godziny 7:00 i zjedliśmy pyszne śniadanie. Następnie wyruszyliśmy by dalej zwiedzać stolicę. Na Placu Zamkowym pod Kolumną Zygmunta III Wazy spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał i opowiedział nam o wielu ciekawych miejscach. Tego dnia zwiedziliśmy Bazylikę Archidiecezjalną p.w. św. Jana Chrzciciela. Przed południem udaliśmy się na Starówkę oraz zobaczyliśmy Dzwon na Kanonii. Następnie podziwialiśmy widoki z Gnojnej Góry. Po przejściu Kamiennych Schodków poszliśmy na Plac Starego Miasta, gdzie można było zakupić pamiątki, zrobić sobie zdjęcia z warszawską syrenką i posłuchać kataryniarza. Kolejnymi punktami naszej wycieczki były: Pomnik Nieznanego Żołnierza, Pomnik Ofiary Tragedii Smoleńskiej w 2010 r. oraz Fontanna Wielka. O godzinie 14:30 dotarliśmy do Łazienek Królewskich gdzie zobaczyliśmy między innymi Starą Pomarańczarnię, Pałac na Wodzie i pomnik naszego wielkiego kompozytora Fryderyka Chopina. Podziwialiśmy tam również przepiękną roślinność, pawie i niemal udomowione wiewiórki, które bez obawy podchodziły do nas w poszukiwaniu smakołyków. Następnie pojechaliśmy zobaczyć pałac w Wilanowie. W kościele wybudowanym obok wilanowskiego pałacu widzieliśmy prawdziwą kość mamuta, którą każdy mógł nawet dotknąć. Ostatnią atrakcją tego dnia było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. To wyjątkowe, miejsce, interaktywne muzeum, które upamiętnia największą akcję zbrojną polskiego podziemia. Multimedialne ekspozycje oddają atmosferę powstańczej Warszawy. Na koniec dnia udaliśmy się do hotelu na obiadokolację. Po posiłku był czas na kręgle, bilard i gry towarzyskie. 

Julia Kęsy


W piątek 3 czerwca, o godzinie 8.00 zjedliśmy pyszne śniadanie. Następnie zebraliśmy się przed hotelem, gdzie  zrobiliśmy sobie ostatnie zdjęcie i ruszyliśmy dalej zwiedzać Warszawę. Pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na 30 piętro, gdzie z tarasu widokowego, podziwialiśmy przepiękną panoramę Stolicy. Następnie poszliśmy spacerem do Muzeum Pieniądza. To placówka edukacyjna ukazująca dzieje pieniądza. Mogliśmy tam wydrukować sobie pamiątkowy banknot ze swoim imieniem i nazwiskiem i własnoręcznie podnieść prawdziwą sztabkę złota, która według zapewnień pracowników, warta jest około 3 miliony złotych. Po wizycie w Muzeum Pieniądza udaliśmy na obiad.. Posileni, wsiedliśmy do metra. Pojechaliśmy nim na Stadion Narodowy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wjazdu windą na taras widokowy. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po wszystkich atrakcyjnych miejscach, niedostępnych normalnie dla kibiców przyjeżdżających na mecze. Byliśmy w lożach dla VIP-ów, szatni naszej reprezentacji, Centrum Konferencyjnym oraz  w sali operacyjnej, z której zarządza się wszystkim, co dzieje się na stadionie. Z ciekawostek dowiedzieliśmy si, że na każdy mecz układana nowa murawa i akurat takie układanie widzieliśmy. Około godziny 17.00 ruszyliśmy w drogę powrotną do Pępowa. Atmosfera w autokarze była wspaniała. Śpiewaliśmy piosenki, oglądaliśmy zrobione zdjęcia i wspominaliśmy te niezwykłe 3 dni. 

Karolina Kuźnicka

Przeczytajcie, co o wycieczce sądzą inni uczestnicy. 
„Na szkolnej wycieczce w Warszawie było bardzo fajnie. Zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc. Nie umiem wybrać, co podobało mi się najbardziej, ponieważ podobało mi się wszystko. To były fascynujące 3 dni.”

Maja Kaczmarek

„Najbardziej podobało mi się, gdy zwiedzaliśmy PGE Narodowy. Spodobała mi się szatnia, bo była duża i wszechstronna. Super dodatkiem jest to, że dach jest otwierany. Myślę, że pan kierowca i pani pilot pojadą z nami jeszcze raz na wycieczkę.”

Mikołaj Zjeżdżałka

„Najbardziej podobał mi się Zamek Królewski, głównie jego jego wnętrze a zwłaszcza apartamenty królewskie, meble, galeria obrazów i rzeźb. Odbudowany z ruin Zamek, zrobił na mnie ogromne wrażenie.”

Hanna Nowacka

 
„Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Najbardziej podobała mi się jazda metrem oraz Centrum Nauki Kopernik. Wycieczka była bardzo fajna, ponieważ udało nam się zrealizować każdy punkt naszego planu.”

Bartek Stachowiak


„Moim zdaniem najpiękniejszą atrakcją było Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Pieniądza oraz Centrum Nauki Kopernik. Najładniejsze widoki zobaczyłem i na długo zapamiętam z tarasu widokowego na 30. piętrze Pałacu Kultury i Nauki.”

Szymon Pawlak

„Zobaczyliśmy najpiękniejsze i najciekawsze miejsca a słoneczna pogoda była wspaniałym dodatkiem do naszej trzydniowej przygody.”

Lena Maria Rotman

7 czerwca dzieci z klas 1a, 1b, oraz 2b wraz z nauczycielkami pojechały na wycieczkę do wrocławskiego ZOO. Celem wyjazdu było wzbogacenie wiadomości na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata, zapoznanie z warunkami życia zwierząt mieszkających w ZOO oraz kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania w miejscach publicznych i przyjemne spędzenie czasu. Podczas wyjazdu była piękna pogoda, a dzieciom dopisywały dobre humory. Uczniowie podczas wycieczki mieli okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki pochodzące ze wszystkich kontynentów. Przyglądanie się zachowaniu egzotycznych zwierząt budziło wśród nich wiele emocji. Bezpośredni kontakt ze zwierzętami sprawił, że wiadomości zdobyte podczas wycieczki na trwałe zapiszą się w pamięci dzieci. Za największą atrakcję uczniowie uznali możliwość zobaczenia zwierzaków w Oceanarium. Ogród Zoologiczny jest nie tylko uroczym miejscem do spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, ale też skarbnicą wiedzy przyrodniczej całego świata. Uczniowie mieli również okazję zobaczyć wystawę multisensoryczną Van Gogha. Prace słynnego artysty zaprezentowane są dzięki technologii, która przenosi widzów w niesamowity świat wyobraźni wielkiego mistrza. W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni ekspozycyjnej na ekranach o powierzchni ponad 2000 m2 można zobaczyć setki dzieł i dosłownie zanurzyć się w świecie obrazów. Wszystkie prace artysty wyświetlane są jako wielkoformatowe, tętniące kolorami płótna. Ściany wokół oraz podłoga przemieniają się w pasjonującą opowieść o życiu i twórczości malarza. Zwieńczeniem wycieczki był pokaz fontann multimedialnych przy Hali Stulecia. Wodnym widowiskom towarzyszy muzyka klasyczna zsynchronizowana ze starannie dobraną muzyką, spektakularnym oświetleniem oraz multimedialnymi animacjami dając niesamowite wrażenie artystyczne. W bezpośrednim sąsiedztwie wrocławskiej Pergoli znajduje się Pawilon Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej, Ogród Japoński i pozostała część Parku Szczytnickiego. Wyjazd okazał się nie tylko wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody oraz sztuki.