Wydarzenia
Wycieczka do Warszawy
- Szczegóły
- Autor: Arleta Adamek, Kamila Dzierżgowska
W dniach 17 - 18 czerwca 2025r. uczniowie klasy 5a i 5b wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Stolica Polski przywitała nas piękną pogodą i mnóstwem atrakcji. Program wyjazdu był bardzo bogaty, a każdy jego punkt dostarczał zarówno wiedzy, jak i niezapomnianych wrażeń. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od serca stolicy – Starego Miasta. Na placu Zamkowym przywitała nas Kolumna Zygmunta, a tuż obok – majestatyczny Zamek Królewski. Spacerując uliczkami Starego Miasta zobaczyliśmy katedrę św. Jana, Rynek Starego Miasta, Barbakan oraz Pomnik Powstania Warszawskiego, który szczególnie poruszył nas swoją symboliką i przekazem historycznym.
Kolejnym punktem była wizyta w Łazienkach Królewskich. Spacerując po przepięknym parku, podziwialiśmy Belweder, pomnik Fryderyka Chopina, Starą Oranżerię oraz malowniczo położony Pałac na Wyspie. Następnie przejechaliśmy Traktem Królewskim, mijając Sejm RP, słynne rondo de Gaulle’a z palmą oraz Nowy Świat. W dalszej części odbyliśmy spacer Krakowskim Przedmieściem – od Grobu Nieznanego Żołnierza, przez Uniwersytet Warszawski, Kościół św. Krzyża, aż do Pałacu Prezydenckiego i ponownie na plac Zamkowy.
Nie zabrakło również czasu na odpoczynek i podziwianie nowoczesnej strony Warszawy – spacerując Bulwarami Wiślanymi. Następnie weszliśmy do ogrodu na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, skąd rozciągał się zachwycający widok na rzekę i panoramę miasta.
Zobaczyliśmy również Stadion Narodowy – jeden z symboli nowoczesnej Warszawy. Mieliśmy okazję jechać metrem.
Kolejnym punktem programu była wizyta w Centrum Nauki Kopernik, gdzie uczniowie mogli samodzielnie eksperymentować i poznawać prawa nauki w ciekawy i angażujący sposób. Następnie udaliśmy się pod Pałac Kultury i Nauki, gdzie z tarasu widokowego podziwialiśmy panoramę Warszawy. Zwiedziliśmy też Stadion Miejski.
Wyjazd był nie tylko okazją do poznania historii i zabytków stolicy, ale również do wspólnego spędzenia czasu i integracji.
„Empatia w Akcji – Przyjacielskie Serce”
- Szczegóły
- Autor: Arleta Sierszulska
Uczniowie klasy 2c zakończyli całoroczną przygodę z innowacją pedagogiczną „Empatia w Akcji Przyjacielskie Serce”.
Celem głównym programu było kształtowanie postaw prospołecznych oraz rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem:
- rozumienia i wyrażania emocji,
- empatycznego podejścia do innych,
- umiejętności komunikacyjnych,
- świadome reagowanie w sytuacjach społecznych wymagających współpracy, wsparcia lub rozwiązania konfliktu.
Zajęcia prowadzone były w oparciu o karty pracy, a także różnorodne formy aktywności :wyjazdy, wycieczki, wspólne spędzanie czasu poza szkolną klasą. Podczas pracy z programem często pojawiały się:
- elementy arteterapii – rysunek, malowanie emocji, kolaże;
- drama i scenki sytuacyjne – odgrywanie ról i ćwiczenie reakcji w konkretnych sytuacjach społecznych;
- gry i zabawy edukacyjne – ćwiczące współdziałanie, rozumienie intencji, rozwiązywanie problemów;
- dyskusje moderowane – w oparciu o opowiadania i bajki terapeutyczne;
- literatura dziecięca – jako punkt wyjścia do rozmów o emocjach i wartościach.
Był to czas niesamowitych przeżyć i doznań , uczący dzieci, że bycie razem jest ciekawe, fajne, inspirujące i rozwijające różne obszary poznawcze i osobowościowe. Mam nadzieję, że motto zapisane na dyplomie kończącym pracę z projektem będzie już na zawsze istotnym drogowskazem dla moich wychowanków.
E m p a t i a t o m a g i c z n a s u p e r m o c , k t ó r a
p o z w a l a n a m z r o z u m i e ć , j a k c z u j ą s i ę
i n n i . P r z y j a ź ń t o s k a r b , k t ó r y s p r a w i a ,
ż e n a w e t s m u t n e d n i s t a j ą s i ę
j a ś n i e j s z e , a e m o c j e t o k o l o r o w e
p ę d z l e , k t ó r y m i m a l u j e m y n a s z e ż y c i e .
P a m i ę t a j , ż e z a w s z e w a r t o d z i e l i ć s i ę
u c z u c i a m i i b y ć p r z y k i m ś , k t o t e g o
p o t r z e b u j e !