No module Published on Offcanvas position

Archiwum 2020/2021

   W roku szkolnym 2020/2021 odbyła się kolejna edycja konkursu pod hasłem „Palić, nie palić – oto jest pytanie?” dla uczniów klas V szkół podstawowych województwa wielkopolskiego. Zadaniem uczestników w tegorocznej edycji konkursu było przygotowanie prezentacji multimedialnej, która miała:

  • propagować zdrowy styl życia wolny od palenia tytoniu i inhalowania e- papierosów,
  • poszerzyć wiedzę uczniów na temat składu papierosów i e-papierosów, ich wpływu na organizm nastolatka i osoby dorosłej oraz negatywnych skutków palenia tytoniu i używania e-papierosów (zdrowotnych, społecznych, ekonomicznych),
  • promować niepalenie i nieużywanie e-papierosów szczególnie w środowisku młodzieży szkolnej.

   Z regulaminem Konkursu zostali zapoznani rodzice i uczniowie klasy 5a, a czworo piątoklasistów postanowiło wziąć w nim udział. Otrzymali oni od pielęgniarki szkolnej cenne materiały dotyczące skutków palenia papierosów i korzyści wynikających z niepalenia. Tematyka antynikotynowa pojawiła się także na godzinach wychowawczych, podczas których dzieci dowiedziały się, na jakie choroby narażeni są palacze czynni i bierni, co tak naprawdę zawierają papierosy i jakie korzyści dla naszego zdrowia płyną z unikania tego rodzaju używek.


   Laureatami szkolnego etapu Konkursu „Palić, nie palić – oto jest pytanie?” zostali:


I miejsce - Dawid Wróblewski
II miejsce - Iga Ratajczak i Adam Górski
III miejsce - Filip Zjeżdżałka
Wyróżnienie - Kacper Bzdęga


Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody ufundowane przez Panią Jolantę Nowacką, pielęgniarkę szkolną. Prezentacja multimedialna zwycięzcy Konkursu, Dawida Wróblewskiego, została przesłana do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gostyniu. Gratulujemy laureatom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wysiłek włożony w przygotowanie prezentacji konkursowych.

Zwycięska prezentacja:

Prezentacja w formacie pdf jest do pobrania tutaj.

 

   Uczniowie klasy 2c zakończyli trzeci moduł międzynarodowego projektu edukacyjnego "Czytam z klasą lekturki spod chmurki" autorstwa pani Honoraty Szaneckiej. Trzeci moduł zatytułowany był „Mała chmurka w krainie słońca”.
   Wybraliśmy lekturę Łukasza Wierzbickiego "Afryka Kazika" Korzystając z pięknej pogody przeprowadziliśmy zajęcia na świeżym powietrzu, na które zaprosiliśmy panią wicedyrektor Agatę Milewską. Uzupełniliśmy lekturniki, odbył się również piknik czytelniczy przy fontannach. Wykonaliśmy projekty ekologiczne. Dodatkowo uczniowie wykonali ilustracje do lektury. Była to wspaniała przygoda, wiele ciekawych lekcji, niezapomnianych chwil i inspiracji plastycznych. Projekt miał za zdanie przede wszystkim wzbudzić w dzieciach chęć do czytania i poznawania świata za pomocą tekstów literackich. Mam nadzieję, że tak właśnie się stało. 😊
   W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzymał pamiątkowy dyplom.

„Po raz ostatni zadźwięczał dzwonek,

jutro wakacje, lekcje skończone.

A teraz wszystkich czeka nagroda:

wakacje, słońce, pogoda…”

W piątek 25 czerwca 2021 r. w klasach 1-3 odbyło się zakończenie roku szkolnego 2020/2021. Ze względu na pandemię trzecioklasiści przygotowali krótki program artystyczny. Były piosenki i wierszyki o tematyce wakacyjnej, które wprawiły dzieci i nauczycieli w doskonały nastrój. W dalszej części uroczystości głos zabrała pani wicedyrektor Agata Milewska, która podziękowała wszystkim za trud włożony w nauczanie. Jednocześnie pożegnała uczniów klas trzecich. Przypomniała również o bezpieczeństwie podczas letniego wypoczynku, życząc udanych wakacji. Następnie po raz ostatni w tym roku szkolnym uczniowie udali się na spotkania z wychowawcami. Po odebraniu świadectw dzieci rozeszły się do domów na zasłużony odpoczynek.

Życzymy wszystkim słonecznych wakacji!

  Uczniowie klasy 2c zrealizowali zadania w ramach etapu wiosennego 11. Edycji projektu „zdrowo jem, więcej wiem”.  Przypomnijmy, że to projekt realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Warto dodać, że projekt objęła honorowym patronatem Pierwsza Dama, Agata Kornahauser-Duda. Nasz zespół nosił nazwę „Drużyna Anki” od imienia przewodniczącej klasy. 

  W ramach projektu odbyła się lekcja dotycząca Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. W czasie zajęć uczniowie przypomnieli sobie jak wygląda ta piramida, bowiem jej budowę poznali już w klasie pierwszej. Rozmawialiśmy na temat wartości odżywczych poszczególnych produktów a także o tym, jaki  wpływ ma nadmiar spożywanych słodyczy na nasze organizmy.  Po takiej dawce wiadomości na temat prawidłowego odżywiania urządziliśmy klasowy konkurs plastyczny na najładniejszy rysunek przedstawiający „Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.”

  Kolejnym tematem naszych rozważań stała się woda jako źródło życia. Woda, tak bardzo ważna dla środowiska naturalnego ale również dla nas, ludzi. Dzieci dowiedziały się, jak ważny jest odpowiedni poziom wody w naszych organizmach i w jaki sposób uzupełniać jej niedobór. Lekcja miała za zadnie uzmysłowienie uczniom, że woda to najlepszy i najzdrowszy napój dla człowieka. Woda jest źródłem życia i źródłem  zdrowia. Gasi pragnienie i dostarcza składników mineralnych (m.in. magnez, wapń, sód, jod), które korzystnie oddziałują na nasz organizm. Następnego dnia przeprowadziliśmy quiz wiedzy o wodzie przygotowany przez organizatorów projektu. Wszyscy uczniowie rozwiązali test bezbłędnie! Stali się zatem ekspertami z zakresu wiedzy o wodzie, jej wpływie na środowisko naturalne i na organizm człowieka. W grupach dzieci wykonały plakaty zachęcające do picia wody.

  Wszystkie prace wykonane w ramach projektu zostały przedstawione uczniom naszej szkoły w postaci prezentacji na gazetce znajdującej się na szkolnym korytarzu a rodzicom moich przedstawiłam artykuł „Sztuka picia wody” A. Taraszewskiej.

  W pierwszej, jesiennej- zimowej  części projektu „Drużyna Anki’ zajęła 53 miejsce w skali kraju, w drugiej części zajęła miejsce 59 a Grand Prix projektu uplasowała się na miejscu 28. Uczestnicy projektu otrzymali pamiątkowe dyplomy, które wręczyła im pani wicedyrektor Agata Milewska.

  Dziękuję uczniom i ich rodzicom za zaangażowanie w pracę nad zadaniami zawartymi w projekcie.

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Regionalnym Konkursie Literacko – Teatralno – Fotograficznym „Korona Rzeczywistości”, którego organizatorem był Zespół Szkół Ogólnokształcących z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gostyniu. Celem Konkursu było pobudzenie aktywności twórczej, rozwijanie kreatywności,  wrażliwości estetycznej oraz odnalezienie inspiracji w trudnej rzeczywistości. 

Wśród laureatów konkursu znalazły się uczennice naszej szkoły. W kategorii klas IV-VI pierwsze miejsce zajęła Lena Rotman z klasy IV b. W kategorii klas VII-VIII pierwsze miejsce zajęła Sandra Woźna z klasy VIII c, a wyróżnienie otrzymała Aleksandra Gierlik  z klasy VIII b.

Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Uczniowie klasy 1b zrealizowali ostatni moduł projektu Emocja, pt. "Odwaga". Rozmawialiśmy o strachu i o tym, czego się boimy. Wiemy, że strach odczuwany przez każdego człowieka jest naturalny i jest częścią naszego życia. Ważne jest, aby nie przeszkadzał nam w życiu i osiąganiu sukcesów. Oglądaliśmy film pt.: "Strach ma wielkie oczy". Dużo rozmawialiśmy po jego projekcji na temat przesłania: "Nikt na świecie nie jest sam ze swoimi problemami. Zawsze można liczyć na pomoc drugiego człowieka, kiedy dzieje się nam krzywda. Otwarcie mówimy o swoich uczuciach, problemach i lękach. Możemy liczyć na wychowawcę, rodziców i opiekunów". Wypełniliśmy karty pracy "Wszystko o mnie", aby poznać siebie i swoje największe lęki. Stworzyliśmy własne słoiki ze strachem, aby szczelnie zamknąć je. Wysłuchaliśmy wiersza "Strachy", opowiadania "Mateuszek boi się ciemności" i o "Strachliwym smoku Osika". Poznaliśmy Superbohaterów i ich moc. Nauczyliśmy się pokonywać własne lęki, strach przed niepowodzeniami, kontrolować przeżywane emocje oraz być odważnymi.
Uważamy, że jesteśmy ODWAŻNI!!! Klasa 1b

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.

Janusz Korczak

            Dzień Dziecka to święto wszystkich dzieci na świecie . W Polsce Dzień Dziecka obchodzony jest 1 czerwca, ale w różnych krajach świętuje się go w różnym czasie i na różne sposoby. Dzień Dziecka to wspaniała okazja, by rozmawiać o ich świecie, marzeniach, planach i obawach. Tego dnia każde dziecko powinno czuć się ważne i kochane.

            Tuż przed Dniem Dziecka, na godzinie wychowawczej, dostaliśmy zadanie, aby zrobić zdjęcie, które ukazuje nasz szczęśliwy moment w życiu, jakąś szczęśliwą chwilę.

            Natomiast 1 czerwca, Panie Elżbieta Andrzejewska i Sylwia Grzelczak zadbały abyśmy poczuli się bardzo wyjątkowo i w miłej atmosferze spędzili ten dzień. Otóż we współpracy z rodzicami zorganizowano nam „Piknik na Cegielni”. Czekało tam na nas mnóstwo niespodzianek. Pani wychowawczyni przygotowała dla nas różne konkursy. Była „Bitwa na papierowe kule”, „Zabawa w mumie”, „Rzut kaloszem na odległość”, grę w badmintona, piłkę nożną i siatkową. Wszyscy bardzo chętnie brali udział we wszystkich zabawach. Było dużo śmiechu. Mogliśmy nacieszyć się sobą. Był czas na rozmowy, bo przecież tak dawno się nie widzieliśmy. Tego dnia odwiedził nas też nasz kolega Alexander, który obecnie uczy się w innej szkole. Jak już wspomniałam, nad organizacją pikniku czuwała nie tylko pani wychowawczyni, ale również nasi rodzice. Bardzo im za to dziękujemy. Bardzo nam smakowały kiełbaski upieczone przez mamy naszych kolegów, które zajadaliśmy w przerwach między zabawami. Każdy z nas dostał w prezencie worek na strój sportowy i słodycze. Były też lody i słodkie niespodzianki. Dzień Dziecka był bardzo udany, ponieważ po tak długim odizolowaniu od siebie, miło było spędzić ten czas razem. Było super fajnie! Dziękujemy!

Piknik:

"Szczęśliwa chwila":

Dzień Dziecka to zawsze ważne wydarzenie. 1 czerwca to radosny dzień dla wszystkich dzieci. W tym roku uczniowie klas 1-3 uczciły ten dzień w pirackim stylu. Pani wicedyrektor przywitała dzieci: „Ahoj przygodo!” i życzyła udanej zabawy.

,,Hej, hej, heja ho

jest nas tu piratów sto

Hej, hej, heja ha

nas piratów każdy zna

Hej, hej i ole

dziś w piratów bawmy się

Hej, hej i ola

to zabawa jest i gra.”

Tą przyśpiewką zaczęła się piracka przygoda. Pani wicedyrektor przeczytała również list znaleziony w butelce. Dzielni poszukiwacze pirackich przygód musieli wyruszyć w morze i dotrzeć na bezludne wyspy, na których były pozostawione dla nich zadania.  Po ich wykonaniu czekał na nich skarb.

Na pierwszej wyspie czekała na dzieci ,,Lina”, czyli zabawa w przeciąganie. Na kolejnej wyspie czekała foto budka i piękny morski krajobraz do wspólnych zdjęć. Trzecia wyspa to ,,Podwodny świat” czyli kolorowanie farbami na płótnie. Wyspa czwarta to ,,Poszukiwanie skarbu” - ukryty w butelce list od kapitana oraz mapa były pierwszą wskazówką do odnalezienia skarbu. Na ostatniej wyspie dzieci grały i bawiły się w pirackie gry w klasach. Nasi dzielni piraci wykonali śpiewająco wszystkie powierzone im zadania. 

,,Ahoj, piraci!”

Klasa Ia:

Klasa Ib:

Klasa IIa:

Klasa IIb:

Klasa IIc:

Klasa IIIa:

Klasa IIIb:

Z okazji Narodowego Święta Konstytucji Trzeciego Maja i Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, na lekcjach historii odbyły się poranki patriotyczne. Uczniowie klas 4-8 przystąpili też do akcji szkolnej „Pokaż swój patriotyzm – wywieś flagę”.
Celem było ukazanie patriotyzmu poprzez wywieszenie flagi na balkonie, w oknie lub przed domem, tak aby w całej gminie powiewały biało – czerwone. W ten sposób uczniowie dali wyraz przywiązania do narodowych symboli i wartości, które kształtowały Polaków na przestrzeni wieków.
Społeczność szkolna przystąpiła z wielkim zaangażowaniem do akcji i dała dowód współczesnego patriotyzmu.
Drodzy Uczniowie, jesteśmy z Was dumni!
Biało - czerwona powiewała w całej gminie Pępowo.

  Dn. 12 kwietnia 2021 r. w naszej szkole był obchodzony online Światowy Dzień Czekolady. W obchodach tego dnia wzięli udział uczniowie klas 1-3 wraz z wychowawczyniami. Dzieci obejrzały prezentacją multimedialną „Jak powstaje czekolada?”. Zapoznały się z tajnikami jej produkcji i pochodzeniem tego słodkiego przysmaku. Dowiedziały się również jakie korzyści zdrowotne wynikają z umiarkowanego jedzenia czekolady. Następnie wykonywały kolorowanki związane z tym świętem. Największą atrakcją okazał się taniec Chocolate.
  Świętowanie zakończyło się na degustacji czekoladowych pyszności. Czekolada wprowadziła wszystkich w doskonały nastrój. Był to z pewnością najsłodszy dzień w roku w naszej szkole!

 

„Ojczyzna to kraj dzieciństwa miejsce urodzenia,

 to jest ta mała najbliższa ojczyzna …”

Tadeusz Różewicz

Za nami już trzy święta majowe, które są szczególnie ważne w historii Polski. Obchodziliśmy je w szczególny sposób – razem, a jednak osobno. Na poprzedzającej te święta lekcji wychowawczej, pani Elżbieta Andrzejewska udostępniła nam prezentację multimedialną pt. „Polskie symbole narodowe”, aby przypomnieć nam, skąd wzięły się święta majowe, dlaczego je obchodzimy, i komu je zawdzięczamy. W filmie ukazana była legenda o Lechu ,Czechu i Rusie, która niesie w sobie bardzo istotną treść, ponieważ opowiada o tym, jak powstało nasze państwo. Przypomnieliśmy sobie symbole narodowe Rzeczpospolitej Polskiej takie jak: godło - Orzeł Biały, barwy biało – czerwone naszej flagi i hymn –„Mazurek Dąbrowskiego” oraz to, że trzeba się do nich odnosić z należnym szacunkiem. Nasi koledzy z klasy Bartosz Stachowiak i Bartosz Wajs przygotowali informację, której z zaciekawieniem wysłuchaliśmy. Dowiedzieliśmy się od nich, że 1maja – to Międzynarodowy Dzień Pracy obchodzony nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Drugi dzień maja to dzień Flagi Państwowej oraz Polonii i Polaków mieszkających za granicą. Trzeci maja to dzień uchwalenia Konstytucji z 1791 r. Polska i Polacy na całym świecie obchodzą to święto narodowe upamiętniające przyjęcie pierwszej w Europie i drugiej na świecie spisanej Konstytucji. Wysłuchaliśmy również pięknych pieśni patriotycznych takich jak: „Święto Flagi”, „Witaj majowa jutrzenko”, „Jak długo w sercach naszych”. W połowie kwietnia Pani wychowawczyni ogłosiła klasowy konkurs plastyczno – techniczny pt: „Majowe święta w mojej wyobraźni”. Każdy z nas mógł wykazać się inwencją twórczą i wykonać, kotylion, kartkę z kalendarza, plakat o tematyce patriotycznej itp. Do konkursu włączyli się również nasi rówieśnicy z klasy 4a. Pani zachęciła nas również, abyśmy sfotografowali się z flagą i pokazali, jak okazujemy nasz szacunek do niej, do historii i tradycji ojczystego kraju.

Dzień Flagi 2021:

Święta majowe w mojej wyobraźni:

Trzydziestego marca uczniowie edukacji wczesnoszkolnej, pomimo nauczania w trybie zdalnym, godnie uczcili pamięć Świętego Patrona – Jana Pawła II. Dzieci, ubrane w żółto - białe stroje, obejrzały prezentacje oraz filmy, które przybliżyły im postać Papieża - Człowieka Zwyczajnego i jednocześnie Nadzwyczajnego. Świętego, który może być wzorem do naśladowania w codziennym życiu przez niejednego z nas. Lekcje uświetniło wysłuchanie lub wykonanie (przez solistów) „Barki” oraz innych pieśni. Drugoklasiści z łatwością ułożyli z rozsypanki wyrazowej myśli Wielkiego Polaka i pokolorowali obrazki z Jego wizerunkiem.
Z pomocą rodziców 02 kwietnia, o godzinie 21.37, uczniowie klasy 2b zapalili świece i postawili je na parapetach okiennych jako wyraz wdzięczności Bogu za życie i pontyfikat Wielkiego Jana Pawła II oraz znak nadziei na lepsze jutro.

Klasy czwarte:

Strona 1 z 4