No module Published on Offcanvas position

Pociągiem nad morze

W dniach 11-15 czerwca 2018 r. odbyła się szkolna wycieczka do Władysławowa. Uczestniczyli w niej gimnazjaliści z klasy IIc i kilku uczniów z klas III oraz opiekunowie: p. M. Bigaj, p. A. Wojciechowska i p. M. Wabińska.
   Wyruszyliśmy o godz. 6.30 ze stacji PKP w Pępowie. Po przesiadce w Lesznie, pociągiem IC, w komfortowych warunkach, dotarliśmy do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy Oceanarium. Późnym popołudniem dotarliśmy do Władysławowa. Po obiadokolacji i zakwaterowaniu udaliśmy

się do portu, a potem na plażę, na której przywitaliśmy się z morzem, zanurzając w nim nogi (mimo niezbyt ciepłej wody).
Drugiego dnia w dobrych humorach, zaraz po śniadaniu, zwiedziliśmy Hallerówkę,

a następnie wybraliśmy się plażą do latarni morskiej na Rozewiu (najdalej na północ wysuniętego punktu Polski). W połowie drogi rozegraliśmy mecz w siatkówkę (dziewczyny kontra chłopacy). Po satysfakcjonującym wszystkich wyniku remisowym ruszyliśmy dalej.

Piękne widoki, ciepły piasek, wiatr we włosach zachęcały nas do marszu. Na miejscu posililiśmy się, zwiedziliśmy latarnię morską, z której mogliśmy podziwiać nadmorską panoramę, a następnie ruszyliśmy w drogę powrotną (8 km).

Po wyczerpującym spacerze zjedliśmy ciepły posiłek, trochę odpoczęliśmy w swoich pokojach i wieczorem poszliśmy jeszcze poszaleć w wesołym miasteczku. Świetnie się bawiliśmy, ale trzeba było wracać.
   Kolejnego dnia pojechaliśmy pociągiem na Hel, tam zobaczyliśmy fokarium, karmienie fok, muzeum rybołówstwa, a z wieży widokowej przepiękną panoramę Półwyspu Helskiego. Po czasie wolnym przeszliśmy do portu i popłynęliśmy statkiem do Gdyni, która przywitała nas deszczową pogodą. Po zwiedzeniu ORP Błyskawica pociągiem dotarliśmy do Sopotu, by zobaczyć słynne molo i pospacerować po mieście.

Czwartego dnia po bardzo wczesnej pobudce i śniadaniu pojechaliśmy, oczywiście pociągiem, do Malborka, gdzie poznaliśmy historię zamku krzyżackiego i jego mieszkańców.

Opuszczając Malbork, skierowaliśmy się do Gdańska. Tam autobusem miejskim pojechaliśmy na Westerplatte (miejsce bohaterskiej obrony Polaków we wrześniu 1939 r.) i zwiedziliśmy piękną gdańską Starówkę.
   Ostatniego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu przeszliśmy na dobrze nam już znaną stację PKP we Władysławowie i odjechaliśmy w stronę Gdyni, a następnie do Leszna. Podróż minęła szybko. W Lesznie mieliśmy trochę czasu, więc poszliśmy na rynek i w kawiarni Delicje zjedliśmy smakowite desery lodowe. O godzinie 19.30 byliśmy już na stacji PKP w Pępowie, gdzie czekali na nas rodzice.
   Wycieczka wszystkim uczestnikom bardzo się podobała i na długo pozostanie w naszej pamięci. Każdy wrócił w dobrym humorze, z niezwykłymi wrażeniami oraz poszerzoną wiedzą.