Matematyka na wesoło
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Kolejnym zadaniem z którym zmierzyli się uczniowie klasy 3a z projektu "Kreatywna Matematyka" to gra matematyczna pt. Polowanie na muchy. Tym razem ćwiczyliśmy umiejętności matematyczne tj. dodawanie, odejmowanie i mnożenie do 100. Do tej zabawy wykorzystaliśmy packi na muchy, muchy– wyniki i listę z działaniami. Pracowaliśmy w małych grupach. Wybrane dziecko czytało działanie, pozostali uczniowie dokonywali obliczeń w pamięci, a następnie pacali w muchę na której jest poprawny wynik. Zabawie towarzyszył dobry nastrój. Gra dostarczyła nam wszystkim pozytywnych emocji, a nauka przez zabawę to najlepsza aktywność!
Celem zadania było wzmacnianie umiejętności matematycznych, dostosowanie się do ustalonych reguł i zasad, przyjmowanie odpowiedniej postawy wobec porażki i zwycięstwa oraz zdolność wykonania działania matematycznego w pamięci.
„Matematyka w sztuce” – Projekt Edukacyjny "Kreatywna Matematyka"
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
Klasa 3a zrealizowała kolejne zadanie z Projektu "Kreatywna matematyka" pt. Matematyka w sztuce. Uczniowie zostali zapoznani z sylwetką i pracami rosyjskiego malarza Wassiliego Kandinskiego, którego twórczość zapoczątkowała nurt abstrakcjonizmu. Kandinsky często używał geometrycznych form, takich jak kółka, trójkąty i prostokąty w swoich obrazach. Każdy z uczniów podczas zadania mógł się wcielić, zainspirowany twórczością rosyjskiego malarza w artystę i stworzyć swój abstrakcyjny obraz. Uważamy, że udało im się to wspaniale!
Celem zadania było poznanie związku miedzy matematyką a sztuką, tworzenie rysunku wykorzystując kształty i figury geometryczne. Stosowanie i poznanie nowych techniki plastycznych oraz projektowanie lub odtwarzanie wzorów, które opierają się na powtarzalnych motywach.
Projekt "Kreatywna Matematyka"
- Szczegóły
- Autor: Grażyna Kaczmarek, Romina Jańczak
- Kategoria: Kreatywna matematyka
W bieżącym roku szkolnym 2024/2025 klasy 3 biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym - "Kreatywna matematyka". Głównym celem projektu jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych. Projekt składa się z ośmiu modułów. Pierwszym zadaniem, które wykonali uczniowie z klasy 3a, pt. "Twórcza matematyka" było tworzenie obrazów z cyfr. Wszyscy biorący udział w zadaniu wykazali się dużą kreatywnością, a przy okazji sprawiło im to wiele radości. Celem zadania było pobudzenie wyobraźni i ekspresji plastycznej, rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenie umiejętności planowania, rozmieszczenia rysunku na płaszczyźnie, rozwijanie orientacji przestrzennej oraz doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi.