CELE PROJEKTU
- Edukacyjny – poszerzenie wiedzy na temat Powstania Wielkopolskiego, zwłaszcza na naszym terenie. Przybliżenie uczniom wybitnych postaci naszego regionu zasłużonych dla odzyskania niepodległości i wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
- Wychowawczy – kształtowanie uczuć i postaw patriotycznych, wskazywanie pozytywnych wzorców osobowych dla dzieci i młodzieży, budzenie dumy z osiągnięć powstańców wielopolskich.
- Rozwijanie umiejętności artystycznych uczniów poprzez udział w różnorakich działaniach w ramach projektu. Pobudzanie inwencji twórczej dzieci i młodzieży.
- Kulturotwórcze i społeczne – oddziaływanie na środowisko lokalne w celu umacniania poczucia wspólnoty i świadomości narodowej oraz promowania postaw patriotycznych.
| Etapy | Rodzaj działania | Uczestnicy | Wzrokowcy | Słuchowcy | Kinestetycy | Odpowiedzialni |
|
Rozpoczęcie roku obchodów 100. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego (luty 2018) |
Konkurs wiedzy o Powstaniu Wielkopolskim | Kl. IV–VII i gimnazjum | + | + |
nauczyciele historii
|
|
| Wystawa w 100. Rocznicę Powst. Wlkp. | Kl. IV–VII i gimnazjum | + | + | + |
wychowawcy |
|
| Sesja naukowa z okazji 100. rocznicy wybuchu powstania wielkopolskiego |
Kl. III gimn. chór, koło teatr. |
+ | + | + |
M. Bigaj, L. Żelazny |
|
| Święto 3 Maja | Bieg katyński upamiętniający powstańców wielkopolskich, którzy zginęli w Katyniu. | KL. IV-VII i gimn., koło teatr. | + | + | + | nauczyciele w. fiz., M. Bigaj |
| Powstańczy mural | Uczniowie gimnazjum | + | + | F. Fajfer | ||
| Uroczysta Msza Święta z udziałem Szkoły | cała społeczność szkolna | + | + | + | wychowawcy i katecheci | |
| Okolicznościowe gazetki w klasach i na korytarzu szkolnym | Kl. IV–VII i gimnazjum | + | + | wychowawcy i katecheci | ||
| Gra terenowa – powstańczym szlakiem. | Kl. IV–VII i gimnazjum | + | + | + | L. Muszyńska, A. Adamek | |
| Galeria żywych pomników (na skwerze z fontannami w dniu 3 maja) | Koło teatralne, chór | + | + | + |
M. Bigaj, L. Żelazny |
|
| Wycieczki rowerowe „Ścieżkami dla biało-czerwonej” (opisanymi w rocznicowym wyd. książki „Rowerem przez gminę Pępowo") | Kl. IV–VII i gimnazjum | + | + | + |
M. Bigaj, A.Wojciechowska, wychowawcy |
|
| Happening patriotyczny | Kl. I-III | + | + | + | nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej | |
| Chóralna recytacja utworów o tematyce patriotycznej w wykonaniu klas (każda klasa prezentuje wylosowany wiersz). | Kl. IV-VII i gimn. | + | + | + | poloniści i wychowawcy | |
| Konkurs „pięknego pisania” Hymnu Polski (kartka A4 ozdobiona motywem patriotycznym, staranne pismo). | klasy IV - VII | + | poloniści i bibliotekarze | |||
| 11 listopada | Akcja Zapalmy znicz pamięci na grobach powstańców | Cała społeczność szkolna | + | + | wychowawcy i katecheci | |
| Wykonanie kwiatów dla Ojczyzny. | Kl. IV-VIII | + | + | nauczyciele techniki | ||
| Konkurs recytatorski – poezja patriotyczna. | Klasy I - III | + | + | + | nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej | |
| Konkurs recytatorski – utwory o powst. wlkp. (m.in. wiersze G. Roszaka, I. Szafranka) | Kl. VII-VIII i III gimn. | + | + | + |
poloniści |
|
| Konkurs „Śpiewamy pieśni patriotyczne” | Cała społeczność szkolna | + | + | + | nauczyciele muzyki | |
| Konkurs plastyczny o powst. wlkp.: w klasach IV i V pocztówka przedstawiająca motywy z Powstania Wielkopolskiego | Kl. IV-V | + | + | nauczyciel plastyki | ||
| Konkurs plastyczny o powst. wlkp.: w klasach VI i VII portrety powstańców z Pępowa i okolicy | KL. VI-VII | + | + | nauczyciel plastyki | ||
| Konkurs plastyczny o powst. wlkp.: kl. VIII i III gimnazjum – plakat upamiętniający 100. rocznicę wybuchu powstania wlkp. |
Kl. VIII i III gimn. |
+ | + | nauczyciel plastyki we współpracy z historykami | ||
| Konkurs plastyczny „ Rok 2018 – Rokiem dla Niepodległej” w dwóch kategoriach: plakat i laurka patriotyczna |
cała społeczność szkolna |
+ | + | nauczyciele techniki we współpracy z historykami | ||
| Gala poezji patriotycznej – Koncert laureatów ww. konkursów połączony z wystawą prac laureatów rocznicowych konkursów plastycznych | Laureaci, chór, koło teatr. | + | + | + |
poloniści, L. Żelazny, M. Bigaj, nauczyciel plastyki, nauczyciele techniki |
|
| Gazetki tematyczne z okazji 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości w klasach i na korytarzu szkolnym | cała społeczność szkolna | + | + | wychowawcy, historycy | ||
| Grudzień 2018 | Koncert kolęd patriotycznych | koło teatralne, chór | + | + | + | M. Bigaj, L. Żelazny |
| Akcja „Światełka pamięci” 27 XII 2018 o godz. 16:40 i wywieszenia flag biało -czerwonych | cała społeczności szkolna | + | + | wychowawcy we współpracy z rodzicami | ||
| Akcja „Zapalmy znicze na grobach powstańców” | cała społeczności szkolna | + | + | wychowawcy | ||
| Zakończenie roku obchodów 100. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego (luty 2019) | Koncert pieśni z powstania wlkp. | koło teatralne, chór | + | + | + |
M. Bigaj, L. Żelazny |
|
Matematycy, przyrodnicy i informatycy dla Niepodległej – podsumowanie działań: 100 zadań na 100. rocznicę Powstania Wlkp. |
kl. IV – VIII i III gimn. | + | + |
nauczyciele matematyki
|
||
| Matematycy, przyrodnicy i informatycy dla Niepodległej – podsumowanie działań: konkurs na prezentację komputerową lub pracę przestrzenną na temat związany z 100. rocznicą Odzyskania Niepodległości m.in.
1.Zmiany granic i obszaru Polski. |
kl. VII-VIII i III gimn. | + | + | + | przyrodnicy i informatycy | |
| Apel podsumowujący połączony z prezentacją prac laureatów i wręczeniem nagród |
VII-VIII i III gimn. chór, koło teatralne |
+ | + | + |
nauczyciele matematyki przyrodnicy i informatycy L. Żelazny, M. Bigaj |
|
| Cały rok | Wycieczki autokarowe do Muzeum Powstania Wlkp. i innych miejsc związanych z historią naszego regionu |
cała społeczność szkolna |
+ | + | + |
Wychowawcy |
| Nauka Mazurka Dąbrowskiego |
IV, kl. II gimn. |
+ | + | + | nauczyciele j. pol. i muzyki | |
| Kształtowanie postaw patriotycznych poprzez dobór utworów i różne zadania tematyczne na lekcjach | Cała społeczność szkolna | + | + | + | wszyscy nauczyciele |
