Wydarzenia
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
- Szczegóły
- Autor: Szkoła Podstawowa w Pępowie
Wszyscy powinniśmy dbać o poprawność języka polskiego, pielęgnować i szanować go nie tylko od święta, ale i na co dzień.
W tym roku uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w różnych działaniach zaproponowanych przez nauczycieli języka polskiego.
Trzy uczennice przygotowały plakaty promujące święto języka ojczystego: Hanna Nowacka i Maja Kaczmarek (6 b) oraz Wiktoria Ratajewska (8 b).
Wszyscy uczniowie przystąpili do klasowych eliminacji szkolnego konkursu o tytuł „Mistrza Ortografii”. Na podstawie napisanego dyktanda przygotowanego przez nauczycieli polonistów najlepsi współzawodniczyli w finałowym etapie w różnych przedziałach wiekowych.
8 a: Agata Jankowiak, Nadia Wielebińska, Aleksander Grześkowiak
8 b: Klaudia Cieplik, Gabriela Nowacka, Oliwier Domański, Mateusz Rolnik
8 c: Olga Przybyłka, Magdalena Wierzyk, Anna Adamiak, Maja Roszak, Jakub Kubiczek
7 a: Iga Ratajczak
6 a: Ksawery Sipurzyński, Mikołaj Bzdęga
6 b: Maja Kaczmarek, Bartosz Stachowiak
5 a: Nikola Puślecka, Agata Chorała, Rafał Kaczorowski, Wojciech Gruchociak
5 b: Zofia Piniewska, Jakub Grzymisławski, Mateusz Kuczyński, Krzysztof Pazoła, Aleksander Nożewski
4 a: Kalina Stachowiak, Lena Otworowska, Oliwia Ginter, Przemysław Dudka
4 b: Małgorzata Łapawa, Szymon Adamiak, Jakub Ficek, Aleksander Szymański
4 c: Liliana Twardowska, Karolina Zielińska, Marcel Grodecki, Dawid Gierlik
Finaliści zmierzyli się z tekstami wymagającymi czujności w zakresie znajomości reguł polskiej pisowni. W każdym przedziale wiekowym wyłoniono Mistrza i Wicemistrza Ortografii:
Klasy IV:
Mistrz – Przemysław Dudka (4 a) i Kalina Stachowiak (4 a)
Wicemistrz – Karolina Zielińska (4 c)
Klasy V:
Mistrz – Nikola Puślecka (5 a)
Wicemistrz – Rafał Kaczorowski (5 a)
Klasy VI i VII:
Mistrz – Bartosz Stachowiak (6 b)
Wicemistrz – Ksawery Sipurzyński (6 a)
Klasy VIII:
Mistrz – Maja Roszak (8 c)
Wicemistrz – Olga Przybyłka (8 c)
Na drzwiach niektórych sal lekcyjnych pojawiły się kartki ze związkami frazeologicznymi i kilkoma objaśnieniami do każdego. Zadanie polegało na wyborze prawidłowej odpowiedzi.
Uczniowie klas VI, VII i VIII mogli również sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności polonistyczne w „Quizie językowym”. Najlepiej (bezbłędnie) poradzili sobie: Bartosz Stachowiak (6 b), Grzegorz Marciniak (8 a). Jeden błąd: Nadia Wielebińska (8 a), Klaudia Cieplik (8 b).
„Fotografia i ortografia” to ostatnie zadanie, polegające na wykonaniu odpowiedniego zdjęcia, które można podpisać wyrazami z trudnościami ortograficznymi.
Autorzy zdjęć: Bartosz Durak (5a), Rafał Kaczorowski (5a), Jakub Trawiński (5a), Nina Jarczewska (6a), Roger Skrzypczak (6a), Wiktoria Łowińska (6a), Filip Danielczyk (6a), Wiktor Chudziński (7a), Maja Fabisiak 8a
Zadania, z którymi zmierzyli się uczniowie, dały im możliwość przetestowania wiedzy i umiejętności oraz zdobycia dodatkowej oceny z języka polskiego. Mistrzowie i wicemistrzowie ortografii oraz zwycięzcy quizu otrzymali dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Radę Rodziców.
Wycieczka do teatru
- Szczegóły
- Autor: Marta Ratajczak
Ostatnia środa marca dla najstarszych przedszkolaków była wyjątkowa. „Jeżyki”, „Misie” oraz ”Zajączki” po raz pierwszy wybrały się do Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu na spektakl pt. "ZęboweLOVE. Z miłości do zębów”.
Dzieci, dowiedziały się jak bezpiecznie podróżować autokarem oraz poznały zasady prawidłowego zachowania się w teatrze. Kiedy dotarły na miejsce, z wielką niecierpliwością czekały na rozpoczęcie spektaklu. Były zafascynowane miejscem, w którym się znajdowały. Ogromne wrażenie wywarli na nich aktorzy oraz sceneria. Nie mogły oderwać oczu od tego, co działo się na deskach teatru. Nastrojowa muzyka, zmienne oświetlenie oraz efekty specjalne powodowały, że zaciekawienie widowiskiem nie malało. Dzień przez wyjazdem przedszkolaki przygotowały dla aktorów drobny upominek – laurkę oraz kwiaty, które po spektaklu przekazały aktorom wraz z najserdeczniejszymi życzeniami z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, który obchodzony był 27 marca. Słodkie uśmiechy, radosne opowieści oraz gromkie brawa po spektaklu są z pewnością dowodem na to, że wycieczkę można uznać za udaną. Celem wycieczki było umożliwienie kontaktu ze sztuką teatralną, uwrażliwienie na piękno przekazu oraz krzewienie kultury i etyki żywego słowa.