No module Published on Offcanvas position

Archiwum 2020/2021

Klasa 1b ukończyła właśnie Moduł III "Moc słów". Zrealizowaliśmy scenariusz przeznaczony dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej dodatkowo wzbogacony o prezentację Genially. Uczniowie oznaczyli swój nastrój na emocjonometrze. Wysłuchali "Bajkę o ciepłym i puchatym". Była burza mózgów na temat co to jest ciepłe i puchate oraz zimne i kolczaste. Uczniowie wykonali medale wdzięczności oraz namalowali ciepłe i puchate wykorzystując aplikację Quiver. Był worek dobrych słów, a zwieńczeniem zajęć eksperyment z emocjami i ryżem, na którego efekty czekamy z niecierpliwością.

Uczniowie klasy 2c zakończyli realizację I modułu międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Pierwszy moduł projektu zatytułowany był „Mała chmurka w krainie drzew”. Książka, którą wybraliśmy jako lekturę to „Drzewo do samego nieba" Marii Terlikowskiej. Czytaliśmy ją wspólnie w klasie. Wspólnie przygotowaliśmy gazetkę, chmurkę Tosię, plastelinowe czytusie oraz drzewo czytelnicze, na którym pojawiły się kolorowe listki, a na nich tytuły i autorzy książek przeczytanych przez uczniów. Dzieci podczas omawiania lektury uzupełniały swoje lekturniki wykonując rysunki oraz wpisując informacje o bohaterach książki. Wykonaliśmy prace plastyczne, których motywem przewodnim były jesienne drzewa, rozwiązaliśmy quiz dotyczący lektury, poznaliśmy rodzaje drzew oraz oglądaliśmy zalecane filmy. Z okazji Światowego Dnia Drzewa przytulaliśmy i szeptaliśmy życzenia drzewom, które rosną wokół naszego boiska. Uczniowie bardzo chętnie podjęli pracę i z dużą ciekawością uczestniczyli z projekcie.
Przed nami II moduł zimowy - „Mała chmurka w krainie śniegu".

Uczniowie klasa 2c włączyli się w akcję Ministerstwa Edukacji Narodowej Razem na Święta. Najpierw w ramach zajęć rozwijających kreatywność każdy z nich (również wychowawczyni) wykonał własnoręcznie kartkę z życzeniami z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Następnie, podczas zajęć on-line przeprowadziliśmy losowanie, w wyniku którego każdy z nas dowiedział się do kogo wysyła kartkę. Wychowawczyni zaproponowała, by autorzy życzeń adresowali je do kolegi/koleżanki z klasy oraz ich rodzin.
Radość z otrzymanej korespondencji była ogromna!

  Po raz kolejny szkoła w Pępowie przystąpiła do akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej Razem na Święta. Celem  inicjatywy było  zachęcenie uczniów do niesienia pomocy innym, budowanie wspólnot i więzi międzypokoleniowych, jak również kształtowanie poczucia odpowiedzialności za drugą osobę. Z uwagi na stan epidemii, konieczne było podjęcie zadań pozwalających na zachowanie dystansu społecznego. 

  W ramach akcji uczniowie klasy 2b zatelefonowali do osób starszych, samotnych oraz znanych  z życia publicznego lokalnej społeczności, którym złożyli świąteczne życzenia oraz zaśpiewali kolędę. Pomysłodawczynią działania była Małgosia, uczennica naszej klasy. Drugoklasiści zatelefonowali między innymi do: byłego oraz obecnego włodarza gminy, księży naszej parafii, emerytowanych nauczycieli oraz samotnych osób z rodziny i sąsiedztwa. Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas w roku, podczas którego warto się na chwilę zatrzymać, pomyśleć o innych i dzielić się radością. Zwykły gest życzliwości w postaci życzeń, zaśpiewania kolędy sprawił, że na twarzach rozmówców zagościł uśmiech.

  Dziękuję bardzo rodzicom, którzy pomogli mi i wspierali swoje pociechy podczas rozmowy telefonicznej oraz wspólnie z dziećmi zaśpiewali kolędy. 

We wtorek, 22 grudnia 2020r. z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia uczniom klasy 2b złożył wizytę niezapowiedziany gość.  W związku z pandemią odwiedziny gwiazdora w tym roku były inne niż zwykle. Przybył on wraz ze swoimi pomocnikami i wychowawczynią panią Beatą Kaczmarek do domów dzieci. Starszy Pan z siwą brodą, z zachowaniem dystansu oraz reżimu sanitarnego,  witał milusińskich w progu domu, pytał czy byli grzeczni i wręczył upominek. Drugoklasiści z wielkim entuzjazmem i lekkim niepokojem przywitali gościa. W ramach podziękowań za niespodziewane przybycie niektórzy uczniowie śpiewali kolędy bądź recytowali wiersze. Korzystając z okazji wychowawczyni złożyła domownikom świąteczno – noworoczne życzenia. To pierwsze, od dwóch miesięcy, spotkanie w rzeczywistości ucieszyło zarówno dzieci, jak i nauczycielkę. Podarunek dla uczniów, których nie zastano w domu, przekazano na ręce domowników.

Serdecznie dziękuję paniom Monice Jamroży, Paulinie Ficek, Kamili Waleńskiej za zaangażowanie i pomoc w zorganizowaniu spotkania z gwiazdorem, a panu Krzysztofowi Koniecznemu za wcielenie się w  jego rolę.

Święta to najwspanialszy czas, pełen radości, miłości i szczęścia, w którym spełniają się najskrytsze marzenia. Uczniowie klas czwartych udowodnili, że dla nich nastrój świąt był w tym roku wyjątkowy i niezwykły. Wielu z nich z ochotą wzięło udział w kolejnym zdalnym konkursie – tym razem fotograficzno-technicznym: „Magia Świąt Bożego Narodzenia”.

Celem konkursu było propagowanie tradycji świątecznych oraz ukazanie piękna i wartości więzi rodzinnych.

Konkurs podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na wykonaniu świątecznej fotografii, a drugi, na wykonaniu pomysłowej ramki na zdjęcie, z dowolnych materiałów i dowolną techniką.

Chętni uczestnicy konkursu podzielili się fotografiami wykonanymi podczas tegorocznych świąt. Zapraszam do obejrzenia fotogalerii. Mam nadzieję, że własnoręcznie wykonanie ramki będzie można podziwiać po feriach.

Nagrodą za udział w konkursie są punkty plusowe z zachowania oraz e-dyplomy. Za wykonaną ramkę na zdjęcie uczeń otrzyma dodatkową ocenę z techniki.

Nasza szkoła uczestniczyła w akcji #CodeWeek, czyli wydarzeniu Europejskiego Tygodnia Kodowania odbywającego się w tym roku w terminie 10-25 października 2020 r. Jest to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa organizują wydarzenia związane zprogramowaniem. Akcja przeprowadzana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Z powodu obecnej sytuacji epidemicznej więcej zajęć tegorocznej edycji odbyło się online. W ramach tygodnia kodowania uczniowie klas czwartych i szóstych poznali nowy program PixBlocks, który uczy kodowania, kreatywności i rozwiązywania problemów. Dzięki naszemu zaangażowaniu mogliśmy postawić cegiełkę wsparcia dla naszego kraju w ramach konkurencji międzynarodowej. Okazało się, że Polska zwyciężyła CodeWeek 2020!

Ten rok jest z wielu względów wyjątkowy. Ograniczenie działalności szkoły, edukacja zdalna i trudności z nią związane nie zniechęciły mnie oraz moich uczniów do aktywnych działań.                        
Idąc za zwyczajem robienia klasowych jasełek, przy pomocy rodziców z klasy 1b, postanowiłam  przygotować przedstawienie świąteczne. Inne niż dotąd, bo nagrywane przez dzieci w domach przy choince. Wszystkie próby i ustalenia odbywały się on-line, dlatego też uczniowie przeszli szybki test samodzielności i aktorstwa w trybie zdalnym.
Tytuł przedstawienia nosi nazwę „Nadchodzi niezwykły czas”. 
Zachęcam do obejrzenia dzieła naszych uczniów. Wesołych Świąt!

Klasa 7c pragnie złożyć wszystkim nauczycielom, uczniom i rodzicom zdrowych, spokojnych i pełnych radości Świąt Bożego Narodzenia. 

Program profilaktyki zdrowotnej dla dzieci w wieku przedszkolnym (5-6 letnich, ich rodziców i opiekunów), powstał z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. 

Głównym celem programu jest zwrócenie uwagi rodziców dzieci 5-6 letnich na specyfikę ich rozwoju, istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają, ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości i kryzysy.

W naszej szkole „Mamo, Tato co Wy na to?” realizowany jest przez wychowawców grup dzieci 6-letnich. Pomocą w realizacji programu jest broszurka dla dzieci oraz rodziców opracowana przez pracowników Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia WSSE w Poznaniu we współpracy z dr n. hum. Ewą Kacperek – Golimowską. Broszurka zawiera cenne informacje jak „żyć pod jednym dachem z przedszkolakiem” oraz zadania dla dzieci. 
W materiale przedstawiono również wybrane elementy zdrowego stylu życia.

Zachęcamy rodziców do czynnego udziału w programie. 

 

 "Znamię! Znam je?"


W roku szkolnym 2020/2021 Akademia Czerniaka, sekcja naukowa Polskiego Towarzystwa Chirurgów Onkologów rozpoczęła drugą kampanię edukacyjną „Znamię! Znam je?”, której celem jest: 

  • upowszechnienie wiedzy na temat czerniaków oraz 
  • budowanie właściwych prozdrowotnych postaw młodzieży szkół podstawowych klas starszych (uczniowie kl. 8).

Dzięki lekcjom, mamy nadzieję, że uczniowie 

  • nabędą umiejętności rozpoznania czerniaka oraz 
  • nauczą się regularnego samobadania skóry 
  • a przede wszystkim, poznają czynniki podnoszące ryzyko zachorowania na czerniaka i zastosują zasady ochronyprzed czerniakiem, dzięki czemu uchronią się, przed tym groźnym nowotworem.

W ramach kampanii, w naszej szkole wychowawcy klas 8 realizują program edukacyjny pod wyżej wymienionym hasłem.

W dniach 24-30 maja po raz trzeci w Polsce organizowany jest też „Tydzień Świadomości Czerniaka”.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.akademiaczerniaka.org lub www.facebook.com/znamieznamje

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z informacjami młodzież jak i ich Rodziców. 

Ulotka

Uczniowie klasy 1b ukończyli właśnie 2 moduł Projektu Emocja, którego tematem przewodnim była Wyobraźnia. Celem tego modułu było pobudzanie wyobraźni twórczej, fantazji i kreatywności wśród uczniów oraz rozbudzanie aktywności ucznia i chęci zaangażowania podczas lekcji.

Podczas zajęć dzieci wykorzystywały swoją fantazję i wyobraźnię do wykonywania przeróżnych zadań. Ważnym elementem tego modułu było uświadomienie uczniom faktu, iż wyobraźnia czyni nas wielkimi, że w dużej mierze od umiejętnego snucia marzeń zależy jakość naszego życia. Próbowałam moich uczniów przekonać  jak ważne jest, aby wyobraźnię traktować poważnie i traktować ją jak możliwość do osiągnięcia celów. Ukazałam sposób, w jaki należy planować marzenia używając wyobraźni.

Nie możemy się już doczekać kolejnego modułu 😊

Nastał przedświąteczny czas. Podczas jednej z lekcji wychowawczych nasza pani wychowawczyni Elżbieta Andrzejewska zachęciła nas do tego, aby przyozdobić świąteczne biurko lub ścianę wizerunkiem św. Mikołaja. W ten sposób zrodził się pomysł na konkurs Mikołajkowy. Cała nasza klasa z zapałem przygotowywała świąteczne dekoracje. Przyozdabianie swoich biurek i pokoi sprawiło nam wiele radości i zrekompensowało trochę brak kółka rękodzielniczego „Złote rączki”, w zajęciach którego chętnie braliśmy udział. Na zajęciach kółka mogliśmy rozwijać wyobraźnię i umiejętności manualne. Konkurs ten udowodnił, że nawet gdy uczymy się zdalnie, możemy dać upust swoim zdolnościom i pomysłom, a przy tym radośnie spędzić ten piękny, przedświąteczny czas. Nasz pomysł przygotowywania dekoracji na biurko z wizerunkiem Mikołaja spodobał się rówieśnikom z kl. 4a, którzy również przyozdobili swoje biurka i pokoje.

Poniższa galeria przedstawia, jaką pomysłowością wykazali się moi koledzy i koleżanki z czwartych klas. Przy tak wspaniale ozdobionym biurku, nauka zdalna staje się przyjemnością a dodatkowym plusem jest ocena celująca z techniki oraz niespodzianka, którą przygotowała dla nas pani wychowawczyni – a może Mikołaj?

Zachęcam wszystkich do obejrzenia pięknych fotek. Może i Was zachęcimy do takiej aktywności.

Strona 3 z 4