No module Published on Offcanvas position

9 marca 2016 r. grupa 50 gimnazjalistów z ZSSPiG w Pępowie pod opieką swych polonistów obejrzała w kinie w Krobi film włoskiego reżysera Giacomo Campottiego  nakręcony na podstawie bestsellera Alessandro D'Avenia  "Biała jak mleko, czerwona jak krew". O czym jest ta historia? O miłości, o przyjaźni, o wierze, o więziach i wsparciu, czyli o sprawach ważnych dla każdego  nastolatka i nie tylko… W rzeczywistość szkoły, podrywów i trudności w dogadywaniu się z rodzicami nagle wdziera się śmiertelna choroba. Film ten nie kończy się happy Endem - Beatrice, ukochana Leo, umiera – jednak jest to historia z ważnym przesłaniem. Filmowy Leo swoją decyzją, by oddać szpik, zainspirował bardzo wielu ludzi, którzy we Włoszech masowo zaczęli się rejestrować w bazie dawców szpiku. Oby taki zryw powtórzył się i w Polsce, gdzie co godzinę z ust lekarza ktoś słyszy diagnozę: białaczka. A konieczność przeszczepu oznacza, że wszystkie inne metody leczenia zawiodły.

W tej chwili w naszym kraju jest zarejestrowanych ponad 770 tys. potencjalnych dawców. I choć ta liczba może robić wrażenie, to potrzeby są o wiele większe, ponieważ prawdopodobieństwo znalezienia swojego bliźniaka genetycznego wynosi 1:20000. Trzeba więc o tych sprawach mówić. Cieszę się, że udało nam się zorganizować wyjazd na film G. Campottiego. Kto wie, może wśród młodych widzów, którzy go z nami obejrzeli znajdą się  w niedalekiej przyszłości dawcy szpiku?

Mirosława Bigaj

Film „Biała jak mleko, czerwona jak krew” w reżyserii Giacomo Campottiego bardzo mi się spodobał. Poruszał wiele treści interesujących zarówno młodzież  jak i dorosłych. Ukazuje kruchość życia ludzkiego i  jak wiele może zmienić choroba. Śmierć Beatrice zjednoczyła i pouczyła pozostałych bohaterów; Leo pogodził się z Wandalem, Sylvia związała się z Leo i każdy z nich zdał swój „ egzamin z życia”. Jednak czy tylko śmierć lub choroba pomagają nam zrozumieć sens życia, czerpać radość z małych, błahych rzeczy? Czy tylko śmierć potrafi wstrząsnąć nami na tyle, by zmienić swe postępowanie? Nie sądzę. Projekcja zachęca nas również do zostania dawcą szpiku. Nic nas to nie kosztuje, a możemy komuś uratować życie. Każdy z nas może zostać czyimś bohaterem.

Zuzanna Kubiak kl. IIa

W tym roku obchodzimy 1050. rocznicę chrztu Polski. Aby poszerzyć wiedzę uczniów naszej szkoły na temat tego niezwykle ważnego wydarzenia, nauczyciele historii wraz z uczniami przeprowadzili szereg działań edukacyjnych, na który składały się wycieczki, konkursy, wystawy i projekcje filmowe oraz podsumowujący powyższe działania apel patriotyczny.

22 kwietnia grupa 40 gimnazjalistów pod opieką p. A. Wojciechowskiej, p. M. Bigaj i p. T. Jarusa udała się na wycieczkę edukacyjną do Poznania. Uczniowie zwiedzili m.in. Ostrów Tumski z najstarszą w Polsce katedrą, w podziemiach której oglądali pozostałości po pierwszych murowanych budowlach we wczesnopiastowskim grodzie, jaki znajdował się w tym miejscu w czasach Mieszka I – pierwszego historycznego władcy Polski. Następnie podzieleni na dwie grupy zwiedziliśmy nowoczesne muzeum - „Brama Poznania”, przybliżające zwiedzającym początki państwa polskiego za pomocą róznorodnych środków multimedialnych.

W kwietniu, w ramach cyklu działań związanych z rocznicą chrztu Polski, uczniowie gimnazjum wzięli udział w dwóch konkursach; konkursie plastycznym i konkursie wiedzy. Konkurs plastyczny przeprowadzony został w dwóch kategoriach: prezentacja komputerowa i plakat. Prezentujemy ich wyniki:

Wyniki konkursu historycznego „Chrzest Polski. Pamiętamy”

W kategorii prezentacja multimedialna  Komisja konkursowa w składzie: p. Mirosława Bigaj i  p. Tomasz Jarus  spośród 40 prac wyłoniła następujące grono laureatów:

1. Tomasz Kopciński  kl. IIIb (Kształtowanie się polskiej administracji  kościelnej do poł. XIw.)
  2. Julia Fabisiak  kl. IIb (Archeologiczne i historyczne dowody na chrzest Polski)
  3. Patryk Grzelczak  kl. IIIb (Wierzenia Słowian przed przyjęciem chrztu Polski)

Wyróżnienia

Maria Andrzejewska kl. IIb (Wierzenia Słowian przed przyjęciem chrztu Polski)

Martyna Siama kl. IIb (Zabytki sztuki romańskiej w Polsce w X-XII w.)

Zuzanna Kubiak kl. IIa ( Wierzenia Słowian przed przyjęciem chrztu Polski)

Maciej Markowski kl. IIIb ( Archeologiczne i historyczne dowody na chrzest Polski)

Weronika Miedzińska kl. IIb (Zjazd w gnieźnieński  i jego znaczenie)

Agnieszka Grzelczak kl. IIb (Zabytki sztuki romańskiej w Polsce w X-XII w.)

Aleksandra Skrzypczak kl. Ia  ( Zjazd gnieźnieński i jego znaczenie)

Wojciech Waleński  kl. Ia (Postępy chrystianizacji w Polsce do poł. XI w.)

Mikołaj Plackowski kl. Ia (Wierzenia Słowian przed przyjęciem chrztu Polski)

Dnia 14 czerwca 2016 roku udaliśmy się na wycieczkę do Leszna. O 7.40 wyruszyliśmy z parkingu szkolnego. Po dotarciu na miejsce zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie przy pomniku Alfreda Smoczyka Pierwszą atrakcją, z której skorzystaliśmy, był Park Linowy „Tarzan”. Nasz instruktor zapoznał nas z zasadami korzystania z Parku i udzielił kilku ważnych rad. Od teorii przeszliśmy do praktyki. Zaczęliśmy się wspinać. Musieliśmy pokonać wiele trudnych przeszkód.. Byliśmy wszyscy podekscytowani. Dla odważnych czekał tor o średniej trudności. Jednak dla niektórych to nadal była za mała dawka adrenaliny i postanowili wspiąć się na najtrudniejsze przeszkody, oznakowane kolorem czarnym Okazało się, że wspinaczka to nie taka łatwa sprawa Uczniowie, którzy mieli lęk wysokości udali się z drugim opiekunem na kręgielnię, gdzie również świetnie się bawili. Nigdzie nie brakowało uśmiechu na twarzach Następnym miejscem, które odwiedziliśmy było kino znajdujące się w „Galerii Leszno”. Pierwsza część grupy, z przewagą dziewczyn, udała się na polską komedię pt.: „Kochaj”, reszta grupy na film pt.: „Warcraft - Początek”. Wszyscy pełen wrażeń opuściliśmy kino. Na koniec mogliśmy coś zjeść. Skorzystaliśmy również z możliwości zrobienia drobnych zakupów. Sprawiło nam to wiele radości. Wracając, cieszyliśmy się, że tak miło spędziliśmy dzień. Chcielibyśmy podziękować naszym opiekunom: Państwu Elżbiecie i Pawłowi Andrzejewskim oraz Pani Alinie Olejniczak za zorganizowanie tak ciekawej wycieczki. Nie możemy się już doczekać kolejnej! Jak widać, nie trzeba daleko jeździć, aby dobrze się bawić.

Ola Chudzińska – 2 C
Natalia Małecka – 2 A

MATEMATYKA W FIZYCE I CHEMII i FIZYKA I CHEMIA W MATEMATYCE

9 czerwca troje gimnazjalistów z naszej szkoły: Martyna Cieplik, Tomasz Dobrosz i Tomasz Kopciński miało okazję sprawdzić swoją wiedzę w konkursie MATEMATYKA W FIZYCE I CHEMII i FIZYKA I CHEMIA W MATEMATYCE. Konkurs został zorganizowany przez nauczycieli z Liceum Ogólnokształcącego w Gostyniu. Uczniowie musieli wykazać się ogromną wiedzą z trzech przedmiotów oraz umiejętnością prezentacji doświadczenia. Eksperyment pt. Cytryna w fizyce był bezkonkurencyjny. Komisja podziwiała profesjonalne przedstawienie przygotowanego wcześniej zadania. Martyna, Tomek i Tomek dodatkowo pokazali, że są najlepsi - rozwiązując test, nie popełnili żadnego błędu.

Serdecznie gratulujemy, życzymy dalszych sukcesów i kreatywnych pomysłów.

Nasza szkoła rozłożyła swój udział w Ogólnopolskiej Akcji Masowego Czytania, przebiegającej pod hasłem "Jak nie czytam, jak czytam" na trzy dni. Jako pierwsi swój program zaprezentowały klasy 4-6 szkoły podstawowej.  We wtorek, 7 czerwca br. każdy uczeń przyniósł do szkoły swoją ulubioną książkę. Klasy wybrały liderów, którzy przebrali się za bohaterów lektur. Na boisku pojawili się: Pippi Langstrumpf, Ania z Zielonego Wzgórza, Pinokio, Kot w butach, Pan Kleks i Harry Potter. Ochotnicy prezentowali głośne czytanie fragmentu swojej książki, za co zbierali gromkie brawa. Klasy uczestniczyły w quizie na temat poznanych lektur. Na koniec spotkania każdy uczeń otrzymał zadanie: przeczytać po cichu jedną stronę przyniesionej przez siebie publikacji książkowej. Akcję przygotowali nauczyciele bibliotekarze, przy współpracy z nauczycielami języka polskiego.

We czwartek, 8 czerwca podczas dużej przerwy do akcji przystąpili gimnazjaliści. Każda klasa zaprezentowała chóralne czytanie wybranego tekstu na 3-4 minuty. Klasy stanęły na wysokości zadania i udowodniły, że „chcieć, to móc”. Organizatorem akcji była biblioteka szkolna we współpracy z nauczycielami języka polskiego oraz wychowawcami klas.

W piątek, 10 czerwca br. o godzinie 9.45 spod szkoły wyruszył barwny korowód bohaterów lektur, w tym postaci bajkowych. Przebrani pierwszoklasiści pod opieką przebranych wychowawców wesołym orszakiem udali się w stronę centrum Pępowa. Happening miło zaskoczył mieszkańców. Na placu przy fontannach, przy przyjemnym szmerze wody, dzieci odpoczywały, słuchając wierszyków. Lektorami byli: dyrektor szkoły Cyryla Krajka oraz dwie emerytowane nauczycielki: Stefania Kubas i Ewa Migdalska. Uczniowie słuchali m.in. utworów Jana Brzechwy, Juliana Tuwima i Danuty Wawiłow. Najodważniejsi prezentowali głośne czytanie ulubionych wierszy, w tym z niedawno wydanej książki Gabriela Roszaka „W leśnej operze”. Dzieci uczyły się i bawiły zarazem, uczestniczyły w zgadywankach dotyczących poznanych lektur. Był też czas na ruch w rytm muzyki.

Program przygotowany przez  bibliotekę szkolną przy współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną, wychowawcami klas pierwszych oraz ich rodzicami, prowadziła Ewa Fabisiak.

Klasy II  i III edukacji wczesnoszkolnej  przystąpiły do ogólnopolskiej akcji w swoich salach lekcyjnych.

Klasy I - III szkoły podstawowej:

Klasy IV - VI szkoły podstawowej:

Klasy I - III gimnazjum:

{avsplayer videoid=5}
{avsplayer videoid=6}

{avsplayer videoid=2}
{avsplayer videoid=3}
{avsplayer videoid=4}

W dniach 4-6 maja 2016 roku byliśmy na wycieczce w Karkonoszach. O godzinie 6.00 rano w środę wszyscy zebraliśmy się na parkingu, przyszykowani do wyjazdu. Pierwszym celem naszej wycieczki była Kopalnia Złota w Złotoryi. Pod kierunkiem przewodnika mogliśmy zobaczyć jej wnętrze. Kolejnym punktem było Muzeum Złota. Następnie udaliśmy się do nieopodal położonego kościoła. Stamtąd pojechaliśmy do niezwykłego zamku Czocha. Jest to naprawdę zadziwiające miejsce. Wszyscy byliśmy bardzo zainteresowani opowiadaniami pani przewodnik. Ten zamek ma wiele tajemnic, a tylko część z nich została dotąd odkryta. Ostatnim miejscem kończącym nasz pierwszy dzień podróży była Huta Szkła "Julia" w Piechowicach. Z podziwem przyglądaliśmy się pracy hutników, którzy niemało trudu muszą włożyć, aby spod ich rąk wyszły tak piękne szklane przedmioty. Dowiedzieliśmy się, że niektóre z nich trafiają do szczególnych odbiorców w różnych częściach świata, w tym np. do Anglii na ślub Williama i Kate. Tutaj też są wykonywane puchary dla najlepszych sportowców, m.in. dla Justyny Kowalczyk. Jest to naprawdę interesujące miejsce, które warto zobaczyć.

Z Piechowic pojechaliśmy do Przesieki do domu wczasowego „Warszawianka” na obiadokolację i nocleg. Początek drugiego dnia zaczęliśmy pysznym śniadaniem, które dało nam wystarczająco dużo sił na dalsze zwiedzanie, kolejne bowiem godziny spędziliśmy w górach. Po drodze wstąpiliśmy jeszcze na zakupy do Biedronki w Podgórzynie. Na Szrenicę wjechaliśmy wyciągiem, podziwiając przy tym przepiękny krajobraz górski. Wszystko uwieczniał nasz wycieczkowy fotograf Pan Andrzejewski. Na sam szczyt trzeba od wyciągu przejść kawałek pieszo. W schronisku mieliśmy czas na ciepłą herbatę, kawę czy gorącą czekoladę. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Co jakiś czas robiliśmy sobie przystanki i wtedy Pani przewodnik Anna Kurowska opowiadała nam ciekawe rzeczy o miejscach, w których się znajdowaliśmy. Po drodze mieliśmy okazję zobaczyć wodospad Kamieńczyka, pod którym zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Następnie autokarem dotarliśmy do naszego pensjonatu na obiadokolację. Tym razem wieczoru nie spędziliśmy w pokojach, tylko w Termach Cieplickich. Było tam naprawdę extra! Wszyscy znakomicie się bawili. Nikt się nie nudził. Po dwóch godzinach relaksu zjedliśmy lekki posiłek w McDonald'sie, a potem wróciliśmy do "Warszawianki".

Trzeci i ostatni dzień naszej podróży praktycznie zaczęliśmy od wykwaterowania się. Następnie pojechaliśmy do Centrum Edukacji Ekologicznej w Szklarskiej Porębie, gdzie mogliśmy zobaczyć, jak wiele pięknych, tajemniczych miejsc kryją Sudety. Oglądaliśmy również film związany z tym miejscem. Później mieliśmy czas wolny w Karpaczu. Mogliśmy kupić coś do zjedzenia, zapoznać się z tą piękną górską mejscowością. Przedostatnim etapem naszej wycieczki był Park Miniatur w Kowarach. Jak sama nazwa wskazuje, znajdują się tam dolnośląskie budowle w pomniejszonej skali. Są tak precyzyjnie wykonane, że nie mogliśmy oderwać od nich oczu. Były po prostu przepiękne! Ostatnim punktem zwiedzania była Sztolnia. To również niesamowite miejsce, opowiadające o pracy górników pozyskujących uran i o wykorzystaniu tego surowca do produkcji bomb, które zniszczyły Hiroszimę i Nagasaki. Po zakupieniu pamiątek wsiedliśmy do autokaru, by wyruszyć w stronę domu.

Trzy dni naszej wycieczki minęły bardzo szybko. Byliśmy bardzo zadowoleni. Bardzo chcielibyśmy podziękować naszym opiekunom: Pani Danucie Szczęsnej, Pani Annie Raczkiewicz i Panu Pawłowi Andrzejewskiemu za niezapomnianą wyprawę! Oby było ich więcej!

Katarzyna Klementowicz

Olga Maciejewska

Dość dużą popularnością cieszy się spędzanie czasu w sposób aktywny, w ruchu. Nie zawsze musi to być bieganie, wycieczki rowerowe czy basen. Coraz bardziej popularną formą aktywności ruchowej jest fitness. Stąd grupa aktywnych uczniów biorąca udział w zajęciach koła zainteresowań „To i owo” wyraziła chęć wzięcia udziału w warsztatach fitness. Zaprosiliśmy na spotkanie panią Agnieszkę Gabryszak-Madzia, instruktora tej popularnej formy aktywnego spędzania czasu wolnego. Pani Agnieszka w czwartkowe popołudnie zaraziła wszystkich swoją pasją. Najpierw opowiedziała o zdrowym stylu życia, udzieliła cennych wskazówek dotyczących zdrowego sposobu życia oraz prawidłowego uprawiania sporu i rekreacji. Omówiła także piramidę zdrowego żywienia i podkreśliła, jak ważną rolę w życiu pełni zdrowe odżywianie i „nawadnianie” organizmu. Następnie udzieliła odpowiedzi na kilka nurtujących młodzież pytań. Kulminacyjną częścią spotkania były warsztaty fitness. Miłośnicy aktywności stanęli przy swoich karimatach i rozpoczęła się prawdziwa eksplozja ćwiczeń, począwszy od rozgrzewki z podskokami i podstawowymi elementami choreograficznymi, aż po ćwiczenia wzmacniające wybrane partie ciała. Były też ćwiczenia rozciągające i rozluźniające. Dwugodzinne spotkanie z panią Agnieszką wyzwoliło u wszystkich wiele radości i endorfin, czyli hormonu szczęścia. Zadziwiające było to, że im bardziej ćwiczący byli zmęczeni, tym chętniej szczerze się do siebie uśmiechali. Muzyka i wspaniała atmosfera motywowała wszystkich do aktywności. Każdy z uczestników warsztatów mógł odreagować negatywne emocje i poprawić swoją sprawność fizyczną. A wszystko po to, aby być fit. Aby fit stało się stylem życia.

Opinie uczestników:

Na zajęciach było wspaniale. Pani cały czas motywowała nas do działania, kazała nam się nie poddawać. Dla każdego znalazło się odpowiednie ćwiczenie. Nie było osoby, która nie dała by sobie z nimi rady. Na twarzach gościły uśmiechy i zadowolenie z siebie. Każdy stał się pewniejszy siebie i uwierzył dzięki tym zajęciom w swoje możliwości.

Natalia Kołodziejczak kl. III B

Warsztaty według mnie były bardzo ciekawe. Najpierw dowiedziałam się kilku interesujących faktów, których nie wiedziałam na temat zdrowego trybu życia. Ćwiczenia, które wykonaliśmy były bardzo fajne. Pomimo zmęczenia czułam się bardzo dobrze. Niektóre ćwiczenia były bardzo trudne lecz każdy ćwiczył jak tylko mógł. Bardzo podobały mi się warsztaty, a najbardziej ćwiczenia.

Weronika Kuźnicka kl. III B

Pani Agnieszka przeprowadziła z nami ciekawą pogawędkę na temat zdrowego odżywiania. Dowiedzieliśmy się interesujących rzeczy. Wszyscy słuchaliśmy z zaciekawieniem. Następnie rozpoczęły się ćwiczenia. Wykonywaliśmy je z radością. Zajęcia były bardzo ciekawe. Będę je wspominać z uśmiechem na twarzy.

Martyna Sarbinowska kl. III B

Zajęcia fitness pozwoliły nam aktywnie i miło spędzić popołudnie. Pani Agnieszka udzieliła nam wielu cennych rad dotyczących zdrowego odżywiania oraz aktywności fizycznej. Wykonywane ćwiczenia sprawiły nam wiele radości i poprawiły humor. Bardzo nam się podobało. Mamy nadzieję, że takie zajęcia będą się w naszej szkole częściej odbywać.

Martyna Cieplik kl. III B

Warsztaty były bardzo fajne. Dowiedzieliśmy się mnóstwo ciekawostek dotyczących zdrowego stylu życia. Trenowaliśmy pod okiem pani instruktor. Nauczyliśmy się dużo nowych ćwiczeń oraz jak je poprawnie wykonywać. Wszystkim bardzo się podobało, mimo że trening nie należał do łatwych.

Agnieszka Grzelczak kl. II B

14 kwietnia spotkaliśmy się z instruktorką fitness. Na początku opowiadała nam o zdrowym odżywianiu i odpowiadała na pytania. Następnie przeszliśmy do ćwiczeń. Zajęcia bardzo mi się podobały. Poznałam wiele fajnych ćwiczeń. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś odbędą się takie warsztaty w naszej szkole

Kasia Grzelczak kl. II B

Zajęcia bardzo mi się podobały. Pani udzieliła nam wskazówek na temat zdrowego życia i aktywności fizycznej. Mieliśmy okazję poćwiczyć pod okiem profesjonalnej instruktorki. W zajęciach brały udział dziewczyny jak i chłopcy. Każdy bardzo dobrze sobie radził/ mam nadzieję, że jeszcze raz będę miała okazję uczestniczyć w takich zajęciach.

Nikola Suchanecka kl. II B

Warsztaty fitness bardzo mi się podobały. Cenne wskazówki dotyczące zdrowego trybu życia na pewno nam się przydadzą. Mieliśmy też okazję poćwiczyć pod okiem profesjonalnej instruktorki, która pomagała nam w poprawnym wykonywaniu ćwiczeń. Wszyscy świetnie sobie radzili. Mam nadzieję, że będę miała okazję jeszcze raz brać udział w takich warsztatach.

Julia Fabisiak kl. II B

Wystawy świąteczne cieszą się w naszej szkole już długą tradycją i nieustającym zainteresowaniem. Od kilku dni, wystawa wielkanocna przybliża nas do wyczekiwanych Świąt Wielkiej Nocy i upragnionej Wiosny. Przypomina wszystkim o pięknych polskich tradycjach i symbolach z nimi związanymi. Na wystawie, z każdej strony, wzrok oglądających przykuwają kolorowe pisanki zdobione różnymi technikami: tradycyjnie malowane, ażurowe, zdobione muliną, bibułą, skorupkami itp. Można też podziwiać piękne, szyte z materiału i wypchane kurczaczki, gąski i zajączki. Rękodzieła, inspirowane Świętami Wielkanocnymi, które zaprezentowali szkolni artyści, to prawdziwe małe dzieła sztuki. Każdy, kto ogląda wystawę, może pochylić się nad pracami i zobaczyć, że każda z nich „ma duszę”. Młodzi rękodzielnicy włożyli w ich wykonanie nie tylko sporo pracy ale też swoje serce. I to jest właśnie najpiękniejsze. Oprócz wystawy znajdującej się na 1 piętrze Szkoły Podstawowej, również i hol Gimnazjum jest świątecznie udekorowany. Znajduje się na nim girlanda, którą zdobią szyte króliczki, gąski, kurki i zajączki. Dziękujemy młodym artystom za żmudną pracę i chęć zaprezentowania szerokiej publiczności swojego talentu. Podziękowania kierujemy do tych, którzy użyczyli nam rekwizytów na wystawę i wspólnie z nami tworzyli scenografię. Wszystkich zachęcamy do obejrzenia wystawy, a tych, którzy nie mogą zjawić się osobiście zapraszamy do „kliknięcia w fotogalerię”.

Już po raz drugi uczniowie z koła zainteresowań „To i owo” wzięli udział w świątecznych warsztatach kulinarno – rękodzielniczych zorganizowanych przez panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Skoraszewicach. A wszystko z myślą o zbliżających się Świętach Wielkiej Nocy. W sobotę, 5 marca 2016 r. o godz. 1100, wszyscy zainteresowani spotkali się w miejscowej sali wiejskiej i zostali powitani przez organizatorów tego niecodziennego wydarzenia. Po krótkiej pogadance na temat tradycyjnych polskich dań wielkanocnych, przyszła pora na część praktyczną. Tym razem, uczniowie uczyli się, zarówno w teorii jak i praktyce, jak przygotować wyborny żurek na zakwasie i tradycyjną wielkanocną babkę. Aby praca przebiegała sprawnie, cała grupa, a liczyła ona 19 osób, została podzielona na kilka zespołów. Każdy z nich miał do wykonania określoną pracę, której było całkiem sporo. Nad całością czuwały panie z KGW, z panią Grażyną Kmiecik na czele, które przez cały czas służyły uczniom radą i pomocą. Przy takiej liczbie uczestników nie brakowało ani rąk do pracy, ani werwy i ochoty również. Z niecierpliwością, otoczeni smakowitymi zapachami, wszyscy czekali na finał. Jak się okazało, było na co! Zarówno żurek jak i babki udały się znakomicie i owych pyszności uczniowie mogli skosztować przy dużym, stole biesiadnym. Mieliśmy już przedsmak Wielkanocy. Po degustacji, rozpoczęła się druga część warsztatów, czyli malowanie i zdobienie jajek, pod czujnym okiem „zawodowej” rękodzielniczki, pani Aleksandry Przybył. Zanim jednak uczniowie przystąpili do pracy, pani Ola opowiedziała, w jaki przeróżny sposób można dekorować jajka, aby sprawić, że stół wielkanocny będzie niezwykły, piękny i barwny. Wszyscy obejrzeliśmy przywiezione przez panią piękne pisanki. Były to prawdziwe dzieła sztuki, od których nie można było oderwać oczu. Następnie przyszedł czas, aby i członkowie naszego koła zainteresowań wzięli się ostro do pracy i ozdobili jajka według własnej inwencji. Pomysłów jak zawsze nie brakowało, a że praca to żmudna i wymagająca precyzji, zajęła całkiem sporo czasu. W czasie pracy widać było duże zaangażowanie i pasję oraz chęć osiągnięcia celu. Mamy nadzieję, że czterogodzinne warsztaty świąteczne były niezwykle udane i przyniosły uczestnikom wiele radości i zadowolenia. Ich celem było przybliżenie i kultywowanie polskich zwyczajów wielkanocnych, głównie ozdabiania jajek oraz zachęcenie do poznawania i kosztowania staropolskich smaków. Nasze warsztaty odbyły się dzięki zaangażowaniu i pomocy wielu osób. Serdecznie dziękujemy pani Ewie Żeglarskiej za pomoc w organizacji, paniom: Grażynie Kmiecik, Monice Przybył i Marcie Stanisławskiej za czas poświęcony przy nauce gotowania i pieczenia oraz pani Aleksandrze Przybył, która wygospodarowała „wolną chwilę”, by do nas przyjechać i zarażać nas dalej swoją pasją rękodzielniczą. Dziękujemy serdecznie państwu Zenonowi i Małgorzacie Matuszewskim, którzy obdarowali nas pysznym pieczywem idealnie pasującym do świetnego żurku. Życzymy wszystkim Wesołych Świąt i wspaniałej atmosfery podczas wielkanocnego biesiadowania.