Kodujące asy z pierwszej klasy

Uczniowie klasy 1a w tym roku szkolnym biorą udział w innowacji „Kodujące asy z pierwszej klasy”. Za nimi pierwsze zajęcia, które były pełne pozytywnych emocji. Dzieci poznały nowego przyjaciela do programowania „Ozobota”. Nauczyły się jak go skalibrować przed przystąpieniem do sprawdzenia zadania. Uczniowie otrzymali puste kartki na których samodzielnie projektowali trasę ozobota, który zdobywał po swojej drodze narysowane przez nich „Dary jesieni”. Dzieci nauczyły się przy pomocy instrukcji jak zaprojektować trasę, aby ozobot skręcał w lewo, skręcał w prawo oraz zakończył swoją przygodę. Wszystkim dzieciom udało się wykonać wzorowo to zadanie, co sprawiło im ogromną radość i satysfakcję. 

Podstawowym celem innowacyjnego działania jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, przekazanie podstaw programowania poprzez doświadczanie i zabawę. 
Na zajęciach będziemy rozwijać umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania. 
Innowacja polega przede wszystkim na połączeniu zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych wplatając w to bieżącą podstawę programową.

 

 

No module Published on Offcanvas position