No module Published on Offcanvas position

Super wycieczka

Dnia 1 czerwca 2022 r. uczniowie klasy Vb z wychowawczynią p. E. Andrzejewską i p. P. Andrzejewskim wyjechali na trzydniową wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było zapoznanie się z najciekawszymi atrakcjami stolicy oraz samym miastem a także rozpowszechnianie aktywnej formy wypoczynku.  O godzinie 5.30 wyruszyliśmy do w trasę. Jechaliśmy około 5 godzin. Po drodze oczywiście zahaczyliśmy o Mc`Donalds, ponieważ byliśmy bardzo głodni. Gdy dotarliśmy na miejsce, rozpoczęliśmy zwiedzanie od Placu Zamkowego, gdzie wysłuchaliśmy historii dotyczącej Kolumny Zygmunta. Opowiedziała nam o tym pani pilot z biura podróży MOANA. Następnie przechadzaliśmy się po wspaniałych komnatach Zamku królewskiego, po których każdego z nas „oprowadzał” elektroniczny audioprzewodnik. Ostatnią atrakcją pierwszego dnia była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Mogliśmy tam zobaczyć na żywo i w praktyce poznać wiele zjawisk, robić rożne eksperymenty i doświadczenia. Mieliśmy z tego dużo frajdy. Podczas przejazdów po Warszawie, przez okna autokaru, podziwialiśmy piękne widoki i byliśmy pod wrażeniem naszej pięknej stolicy. Na zakończenie dnia pojechaliśmy do hotelu „GROMAN” w Sękocinie Starym. Czekały tam na nas piękne pokoje z łazienkami oraz pyszna obiadokolacja.

Lena Maria Rotman

Dnia 2 czerwca wstaliśmy około godziny 7:00 i zjedliśmy pyszne śniadanie. Następnie wyruszyliśmy by dalej zwiedzać stolicę. Na Placu Zamkowym pod Kolumną Zygmunta III Wazy spotkaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał i opowiedział nam o wielu ciekawych miejscach. Tego dnia zwiedziliśmy Bazylikę Archidiecezjalną p.w. św. Jana Chrzciciela. Przed południem udaliśmy się na Starówkę oraz zobaczyliśmy Dzwon na Kanonii. Następnie podziwialiśmy widoki z Gnojnej Góry. Po przejściu Kamiennych Schodków poszliśmy na Plac Starego Miasta, gdzie można było zakupić pamiątki, zrobić sobie zdjęcia z warszawską syrenką i posłuchać kataryniarza. Kolejnymi punktami naszej wycieczki były: Pomnik Nieznanego Żołnierza, Pomnik Ofiary Tragedii Smoleńskiej w 2010 r. oraz Fontanna Wielka. O godzinie 14:30 dotarliśmy do Łazienek Królewskich gdzie zobaczyliśmy między innymi Starą Pomarańczarnię, Pałac na Wodzie i pomnik naszego wielkiego kompozytora Fryderyka Chopina. Podziwialiśmy tam również przepiękną roślinność, pawie i niemal udomowione wiewiórki, które bez obawy podchodziły do nas w poszukiwaniu smakołyków. Następnie pojechaliśmy zobaczyć pałac w Wilanowie. W kościele wybudowanym obok wilanowskiego pałacu widzieliśmy prawdziwą kość mamuta, którą każdy mógł nawet dotknąć. Ostatnią atrakcją tego dnia było zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego. To wyjątkowe, miejsce, interaktywne muzeum, które upamiętnia największą akcję zbrojną polskiego podziemia. Multimedialne ekspozycje oddają atmosferę powstańczej Warszawy. Na koniec dnia udaliśmy się do hotelu na obiadokolację. Po posiłku był czas na kręgle, bilard i gry towarzyskie.

Julia Kęsy

W piątek 3 czerwca, o godzinie 8.00 zjedliśmy pyszne śniadanie. Następnie zebraliśmy się przed hotelem, gdzie  zrobiliśmy sobie ostatnie zdjęcie i ruszyliśmy dalej zwiedzać Warszawę. Pojechaliśmy do Pałacu Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na 30 piętro, gdzie z tarasu widokowego, podziwialiśmy przepiękną panoramę Stolicy. Następnie poszliśmy spacerem do Muzeum Pieniądza. To placówka edukacyjna ukazująca dzieje pieniądza. Mogliśmy tam wydrukować sobie pamiątkowy banknot ze swoim imieniem i nazwiskiem i własnoręcznie podnieść prawdziwą sztabkę złota, która według zapewnień pracowników, warta jest około 3 miliony złotych. Po wizycie w Muzeum Pieniądza udaliśmy na obiad.. Posileni, wsiedliśmy do metra. Pojechaliśmy nim na Stadion Narodowy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wjazdu windą na taras widokowy. Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po wszystkich atrakcyjnych miejscach, niedostępnych normalnie dla kibiców przyjeżdżających na mecze. Byliśmy w lożach dla VIP-ów, szatni naszej reprezentacji, Centrum Konferencyjnym oraz  w sali operacyjnej, z której zarządza się wszystkim, co dzieje się na stadionie. Z ciekawostek dowiedzieliśmy si, że na każdy mecz układana nowa murawa i akurat takie układanie widzieliśmy. Około godziny 17.00 ruszyliśmy w drogę powrotną do Pępowa. Atmosfera w autokarze była wspaniała. Śpiewaliśmy piosenki, oglądaliśmy zrobione zdjęcia i wspominaliśmy te niezwykłe 3 dni.

Karolina Kuźnicka

Przeczytajcie, co o wycieczce sądzą inni uczestnicy.
„Na szkolnej wycieczce w Warszawie było bardzo fajnie. Zwiedziliśmy dużo ciekawych miejsc. Nie umiem wybrać, co podobało mi się najbardziej, ponieważ podobało mi się wszystko. To były fascynujące 3 dni.”

Maja Kaczmarek

„Najbardziej podobało mi się, gdy zwiedzaliśmy PGE Narodowy. Spodobała mi się szatnia, bo była duża i wszechstronna. Super dodatkiem jest to, że dach jest otwierany. Myślę, że pan kierowca i pani pilot pojadą z nami jeszcze raz na wycieczkę.”

Mikołaj Zjeżdżałka

„Najbardziej podobał mi się Zamek Królewski, głównie jego jego wnętrze a zwłaszcza apartamenty królewskie, meble, galeria obrazów i rzeźb. Odbudowany z ruin Zamek, zrobił na mnie ogromne wrażenie.”

Hanna Nowacka

„Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Najbardziej podobała mi się jazda metrem oraz Centrum Nauki Kopernik. Wycieczka była bardzo fajna, ponieważ udało nam się zrealizować każdy punkt naszego planu.”

Bartek Stachowiak

„Moim zdaniem najpiękniejszą atrakcją było Muzeum Powstania Warszawskiego, Centrum Pieniądza oraz Centrum Nauki Kopernik. Najładniejsze widoki zobaczyłem i na długo zapamiętam z tarasu widokowego na 30. piętrze Pałacu Kultury i Nauki.”

Szymon Pawlak

„Zobaczyliśmy najpiękniejsze i najciekawsze miejsca a słoneczna pogoda była wspaniałym dodatkiem do naszej trzydniowej przygody.”