No module Published on Offcanvas position

Najmłodsi uczniowie naszej szkoły radośnie świętowali ostatnie dni karnawału. Trzeciego lutego mała sala gimnastyczna wypełniła się biedronkami, kowbojami, wróżkami, księżniczkami i innymi postaciami z bajek. Nie zabrakło też zakonnicy, kotka i Roberta Lewandowskiego.  Pan Leszek Żelazny przygotował dla dzieci muzykę i różnego rodzaju zabawy. Tańcom nie było końca, a na twarzach dzieci i nauczycieli widniał uśmiech. Niestety, radosna zabawa dobiegła końca. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do zorganizowania tego karnawałowego kostiumowego balu.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!

Dnia 10.02.2016r. uczniowie klas 3b i 3c uczestniczyli w zajęciach podsumowujących udział w konkursie ,,Planeta Energii”.

Głównym celem tego programu jest propagowanie wiedzy z zakresu bezpiecznego i racjonalnego użytkowania energii elektrycznej.

W podsumowaniu i uzupełnieniu wiadomości pomógł trzecioklasistom praktykujący specjalista- elektryk, pan Łukasz Hensel (tata Nikoli z 3b). Pan Łukasz rozmawiał z dziećmi na temat elektrowni w Polsce,  mówił o  odnawialnych   i nieodnawialnych źródłach energii, przedstawił budowę prostych obwodów elektrycznych wyjaśniając jednocześnie pojęcia: ,,prąd stały”, ,,prąd zmienny”, sporo czasu poświęcił zagadnieniom związanym z bezpiecznym użytkowaniem urządzeń elektrycznych oraz odpowiedział na mnóstwo dziecięcych pytań związanych z tematem spotkania.

            Zajęcia były bardzo ciekawe, inspirujące, usystematyzowały wcześniej zdobytą wiedzę uczniów.

28 października 22 uczniów z klas drugich szkoły podstawowej wzięło udział w konkursie przedmiotowym SYNAPSIK MEN.

Wśród uczniów naszej szkoły najwyższe wyniki osiągnęli:

Fabian Grzymisławski z kl. IIb

Konstanty Grześkowiak z klasy IIa

Marcin Kończak z kl. IIa

Wszyscy uczniowie, którzy wzięli udział w konkursie otrzymali kolorowe dyplomy, a szkoła certyfikat uczestnictwa w konkursie.

Wszystkim uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy sukcesów w kolejnej już  wiosennej edycji konkursu.

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia, 21 grudnia 2015 r. rozstrzygnięty został konkurs na kartki i ozdoby bożonarodzeniowe. Jak zawsze, liczny udział wzięli uczniowie z klas IV-VI Szkoły Podstawowej i I-III Gimnazjum. Młodsi uczniowie wykonali śnieżynki quillingowe a ich starsi koledzy kartki świąteczne i ręcznie malowane bombki. Jury konkursowe w składzie: p. Hanna Grobelna, p. Bernadeta Kaźmierczak, p. Sylwia Grzelczak i p. Alina Nowacka wyłoniło spośród wielu prac, te najpiękniejsze, niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju.

Laureatami w kategorii „kartka świąteczna” z klas gimnazjalnych zostali: Piotr Waleński, Izabela Stanisławska, Tomasz Żeglarski, Natalia Małecka, Aleksandra Rolnik, Norbert Żeglarski, Tomasz Kopciński, Dagmara Gleń, Martyna Cieplik.

W kategorii „Ozdoba świąteczna”, najpiękniejsze bombki wykonali następujący gimnazjaliści: Julia Fabisiak, Julia Ratajczak, Weronika Kuźnicka, Krzysztof Małecki i Martyna Sarbinowska.

Wyróżnienia i tytuł laureata wśród uczniów Szkoły Podstawowej przyznano: Miłoszowi Grzonce, Julii Waleńskiej, Julii Wajn, Darii Klemens, Marii Bzodek, Dominice Marciniak, Mikołajowi Maciołce, Damianowi Rolnikowi, Wiktorii Koniecznej, Natalii Dobrosz, Julii Kołodziejczak, Izabeli Kupczyk, Marii Fabisiak, Zofii Kuczyńskiej, Amelii Koncewicz i Julii Szymczak.

Dyplomy i nagrody rzeczowe wręczyła laureatom p. dyrektor Cyryla Krajka, która nie kryła zadowolenia z faktu, iż z roku na rok, udział w konkursach rękodzielniczych bierze coraz więcej chętnych a ich prace są ozdobą szkolnych choinek, girland i świątecznych kącików.

Dziękujemy Radzie Rodziców działającej przy Zespole Szkół w Pępowie za ufundowanie pięknych nagród dla laureatów i słodkich łakoci dla wszystkich uczestników konkursu. Dziękujemy p. Pawłowi Andrzejewskiemu, który już od wielu lat wykonuje dyplomy na konkursy rękodzielnicze i uwiecznia na fotografiach zarówno same prace, jak i przebieg podsumowań konkursów i ceremonię rozdania nagród. Dziękujemy przede wszystkim uczestnikom konkursu i już dziś zapraszamy do udziału w kolejnym współzawodnictwie, tym razem o tematyce wielkanocnej.

 

16 grudnia br. uczniowie klasy VI b, kultywując tradycje i zwyczaje bożonarodzeniowe, spotkali się w świetlicy wiejskiej w Magdalenkach. Dzieci wcześniej zadeklarowały się, jakie przynoszą składniki, aby upiec pierniki i ciastka. Klasa zebrana prawie w komplecie przystąpiła do wypiekania smakołyków. Wszyscy mieli wielki zapał aż brakowało miejsca do pracy. Wyrabianie ciasta, wykrawanie pierników i ciastek oraz układanie wytworów na blachach odbyło się bardzo sprawnie. W oczekiwaniu na wypieki uczniowie rozegrali makietowe mecze piłkarskie (tzw. piłkarzyki), rywalizując między sobą. Po wypieczeniu pierników i ciastek nastąpił czas lukrowania i ozdabiania, podczas którego można było wykazać się pomysłowością. Potem przyszedł moment degustacji pierników i ciasteczek. Było ich tyle, że można było jeść do woli, a także zabrać do domu dla mamy :) Kolejnym punktem była nauka śpiewania kolęd i pastorałek. Klasa podzieliła się na dwie grupy. Pierwszą i liczniejszą ekipę stanowili uczniowie, którzy bardzo chętnie chcieli śpiewać. Druga, nieliczna grupa uczniów, składała się z tych, którzy nie wierzyli w swoje umiejętności i zdolności. Zarówno jedna, jak i druga grupa otrzymała śpiewnik specjalnie utworzony na nasze spotkanie:), który został wzbogacony ilustracjami wykonanymi przez Pana Dariusz Kałmuczaka. Na pewno będzie on miłą pamiątką naszego spotkania. Trudne zadanie miała Pani Alina Nowacka, aby przekonać uczniów, „że śpiewać każdy może”. Zadanie zostało wykonane:) Uczniowie śpiewali z podziałem na głosy, były śpiewy chłopców, dziewcząt, duetów, „chóralne”, z podkładem muzycznym, a'capella, ochotników oraz wywołanych do śpiewu. Gdy nastał czas rozstania, byliśmy rozśpiewani i nikt nie chciał słyszeć, że to już koniec spotkania. Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczący w zajęciach otrzymali podarunek - „Multimedialną encyklopedię PWN”. Na zakończenie wspólnie posprzątaliśmy salę. Zadowoleni i wzbogaceni o nowe umiejętności, rozjechaliśmy się do domów.

Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy umożliwili i uatrakcyjnili nasze kultywowanie tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych.


Dnia 17 grudnia 2015 roku uczniowie klasy 3 b uczestniczyli w niecodziennej lekcji przyrody. Zajęcia odbyły się w lesie. Inicjatorką i organizatorką przedsięwzięcia była pani Justyna Gierlik- mama Oli z 3b, a pomagała pani Iwona Rolnik- mama Kacpra. W podróż po lesie dzieci wyruszyły wozem myśliwskim. Pierwszym przystankiem była leśniczówka w Siedlcu, gdzie na grupę oczekiwali Panowie Leśnicy. W trakcie zajęć uczniowie odwiedzili miejscowe rezerwaty przyrody: ,,Pępowo” i ,,Czerwona Róża”, zimowe stołówki dla zwierząt, utrwaliły wiedzę na temat warstwowej budowy lasu i roślin zimozielonych. Leśnicy przekazali do naszej klasowej biblioteczki pozycje edukacyjne pt. ,,Las” i ,,Wędrówka po warstwach lasu”. Każdy uczestnik wycieczki otrzymał pamiątkowy, ekologiczny długopis. Dziękujemy! Leśna lekcja zakończyła się w gospodarstwie agroturystycznym ,,Stokrotka” w Babkowicach. Była to kolejna wyprawa trzecioklasistów łącząca zdobywanie i utrwalanie wiedzy z rekreacją i aktywnym spędzaniem czasu w otoczeniu natury. Serdecznie dziękujemy państwu Gierlik i pracownikom Leśnictwa Siedlec za zorganizowanie wspaniałej lekcji przyrody w lesie. 

Tradycją stały się już organizowane przez Senatora Mariana Poślednika i Centrum Rozwoju Gminy Pępowo  warsztaty ekologiczne organizowane dla dzieci i młodzieży.

Warsztatom tym przyświeca  kilka celów, przede wszystkim dzieci uczą się zasad poszanowania środowiska widząc, że mogą wykorzystać przedmioty  już nie potrzebne do zrobienia czegoś ładnego. Uczą się też współpracy i nie zapominania o tych, którzy święta spędzają w szpitalu. Ponadto jest to czas do rozmów i spędzania czasu wspólnie z kolegami.

W tym roku pomoc przy warsztatach okazali także wolontariusze z Gimnazjum w Pępowie. Pomagali Oni najmłodszym uczestnikom warsztatów przygotowywać ozdoby. Pomoc okazała się bezcenna. Do robienia ozdób przyłączył się także Senator, pokazując co można zrobić z bezużytecznych przedmiotów.

Jestem bardzo zadowolony, że nasze warsztaty cieszą się coraz większą popularnością i co roku przyciągają coraz więcej dzieci i młodzieży. Świadczy to o tym, że Ci młodzi ludzie potrafią poświęcić swój czas i podarować go innym. To na pewno zaprocentuje w przyszłości - komentuje Senator Marian Poślednik.

Warsztaty prowadziła Emilia Dąbrowicz. W zajęciach brała udział  klasa 3a wraz z wychowawcą oraz dzieci w wieku od 3 do 15 lat z gminy Pępowo.

W poniedziałek 14.12.2015 choinka wraz z ozdobami została przekazana do szpitala w Gostyniu.

Platon powiedział: „Wiedza nabyta pod przymusem nie trzyma się głowy”. Nie jest tajemnicą, że uczniowie w szkole mają obowiązek uczenia się. Jednak współczesna szkoła sprawia, aby wiedza bardziej „trzymała się naszych głów”. Dzieci w sposób poznawczy, odkrywczy, indywidualny mogą zdobywać wiadomości i umiejętności. Aktywny udział w programie edukacyjnym”Odkrywca” sprawia uczniom dużo przyjemności i satysfakcji.

W tym roku szkolnym, wzorem roku ubiegłego, działa Klub Odkrywca składający się z trzydziestoosobowej grupy uczniów (z klas Va, VIa, VIb), którzy zgłosili się dobrowolnie.

W pierwszym etapie zajęli się dwoma zagadnieniami z przyrody pt.”Dzika pasja” i „Wielki skok”oraz jednym z historii pt.”Umysł Leonarda”.

Z wymienionymi tematami najlepiej poradzili sobie następujący uczniowie: Aleksandra Baranowska, Julia Waleńska, Nikodem Waleński, Mikołaj Maciołka.

Gratuluję i życzę dalszego owocnego zdobywania wiedzy bez przymusu:)

1 grudnia br. czterdziestoosobowa grupa uczniów szkoły podstawowej, pod opieką nauczycieli, udała się na wycieczkę po najbliższej okolicy. Wyjazd był wyjątkowy, gdyż łączył naukę z rekreacją.

Pierwszym punktem była ściana wspinaczkowa w Krobi. Większość uczniów po raz pierwszy znalazła się w siłowni. Wspinaczka na sztucznej ścianie jest ciekawym wyzwaniem, a jednocześnie świetnym ćwiczeniem ogólnorozwojowym. Przy zachowaniu zdrowego rozsądku, podstawowych zasad bezpieczeństwa oraz przy najprostszej asekuracji wykwalifikowanych pracowników siłowni na tzw. "wędkę” uczniowie odkryli zarówno nowe zainteresowania, jak i umiejętności.

Następną atrakcją wycieczki był bowling w Gostyniu. To najpopularniejsza odmiana gry w kręgle, która powstała w oparciu o kręgle klasyczne. W odmianie tej występuje dziesięć pinów (kręgli) ustawionych w trójkąt. Gracz ma za zadanie strącić je w jak najmniejszej liczbie rzutów. Pan Marcin Kaczmarek podzielił uczniów na dwie grupy, które rywalizowały ze sobą, oraz przekazał uczniom odpowiednie wskazówki dotyczące zasad. Czas minął szybko, a uczniowie wyładowali swoją energię, więc trzeba było podładować akumulatory w Pizzerii „Roma”. Po odpoczynku oraz pysznym i obfitym jedzeniu udaliśmy się w dalszą drogę.

Podczas naszej trasy wycieczkowej dotarliśmy do Muzeum bł. Edmunda Bojanowskiego w Grabonogu znajdującego się w dworku, w którym urodził się Edmund Bojanowski. Był on założycielem „ochronek”, w których dzieci wiejskie oprócz opieki otrzymywały podstawowe wykształcenie i wychowanie patriotyczne. Pierwsza ochronka powstała w podgostyńskim Podrzeczu, a do jej prowadzenia Edmund Bojanowski powołał Zgromadzenie Sióstr Służebniczek.

Ostatnim punktem wycieczki było Muzeum Stolarstwa i Biskupizny, miejsce unikatowe w skali europejskiej. Mieści się ono w budynku Fabryki Mebli powstałej w 1922 roku. Przetrwała ona w niezmienionej formie do dnia dzisiejszego, a maszyny i narzędzia wykorzystywane do wyposażenia stolarni sięgają historią połowy XIX wieku. W muzeum znajduje się również Izba Biskupiańska poświęcona najmniejszemu mikroregionowi folklorystycznemu w Polsce, który do dziś zachwyca muzyką i strojem.

Wyprawa zakończyła się późnym wieczorem, wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni oraz wzbogaceni o nowe wiadomości, doświadczenia i umiejętności. Całą wyprawę na fotografii uwieczniła Pani Zuzanna Neuhoff-Ley, natomiast Pani Alina Nowacka czuwała nad „śpiewającym autobusem”. Bardzo dziękujemy wszystkim osobom, które przyczyniły się do realizacji wycieczki.

Uczniowie klas piątych na lekcji historii pracowali nad projektem „Średniowieczne miasto”. Od XIII wieku zaczęto w Polsce zakładać miasta. Powstawały one na dwa sposoby: poprzez naturalne rozrastanie się grodów lub budowanie od podstaw nowych miast w miejscach, w których miały do spełnienia określoną rolę obronną, komunikacyjną, administracyjną lub handlową. Nowo powstałe miasta otrzymywały dokument stanowiący o prawach i obowiązkach ich mieszkańców, tzw. dokument lokacyjny.

Uczestnicy projektu wcielili się w postacie ze średniowiecza. Byli patrycjuszami, czyli najmniej liczną, ale najbogatszą grupą mieszczan. Zaliczali się do niej najzamożniejsi kupcy i rzemieślnicy, ludzie sprawujący władzę w mieście. Na potrzebę projektu stali się także pospólstwem, czyli drobnymi kupcami i rzemieślnikami, którzy najczęściej mieli własne warsztaty. Nie zabrakło przedstawicieli plebsu, najbiedniejszej grupy mieszczan, czyli ludzi najmujących się pracy w warsztatach i przy kramach (stoiskach z towarami). Jednak największą popularność wśród uczniów zdobyli garncarze, piekarze, kowale, bednarze, zakonnicy, zielarki, król, rycerze oraz patrycjuszki.

Następnym zadaniem było wykonanie makiety przedstawiającej najważniejsze budowle miasta. Fosa z wodą i mury z basztami (wieżami obronnymi), zwodzone mosty i strzeżone bramy wjazdowe dawały poczucie bezpieczeństwa ich mieszkańcom. Centrum miasta stanowił rynek.Kamieniczki wokół niego zamieszkiwali najbogatsi mieszczanie. Przy rynku znajdował się ratuszmiejski, w którym obradowały władze miasta. W budynku Wagi Miejskiej można było sprawdzić, czy zakupione towary zostały uczciwie zważone i zmierzone. Najbogatsi mieszczanie posiadali kamienicepołożone obok rynku lub przy głównych ulicach. Do miasta można było wejść tylko przez bramy, które otwierano o świcie, a zamykano o zmierzchu.

Zaangażowanie i trud włożony w projekt najlepiej zobrazują zdjęcia. Dziękuję Rodzicom za wsparcie swoich pociech i udzielenie im pomocy w wykonaniu zadania.