Wycieczka do Poznania - musical "Skrzypek na dachu" i zajęcia edukacyjne za kulisami Teatru Wielkiego.
- Szczegóły
- Autor: Mirosława Bigaj
W czwartek, 6 lutego 2025 r. uczniowie klas szóstych, kl. Vb i członkowie koła teatralnego wybrali się pod opieką pań polonistek i pani dyrektor do Teatru Wielkiego w Poznaniu na musical Skrzypek na dachu. Przy okazji zwiedzili Plac Adama Mickiewicza, gdzie poznali historię zamku cesarskiego i słynnych poznańskich krzyży - pomnika upamiętniającego ofiary poznańskiego czerwca 1956r. Po spektaklu uczestnicy wycieczki udali się na spacer śladami bohaterów powieści Kłamczucha Małgorzaty Musierowicz, po którym wrócili do budynku Teatru Wielkiego na zajęcia edukacyjne za kulisami; zobaczyli m.in. garderoby aktorów, rekwizytornię, perukarnię, stanowisko inspicjenta. Mogli obejrzeć samą scenę i zasiąść w loży dla vipów. Była to niezwykła, pełna wrażeń wyprawa.
Oddajmy głos uczestnikom wycieczki:
W czwartek, 6 lutego 2025r. nasza klasa wraz z opiekunami, uczniami klas szóstych i członkami kola teatralnego wybrała się na wycieczkę do Poznania. Głównym celem wyjazdu był spektakl „Skrzypek na Dachu” w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ dowiedziałam się wielu interesujących ciekawostek o Poznaniu. Mieliśmy okazję zobaczyć pomnik Adama Mickiewicza i krzyże poznańskie, a także Pomnik Polskiego Państwa Podziemnego i Armii Krajowej. Najdokładniej jednak poznaliśmy budynek Teatru Wielkiego, który po zakończonym spektaklu udało nam się zwiedzić za kulisami. Było to bardzo interesujące, nie każdy może zobaczyć miejsce pracy aktorów „od kuchni” i zajrzeć do ich garderoby. Dodatkowo zasiedliśmy na chwilę w loży VIP. Zwiedzanie teatru za kulisami wywarło na mnie ogromne wrażenie i wzbudziło podziw wobec ludzi tam pracujących. Między przedstawieniem a zajęciami edukacyjnymi poszliśmy na spacer śladami bohaterów powieści „Kłamczucha” autorstwa Małgorzaty Musierowicz. Na naszej trasie pojawiła się Teatralka, kamienica Pawełka Nowackiego przy Roosevelta 5 oraz Teatr Nowy. W drodze powrotnej, aby nie umrzeć z głodu wstąpiliśmy do „ekskluzywnej” restauracji McDonald’s w Kórniku. Mam nadzieję, że niedługo znów uda nam się pojechać w jakieś ciekawe miejsce na mapie naszego kraju. Czekam z niecierpliwością …
Roma Lewandowska kl. Vb
Spektakl „Skrzypek na dachu” zrobił na mnie ogromne wrażenie. Bardzo podobała mi się gra aktorów. Dowiedziałam się wiele o tradycji i kulturze żydowskiej. Jedną ze scen, którą mam przed oczyma jest taniec młodych mężczyzn z butelkami na głowie. Zachęcam wszystkich, aby zobaczyć to przedstawienie, ponieważ ukazuje piękno tradycji żydowskiej.
Natalia Waleńska kl. VI b
„Skrzypek na dachu” w Teatrze Wielkim w Poznaniu to niezapomniany spektakl. Najbardziej podobała mi się scena snu; kiedy Tewie i jego żona Gołda spali, przyszły do nich duchy, a wśród nich mocno umalowana kobieta – zmarła żona rzeźnika Lejzora. Była ona przyczepiona do specjalnej liny, dzięki której uniosła się i „poleciała” do góry. Dowiedziałem się z tego spektaklu dużo o tym, jak dawniej żyli Żydzi, jakie mieli tradycje, jak zarabiali, co robili w wolnym czasie… Bardzo spodobały mi się piosenki w tym spektaklu, a zwłaszcza „Tradycja", cały czas sobie ją nucę.
Szymon Adamiak
Plan naszej wycieczki:
1. Spacer w okolicach Teatru Wielkiego - Pomnik PPP i AK na jego tyłach, następnie Plac A. Mickiewicza/Krzyże poznańskie, pomnik A. Mickiewicza, zamek cesarski,
2. Spektakl Skrzypek na dachu w Teatrze Wielkim
3. Spacer "śladami bohaterów Kłamczuchy Małgorzaty Musierowicz" - Teatralka, ul Roosevelta; Kamienica Pawełka Nowackiego - Roosevelta 5, Teatr Nowy
4. Zajęcia edukacyjne "Za kulisami" - zwiedzanie teatru/ garderoby, rekwizytornia, perukarnia, magazyny, scena i jej zaplecze, loża
Sensoryczna matematyka
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak, Lidia Machowska, Maria Tomczak
W ramach jednego z zadań projektu edukacyjnego „Kreatywna matematyka” uczniowie klas trzecich wykonali zadanie Sensoryczna matematyka. Zadanie polegało na stworzeniu sensorycznych modeli cyfr, wykorzystując wszystko, co "wpadnie" nam w ręce. Użyto w tym celu m.in. guzików, pomponów, koralików, makaronu, kawy ziarnistej, fasoli, sypkich materiałów spożywczych oraz innych kreatywnych materiałów plastycznych.
Celem zadania było zaangażowanie zmysłów do nauki matematyki, doskonalenia umiejętności nazywania,rozpoznawania kształtu cyfr z pomocą zmysłów dotyku i wzroku oraz doświadczaniu różnych faktur i struktur.
Uczniowie kolejny raz mogli się przekonać, że matematyka nie musi być nudna.