W ramach konkursu "Uczeń bezpieczny w sieci", w klasach V, wychowawcy we współpracy z pedagogiem, przeprowadzili lekcje z uczniami na temat cyberprzemocy, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności za umieszczane treści w Internecie, udostępnianie danych i złudnego poczucia anonimowości, które towarzyszy młodzieży poruszającej się w cyberprzestrzeni. 

Internet jest przydatnym do nauki, pracy i zabawy narzędziem. Niestety, jak każde narzędzie może być używane do dobrych jak i złych działań. Warto wiedzieć, jakie występują w nim zagrożenia i jak się zachować, kiedy na nie natrafimy.

Podczas zajęć, nauczyciele starali się przedstawić uczniom najważniejsze zagrożenia jakie czyhają w sieci. Jednym z nich jest nie ujawnianie swoich danych osobistych. Prywatne dane nie powinny wpaść w niepowołane ręce! Numer telefonu, e-mail, adres domowy, zdjęcie czy różnego rodzaju hasła (do poczty, komunikatora, czatu) to informacje, które należy chronić w trosce o własne bezpieczeństwo. 

Dodatkowo, każdy z uczniów na lekcji informatyki, przygotował prezentację na temat: "Jak być bezpiecznym na portalach społecznościowych?".

W ramach konkursu "Uczeń bezpieczny w sieci" zostało zorganizowanie spotkanie z policjantami na temat agresji i przemocy rówieśniczej wynikającej z fascynacji grami. „Czy gry komputerowe szkodzą uczniom? to temat spotkania przeprowadzonego 13 marca 2019 r. przez policjanta, panią Monikę Curyk, z Komendy Powiatowej Policji w Gostyniu. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej. Zaproszony gość na samym początku spotkania podkreślił, że gry komputerowe możemy podzielić na takie, które mogą szkodzić i takie, które są specjalnie tworzone dla dzieci, rozwijają wyobraźnie i logiczne myślenie, gry przygodowe i symulacje. Uczniowie wraz z policjantem prowadzili dyskusję i dowidzieli się, jakie fizyczne dolegliwości grożą ludziom nadmiernie spędzających czas przed komputerem, że rzeczywistość wirtualna świata komputerowego może prowadzić do uzależnienia oraz że komputer jest tylko jednym z narzędzi zdobywania wiedzy i rozrywki. Uczniowie poznali zasady etycznego zachowania się podczas korzystania z komputera i sieci komputerowej oraz, że komputer jest tylko jednym z narzędzi zdobywania wiedzy i rozrywki.

©2018 Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Pępowie
Joomla Templates by Wordpress themes free