No module Published on Offcanvas position

20-22 kwietnia 2016r. 45-osobowa grupa uczniów pod opieką organizatorów udała się na zieloną szkołę. Miejscem docelowym naszej wyprawy był ośrodek wypoczynkowy „Gwarek”, w którym znajduje się Centrum Aktywnego Wypoczynku. Położony on jest w środkowej części Mazur, nazywanych Krainą Tysiąca Jezior, w malowniczej miejscowości Piękna Góra nad jeziorem Tajty w województwie warmińsko – mazurskim. W odległości 3 km od naszej bazy, pomiędzy jeziorami Kisajno i Niegocin, znajduje się miejscowość Giżycko, nazywana żeglarską stolicą Polski, którą również odwiedziliśmy. Centrum Aktywnego Wypoczynku przygotowało dla nas bogaty program zajęć animacyjnych. W jego realizację byli zaangażowani doświadczeni animatorzy. Plan dnia nie pozostawiał miejsca na nudę. W naszym programie znalazły się następujące zajęcia: integracyjne, park linowy, szkoła komandosów i przetrwania, ścianka wspinaczkowa, pokaz miotania ogniem, ognisko, pieczenie kiełbasek, gry teleturniejowe oraz wspólny śpiew i taniec wszystkich uczestników będących w ośrodku. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Toruniu, pięknym mieście Kopernika i piernika, położonym nad Wisłą. Udaliśmy się do Planetarium, Żywego Muzeum Piernika oraz na posiłek do Maka.

Fragmenty wspomnień uczestników wycieczki na Mazury 

Na wycieczkę wyjechaliśmy 20 kwietnia o godzinie 4.00. Wszyscy wesoło spędziliśmy czas w autokarze, śmiejąc się i śpiewając. Gdy zmęczeni dojechaliśmy do ośrodka wypoczynkowego, czekało nas nie lada zaskoczenie. „Gwarek” okazał się pięknym ośrodkiem wypoczynkowym. Obok niego znajdował się park linowy. Po drugiej stronie budynku było  piękne, otoczone lasem jezioro, plac zabaw i ścianka wspinaczkowa..

Następnie udaliśmy się na pyszny obiad. Potem pojechaliśmy nad jezioro do Giżycka, gdzie zrobiliśmy wspólną sesję zdjęciową.  Kolejna atrakcją były zajęcia „Team building”. Podzieliliśmy się wtedy na dwie drużyny. Naszym pierwszym zadaniem było przejście labiryntu. Musieliśmy poruszać drewnianym labiryntem w ten sposób, aby kulka trafiła do wyznaczonego miejsca. Kolejne zadanie polegało na przeniesieniu pachołka bez użycia rąk.(…)

 

                                                                                                         Julia Waleńska kl.VIb

                                                                                                         Julia Sobuś kl.VIb

 

W środę, 20 kwietnia br. o godzinie 3.45 spotkaliśmy się przed szkołą w Pępowie. O godzinie 4.00 wyjechaliśmy na Mazury. Na miejsce dotarliśmy około godziny 14.30. Następnie zjedliśmy obiad, a potem poszliśmy na Team Building czyli budowanie grupy. Na początku podzieliliśmy się na dwie grupy: Fejmy Fryty i Smerfy. Wtedy bawiliśmy się w wiele gier zespołowych. W jednej z nich za pomocą skrzyń musieliśmy przedostać się na drugą połowę boiska tak, żeby żadna osoba z grupy nie spadła ze skrzyni. Po chwili odpoczynku poszliśmy na ognisko, gdzie mogliśmy zobaczyć pokaz ognia. Następnie była impreza, na której robiliśmy mnóstwo zdjęć. Były tam także różne maskotki i clowny.(…)

                                                                                              Julia Kołodziejczak kl.Vb

 

(…) Nadszedł czas na ognisko z kiełbaskami i animatorem. Wspólnie śpiewaliśmy i tańczyliśmy. Kiedy już zasłużyliśmy na kiełbaski piekliśmy je, a potem piliśmy ciepłą herbatę. Specjalnie dla nas, jak dla vipów, pan Tomek wykonał pokaz ognia. O godzinie 21.45 wszystkie osoby zakwaterowane w ośrodku, zostały zaproszone na plac główny i tam wszyscy wspólnie się bawiliśmy. Na koniec było wspólne selfie na facebooka i wszyscy udaliśmy się do swoich łóżek.(…)

                                                                                                        Wiktoria Mierzyńska kl.VIb

 

Pierwszego dnia pobytu na wycieczce, zobaczyliśmy Giżycko. Na początku weszliśmy na punkt widokowy, z którego podziwialiśmy piękne widoki panoramy giżyckiej.

Po wspólnym zdjęciu na tle dużego jeziora, pojechaliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego „Gwarek”. Wieczorem mieliśmy zaplanowane zabawy. Pierwsza drużyna FC SMERFY pobiła nowy rekord w labiryncie. FRYTOM za to, udało się wygrać w konkurencji ze skrzynkami.

To był bardzo udany dzień, który na długo pozostanie w naszej pamięci.(…)

                                                                                   Aleksandra Baranowska kl.VIb

 

(…)W ogromnym namiocie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: Smerfy i Fryty. Ja byłam w Smerfach. Naszym pierwszym zadaniem było doprowadzenie małej kuleczki przez mini labirynt do dziurki. Pobiliśmy rekord czasowy!

Potem mieliśmy przenieść słupek gumowy bez dotykania. Było to bardzo trudne! Budowaliśmy też wodociągi i przenosiliśmy skrzynki. Następnie było ognisko z animatorem. Pan Mateusz pokazał nam taniec z ogniem. Był to niezapomniany widok! (…)

                                                                                                      Daria Klemens kl.Vb

 

(…)Następnego dnia, kiedy się obudziliśmy, zjedliśmy śniadanie i poszliśmy zrobić sobie zdjęcie nad jeziorem. Później rozpoczęły się atrakcyjne zajęcia. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Moja grupa poszła na park linowy. Wraz z koleżankami ustawiłyśmy się na końcu kolejki. Kiedy nadeszła moja kolej, weszłam do góry, aby pokonać pierwszą przeszkodę. Bardzo się przestraszyłam i miałam zamiar się cofnąć, lecz osoby stojące na dole, dodawały mi otuchy. Muszę przyznać, że po pokonaniu drabinek, reszta trasy była bardzo prosta. Kiedy wszyscy pokonali park linowy, zamieniliśmy się  z druga grupą i poszliśmy na survival.(…)

                                                                                                  Oliwia Nowacka kl.VIb

 

(…)Drugiego dnia pobytu na Mazurach mieliśmy w planie wiele atrakcyjnych zajęć. Dzień rozpoczęliśmy od śniadania. Wchodząc do jadalni, ujrzeliśmy duży, stół szwedzki. Znajdowały się tam różnego rodzaju smakołyki: pieczywo, sery, szynki.

Pierwszymi zajęciami był  survival. Poszliśmy w głąb lasu, gdzie zostaliśmy podzieleni na grupy. Pan, który prowadził zajęcia zadał nam zadania. Musieliśmy zbudować szałas, zrobić ognisko, wymyślić znak SOS, nazwę plemienia, pułapkę na dziką kurę i pupilka. Po sprawdzeniu zadań, prowadzący ogłosił wyniki. Wygraną drużyną okazały się FALAFELE. Następnie udaliśmy się na park linowy.(…)

Przed wyjazdem przyszła do autokaru miła pani z kadry, która powiedziała, ze byliśmy najlepszą grupą i liczy na to, że za rok wrócimy do Pięknej Góry. (…)

                                                                      Daria Szuba kl.VIa

 

(…)Po powrocie do ośrodka kolejną atrakcją były zajęcia Team building, które miały na celu przede wszystkim integracje, współzawodnictwo oraz świetną zabawę.

Po kolacji wieczorową porą spotkaliśmy się wszyscy przy ognisku z kiełbaskami i animatorem. Była muzyka, dużo zabawy, śpiewu, tańca i zero nudy. Na zakończenie dnia wujek Popek umilił nam wieczór.

Następnego dnia w czwartek po pysznym śniadaniu kolejna przygoda Survival, uczyliśmy się jak przetrwać w ekstremalnych warunkach, zbudować schronienie, szałasy, zastawianie sideł na zwierzynę.

Kolejnym zajęciem była przygoda na Ściance Wspinaczkowej, następnie Park Linowy – ekstremalna przygoda na wysokości. Lekki dreszczyk i skok adrealiny to coś niezwykłego i wspaniałego. Trochę zmęczeni, ale bardzo zadowoleni udaliśmy się na obiad. Brak miejsca i czasu na nudę następne zajęcia aktywne i kreatywne – Szkoła Komandosów. Mieliśmy stać się niewidocznymi dla wroga, pomalowane twarze i leśna zabawa w podchody. Upoceni i brudni wróciliśmy na kolację.

Na zakończenia dnia intelektualne show - Intelshow podczas którego nasze szare komórki zostały uaktywnione. Wybieraliśmy kategorie gier i sprawdzaliśmy ilość punktów.(…)

Amelia Koncewicz kl.IVa

 

(…)Po survivalu mieliśmy Szkołę Komandosów. Każdy z nas miał pomalowaną twarz, a później zostaliśmy podzieleni na dwie drużyny i bawiliśmy się w chowanego. Szkoła Komandosów wszystkim bardzo się podobała. Następnie byliśmy na ściance wspinaczkowej. Wieczorem około godziny 20.00 braliśmy udział w rozgrywkach umysłowych. Byliśmy podzieleni na trzy drużyny i musieliśmy wymyślić nazwę drużyny. Graliśmy w teleturnieje telewizyjne: Familiadę, Milion w dwie minuty, Jaka to melodia?, Jeden na jeden. Na koniec wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „Jutro znowu będzie pomidorowa...” Ta piosenka stała się hitem naszej wycieczki.(…)

                                                                                                         Maria Fabisiak kl.IVa

 

(…) Drugiego dnia udaliśmy się na śniadanie, następnie na park linowy. Gdy skończyliśmy, poszliśmy na zajęcia survivalu. Otrzymaliśmy tam zadania: zbudowanie szałasu, przygotowanie ogniska, pułapki na dzikie kury oraz znaku SOS. Po wykonaniu wyżej wymienionych zadań, poszliśmy na obiad. Po obiedzie wróciliśmy do lasu na zajęcia- Szkoła Komandosów. Pan przewodnik przekazał nam farbki  i zlecił pomalowanie twarzy. Potem podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna grupa chowała się, a druga szukała. Gdy skończyliśmy, poszliśmy na ściankę wspinaczkową, a później na kolację.(…)

(…) Ta wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ dostarczyła wiele niezapomnianych wrażeń.

                                                                                                                Dominika Hauza kl.Vb

 

(…)Dzień III

Przed godziną 10 wyjechaliśmy z Pięknej Góry i ruszyliśmy w stronę Torunia.

W mieście Mikołaja Kopernika odwiedziliśmy Planetarium. Następnie udaliśmy się pod pomnik słynnego astronoma, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Oczywiście wycieczka nie mogła obejść się bez wizyty w Mcdonalds, gdzie się później wybraliśmy. Mieliśmy też chwilę czasu na zakupienie pamiątek. Następnie poszliśmy do Muzeum Żywego Piernika, gdzie wysłuchaliśmy kilku ciekawostek na temat pierników. Później sami  mogliśmy upiec takie pierniki. Około godziny 19.30 wyjechaliśmy z Torunia. Do Pępowa wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.(…)

                                                                                                                     Maria Bzodek kl.Vb

 

(…)Trzeciego dnia wykwaterowaliśmy się, zjedliśmy śniadanie i wyjechaliśmy w stronę domu. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do Torunia. Poszliśmy tam do Planetarium. Po skończonym seansie poszliśmy do McDonalds. Następnie przeszliśmy uliczkami Torunia do Muzeum Żywego Piernika, w którym wykonaliśmy własnego piernika oraz nauczyliśmy się robić ciasto piernikowe. Z Torunia wyjechaliśmy o godz.19.30.

W autobusie było wesoło, zabawnie, miło i sympatycznie.

            Była to najlepsza wycieczka szkolna. Bardzo mi się podobały zajęcia w ośrodku i piękne krajobrazy Mazur.(…)

Dominika Marciniak kl.Vb

 

(…) W drodze powrotnej udaliśmy się do Torunia. Byliśmy w Planetarium, McDonalds i w muzeum, w którym robiliśmy samodzielnie pierniki. O godzinie 24.00 wróciliśmy do domu.

Wycieczka bardzo mi się podobała, ponieważ było fajnie, miło i wesoło. Najciekawszą atrakcją dla mnie był park linowy.

                                                                                                         Wiktoria Konieczna kl.Vb

 

(…)W Toruniu było pięknie. Byliśmy w Planetarium, a potem w Muzeum Piernika. Na pamiątkę sami zrobiliśmy swój piernik.

Jeszcze raz chciałabym pojechać do Pięknej Góry i Torunia. Najbardziej podobał mi się park linowy, Planetarium, survival i Team buliding.

                                                                                                              Julia Mierzyńska kl.Vb

 

W środę, 20 kwietnia 2016 r. uczniowie z klas 3 b i 3 c szkoły podstawowej odwiedzili pępowski kościół pod wezwaniem św. Jadwigi. Dzieci wysłuchały opowieści o patronce świątyni zamieszczonej w zbiorze "Religijne legendy Ziemi Gostyńskiej” autorstwa pana Alfreda Siamy. Piękno i niezwykłość architektury sakralnej trzecioklasiści podziwiali w towarzystwie siostry Jany, która okazała się świetnym przewodnikiem znającym sekrety i skarby naszego kościoła. Aby utrwalić wiedzę zdobytą podczas wycieczki dzieci skorzystały z informacji i ilustracji zawartych w książeczce "Historia pępowskiej świątyni w obrazkach” pod redakcją pani dyrektor Cyryli Krajki. Piękne obrazki do kolorowania wykonała dawna uczennica naszej szkoły - Małgorzata Myślińska.

            Był również czas na gry i zabawy ruchowe na terenie rekreacyjnym przy kościele.

Dziękujemy Księdzu Proboszczowi za to, że mogliśmy zwiedzić w tak ciekawej formie pępowski kościół - cenny zabytek architektury.

Wychowawczynie oraz uczniowie klas edukacji wczesnoszkolnej serdecznie dziękują przedstawicielom FIRMY CARGILL za współpracę w ramach programu ,,Bezpieczna Szkoła. Bezpieczny Uczeń+”. Dnia 12.04.2016r. przedstawiciele firmy odwiedzili naszą szkołę podczas zajęć związanych z przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa. Wszystkie dzieci z klas I-III otrzymały kamizelki ostrzegawcze, długopisy oraz książeczki- kolorowanki utrwalające prawidłowe nawyki i postawy pozwalające zachować  zdrowie i bezpieczeństwo.

Dnia 7 kwietnia 2016 r. w holu Szkoły Podstawowej miało miejsce podsumowanie konkursu świątecznego, którego celem było podtrzymywanie i kultywowanie tradycji wielkanocnych, czerpanie radości z własnej pracy twórczej i możliwość prezentacji wielkanocnych ozdób. Na konkurs wpłynęło około 230 prac. Wszystkie były bardzo ciekawie zaaranżowane, niezwykłe , misternie wykonane i wyjątkowe. Wielkanocne dzieła, które mieliśmy możliwość podziwiać przez okres 3 tygodni, przedstawiają umiejętność posługiwania się licznymi technikami rękodzielniczymi i sporą wyobraźnią. Wszyscy uczestnicy konkursu zasłużyli na wyróżnienie. Wyłoniono również laureatów, których prace szczególnie spodobały się komisji konkursowej. Zostali oni nagrodzeni pięknymi dyplomami i teczkami do prac plastyczno-technicznych oraz zeszytami „ze sprężynką”. Każdy uczeń biorący udział w konkursie otrzymał również słodkie łakocie. Nad wyborem najpiękniejszych ozdób świątecznych pracowała komisja jurorska w składzie: p. Hanna Grobelna, p. Bernadeta Kaźmierczak, p. Lidia Muszyńska i p. Jolanta Nowacka. Wyłonionych i wyróżnionych zostało 18 prac, których twórcami byli: z Gimnazjum - Martyna Cieplik, Jakub Dąbrowski, Natalia Górska, Natalia Kołodziejczak, Filip Kryś, Julia Paluszkiewicz, Paweł Sobuś, Klaudia Stachowiak, Katarzyna Waleńska, ze Szkoły Podstawowej – Kacper Bartkowiak, Maria Fabisiak, Damian Gierlik, Amelia Koncewicz, Eryk Kucman, Zofia Kuczyńska, Aleksandra Małecka, Oliwia Olejniczak, Amelia Wajn. Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród rzeczowych i słodkich niespodzianek a panu Pawłowi Andrzejewskiemu za zaprojektowanie i wykonanie dyplomów oraz tradycyjną fotorelację z podsumowania konkursu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i zapraszamy do udziału w konkursach rękodzielniczych w przyszłym roku szkolnym.

1 kwietnia br. pięćdziesięcioosobowa grupa uczniów wraz z opiekunami udała się na wycieczkę do historycznej stolicy Wielkopolski. Pierwszym jej etapem było Muzeum Arkadego Fidlera w Puszczykowie. Uczniowie oglądnęli wiele rekwizytów muzealnych, które są zdobyczami z podróży z najdalszych zakątków świata, oraz egzemplarze książek, gdyż Fidler był pisarzem i podróżnikiem. W ogrodzie przylegającym do muzeum wycieczkowicze zwiedzili replikę statku Krzysztofa Kolumba – Santa Maria, wykonaną w skali 1:1 oraz uzyskali informację, że została ona zwodowany na lądzie. Uroczystego aktu przecięcia wstęgi dokonał książę de Veragua – Krzysztof Kolumb - potomek w linii prostej słynnego odkrywcy Ameryki. Wyjątkowym miejscem był pobyt w piramidzie, która odwzorowuje piramidę Cheopsa będącą jednym z siedmiu cudów świata starożytnego zachowanym do dziś. Budowla w Puszczykowie jest dwadzieścia trzy razy mniejsza od oryginału w Gizie. Uczniowie usłyszeli wiele ciekawostek o budowli, a przede wszystkim o wielkiej, pozytywnej energii kumulującej się w jej wnętrzu.

Kolejnym etapem wyprawy była Poznańska Bazylika Archikatedralna znajdująca się na wyspie - Ostrów Tumski, która otoczona jest korytem Warty i Cybiny. Historia budowli sięga początków chrześcijaństwa w Polsce, czyli drugiej połowy X wieku i panowania biskupa Jordana. Ten punkt wycieczki był związany z aktualnym projektem uczniów naszej szkoły dotyczącym 1050. Rocznicy Chrztu Polski. Zwiedziliśmy wnętrze katedry, a w odrestaurowanych podziemiach oglądnęliśmy film dotyczący historii bazyliki i Chrztu Polski. Najstarsza katedra w Polsce jest pomnikiem chrześcijańskiej kultury. W 1983r. Jan Paweł II powiedział: „Zdaje sobie sprawę, że miejsce, na którym stoję, odegrało podstawową rolę nie tylko w historii chrześcijaństwa, ale także w historii państwa i kultury polskiej”. Następnie udaliśmy się na stadion INEA w Poznaniu, na którym tego dnia odbywał się mecz Lech Poznań – Śląsk Wrocław. Przed sportowym spotkaniem uczniowie przez pewien odcinek drogi mogli śledzić eskortowany przez policję autokar gości. Następnie oglądali piłkarzy Lecha Poznań wysiadających z autobusu i udających się do szatni. Tego dnia na stadionie była prowadzona charytatywna akcja („5 dla Piątka”) na rzecz byłego bramkarza Kolejorza, Waldemara Piątka, który zmaga się z wirusowym zapaleniem wątroby typu C. Podczas meczu nie brakowało emocji i kibicowania. Chociaż mecz zakończył się niekorzystnym wynikiem dla Kolejorza, to uczniowie byli szczęśliwi, gdyż po jego zakończeniu mogli przybić „piątki” z piłkarzami. W późnych godzinach wieczornych, w rozśpiewanym autobusie wróciliśmy do Pępowa. Program i cele wycieczki zostały całkowicie zrealizowane. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do urzeczywistnienia naszej wyprawy.  

Pod takim tytułem uczniowie naszej szkoły pracują w projekcie z okazji 1050. Rocznicy Chrztu Polski. Celem jest zdobycie i pogłębienie wiedzy na temat historii Polski, a zwłaszcza Chrztu Polski oraz budowanie szacunku do tradycji i dziedzictwa narodowego. Działania zostały rozłożone w czasie i obejmują następujące zajęcia dla uczniów: projekcję filmu, konkurs plastyczny, konkurs wiedzy, wykonanie makiet grodów, gazetki ściennej oraz wcielenie się w przeróżne postacie z czasów Mieszka.

22 marca rozpoczęliśmy realizację projektu od obejrzenia filmu pt.”Wyspa władców”. W tym dniu również uczniowie zmienili swój codzienny ubiór na średniowieczny strój.

Dziękujemy Rodzicom, nauczycielom, pracownikom szkoły, uczniom za pomoc w realizacji zadania. Zapraszamy i zachęcamy do kolejnych działań w najbliższym czasie.

22 marca uczniowie klas pierwszych i drugich szkoły podstawowej, korzystający z darmowego podręcznika ministerialnego „Nasz Elementarz” wzięli udział w kolejnej już trzeciej edycji Konkursu SYNAPSIK MEN zorganizowanego przez wydawnictwo SYNAPSA. Do konkursu przystąpiło 12 pierwszaków i 28 drugoklasistów.

W grudniu 2015r. dwudziestu trzech uczniów  edukacji wczesnoszkolnej wzięło udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym pt. „Niebo w kolorze – spotkanie z zorza polarną”. Organizatorem konkursu była Polska Fundacja Sportu i Kultury, Oddział w Płocku. Jego celem było zainteresowanie dzieci tematyką zorzy polarnej oraz związku  środowiska przyrodniczego z życiem człowieka, rozwijanie kreatywności, wrażliwości plastycznej, pobudzenie aktywności twórczej oraz prezentacja twórczości plastycznej dzieci i młodzieży obejmująca wymianę doświadczeń i przegląd interesujących technik plastycznych.

Prace oceniane były w czterech kategoriach wiekowych. Jury w składzie: Katarzyna Roszkowska - artysta plastyk, właścicielka Galerii Oficyna w Płocku, absolwentka i obecnie doktorantka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Jolanta Roszkowska - artysta plastyk, nauczyciel, instruktor, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, Artur Kras
- fotografik, kierownik Galerii Sztuki Dzieci i Młodzieży POKiS, Emilia Schmidt - nauczyciel, pedagog, dyrektor płockiego Oddziału Polskiej Fundacji Sportu i Kultury, Dariusz Schmidt - pedagog, wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, koordynator Festiwalu Zorzy Polarnej; brało pod uwagę zgodność treści wykonanej pracy z tematem konkursu, samodzielność i technikę wykonania, gamę kolorystyczną, jak również staranność i estetykę pracy.

Na wyniki musieliśmy poczekać do stycznia, ponieważ na konkurs wpłynęło aż 2200 prac z 220 placówek oświatowych. Żaden z uczniów naszej szkoły nie został laureatem, ale wpośród 204 prac jedna  została dostrzeżona i była wyeksponowana na pokonkursowej wystawie. Było to dzieło Dawida Parisa – ucznia klasy IIa. Dawidowi gratulujemy znalezienia się w tak doborowym towarzystwie i życzymy dalszych sukcesów. Zachęcamy, do obejrzenia niektórych prac. Prawda, że są piękne?!

Od wielu już lat w kalendarz uroczystości szkolnych na stałe wpisany jest Dzień Babci i Dziadka. W tym roku to miłe wydarzenie w klasie Ic obchodzono dopiero 5 lutego, ponieważ święto seniorów przypadało w czasie ferii zimowych. Licznie przybyłych gości serdecznie powitała wychowawczyni Beata Kaczmarek. W swoim wystąpieniu podkreśliła, jak ważną rolę w dzisiejszym zagonionym i pędzącym świecie odgrywają dziadkowie. To oni przekazują młodemu pokoleniu mądrość zdobytą przez całe życie i kochają ich wielką bezinteresowną miłością „za Bóg zapłać”. Kończąc, życzyła seniorom długich lat życia w dobrym zdrowiu i bezgranicznej miłości od swoich dzieci i wnuków.

 Potem głos zabrali uczniowie. W malowniczej scenerii, na holu szkoły podstawowej, dzieci przedstawiły program artystyczny. Wspaniała publiczność podziwiała i gromko oklaskiwała swoje ukochane wnuki, które pięknie recytowały wiersze, radośnie śpiewały piosenki i rytmicznie zatańczyły rock and rolla z babciami. Po odśpiewaniu „Sto lat” siedmiolatki wręczyły babciom i dziadkom własnoręcznie wykonane i ozdobione poduszeczki. Dziadkowie nie żałowali pochwał dla swoich wnuków, a nauczycielka orzekła, że są oni najmilszymi odbiorcami „sztuki” dziecięcej. Następnie przyszedł czas na popis gości. Babcie śpiewały piosenki, które pamiętały z lat szkolnych, przyszywały guziki, rozpoznawały po dotyku swoje wnuczęta. Dziadkowie wbijali gwoździe, szacowali „na oko” ile ziarenek grochu jest w butelce. Dalsza część uroczystości upływała na słodkim poczęstunku, przygotowanym przez mamy, w stołówce szkolnej. Był to niezwykły dzień. Dzień, pełen uśmiechów, wzruszeń i radości…

            Kochanym Babciom i drogim Dziadkom jeszcze raz życzymy długich lat życia i dumy ze swoich wnuków.

Bezpieczeństwo uczniów w szkole jest bardzo ważną sprawą. Każdy rodzic posyłając dziecko do szkoły chce, by było w niej bezpieczne.

Uczniowie klas edukacji wczesnoszkolnej uczą się właściwych zachowań od pierwszej klasy. Przyswajają reguły i zasady na podstawie pogadanek, filmów i ilustracji. Dobre maniery i zachowanie raz wyuczone przez dziecko dają pozytywny skutek na dalsze etapy nauki. Uczeń staje się świadomy swojego zachowania. Wtedy dziecko, rodzic i nauczyciel  mogą być pewni, że szkoła to przyjazne miejsce.

Aby lepiej to zapamiętać powstała seria zdjęć pokazująca dobre i złe zachowania w szkole.

Dziękuję panu Pawłowi Andrzejewskiemu za poświęcony czas i wykonanie pięknych zdjęć pokazujących uczniów w różnych sytuacjach szkolnych.