Wydarzenia
Tydzień Świadomości Depresji – wielkie wydarzenie w naszej szkole!
- Szczegóły
- Autor: Karolina Sierakowska, Joanna Grobelna, Marta Krzyżoszczak, Szymon Banaszyński, Zuzanna Neuhoff-Ley, Marcin Kaczmarek
W ramach obchodów uczniowie wzięli udział w szeregu działań połączonych z innowacją szkolną „W zdrowym ciele zdrowy mózg”. Poprzez różnorodne konkurencje klasy zdobywały punkty, promując aktywność fizyczną i dbanie o zdrowie psychiczne. Nie zabrakło także ważnych rozmów – uczniowie wzięli udział w zajęciach z psychologiem oraz pedagogiem szkolnym, które poruszały temat depresji, emocji, stresu, radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz znaczenia wsparcia w codziennym życiu.
Atmosfera obchodów była pełna energii, współpracy i pozytywnego nastawienia – udowodniliśmy, że ruch to nie tylko zdrowie, ale też świetna zabawa i sposób na budowanie relacji.
Każdego dnia uczniowie ubierali się na określony kolor, zdobywając tym punkty dla klasy.
Tydzień rozpoczął się od prezentacji filmu dokumentalnego na hali sportowej.
Kolejnego dnia zgłoszeni uczniowie brali udział w zajęciach fitness. W środku tygodnia odbył się konkurs żonglerki dla chłopców, a na zakończenie tygodnia uczennice wszystkich klas zaprezentowały swój taniec.
Jury podsumowało wszystkie punkty i zwycięską klasą okazała się 8a, która w nagrodę wyjechała na wycieczkę do Leszna (do kina i świata trampolin).
Drugie miejsce zajęła klasa 6a, która otrzymała dofinansowanie do wycieczki.
Trzecie miejsce przypadło klasie 4a, która w nagrodę otrzymała wyjście do pizzerii wraz z konsumpcją.
Serdeczne podziękowania kierujemy do naszych sponsorów za sfinansowanie nagród:
Radzie Rodziców, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, firmie Agii oraz restauracji Piano Forte. Wasze wsparcie ma realny wpływ na edukację i dobrostan naszych uczniów – dziękujemy za zaufanie i otwarte serca!
To był tydzień pełen pozytywnej energii, inspiracji i wspólnego działania. Pokazaliśmy, że rozmowa, ruch i wzajemne wsparcie mają ogromną moc.
Organizatorzy obchodów:
Karolina Sierakowska
Joanna Grobelna
Marta Krzyżoszczak
Szymon Banaszyński
Zuzanna Neuhoff-Ley
Marcin Kaczmarek
"Migające brzdące"
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, pedagog specjalny
„Migające brzdące” – język migowy w przedszkolu jako droga do empatii i komunikacji
W roku szkolnym 2024/2025 w grupie „Misie” wprowadzona została innowacja metodyczna pt. „Migające brzdące”, oparta na autorskim programie własnym. Jej głównym założeniem
było rozwijanie umiejętności posługiwania się elementami Polskiego Języka Migowego (PJM) oraz wdrażanie dzieci do tolerancji i akceptacji inności w świecie społecznym.
Innowacja była odpowiedzią na potrzebę budowania u dzieci świadomości, że ludzie mogą komunikować się na różne sposoby – nie tylko werbalnie. Zajęcia miały na celu nie tylko
naukę podstawowych znaków PJM, ale również rozwijanie u dzieci wrażliwości społecznej,otwartości i gotowości do niesienia pomocy innym.
W trakcie realizacji programu dzieci:
- poznały podstawowe znaki PJM, m.in. powitania, emocje, kolory, zwierzęta czy potrzeby dnia codziennego,
- uczestniczyły w zabawach i scenkach dramowych z wykorzystaniem znaków migowych,
- oglądały krótkie materiały audiowizualne z osobami posługującymi się PJM,
Zajęcia odbywały się w formie zabawy, co sprzyjało naturalnemu przyswajaniu nowych znaków. Ważnym elementem programu było również łączenie komunikacji migowej z
aktywnością ruchową, muzyką i plastyką, co ułatwiało utrwalanie wiedzy oraz rozwijało kompetencje wielozmysłowe.
Efekty innowacji były bardzo pozytywne – dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w zajęciach, chętnie uczyły się nowych znaków i stosowały je w codziennych sytuacjach. Co ważniejsze, wykazały większą empatię wobec osób z niepełnosprawnościami oraz zrozumienie dla różnorodności w komunikacji.
Program „Migające brzdące” pokazał, że nawet najmłodsze dzieci mogą być aktywnymi uczestnikami działań na rzecz inkluzyjności i równych szans w edukacji i społeczeństwie.