Wydarzenia - 2024/2025
Podkategorie
Wydarzenia - szkoła 2024/2025 Liczba artykułów: 91
Kreatywna matematyka Liczba artykułów: 9
Wydarzenia - przedszkole 2024/2025 Liczba artykułów: 14
Pedagog/Psycholog 2024/2025 Liczba artykułów: 14
Wydarzenia - biblioteka 2024/2025 Liczba artykułów: 2
Pedagog specjalny Liczba artykułów: 14
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
- Szczegóły
- Autor: Joanna Grobelna, Marta Krzyżoszczak
- Kategoria: Pedagog/Psycholog 2024/2025
Pasowanie na czytelnika
- Szczegóły
- Autor: Mirosława Biegała, Alina Nowacka
- Kategoria: Wydarzenia - biblioteka 2024/2025
”Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
Wisława Szymborska
31 marca 2025 r. odbyło się pasowanie na czytelnika biblioteki szkolnej uczniów klas pierwszych. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania.
Uczniowie klas pierwszych poznali zasady korzystania z biblioteki, uczestniczyli w rozmowie, jak szanować książkę, potrafili wymienić korzyści płynące z czytania książek. Rozwiązali bezbłędnie wszystkie zadania związane z bajkami dla dzieci. Następnie pierwszoklasiści złożyli uroczyste ślubowanie, po którym zostali pasowani księgą na czytelnika.
Życzymy nowym czytelnikom wspaniałych chwil spędzonych z książką!!!
Zapraszamy do biblioteki!!!
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
- Szczegóły
- Autor: Mirosława Biegała, Alina Nowacka
- Kategoria: Wydarzenia - biblioteka 2024/2025
Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania obchodzony jest 29 września. Został on ogłoszony przez Polską Izbę Książki w 2001r.
Data nie jest przypadkowa, ponieważ tego dnia urodziła się autorka książek dla dzieci i młodzieży – Janina Porazińska.
Celem akcji jest promowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Zalet czytania na głos jest mnóstwo: wzbogaca słownictwo, ćwiczy pamięć, poprawia koncentrację, uczy samodzielnego myślenia, przede wszystkim pozwala przeżywać wspaniałe emocje.
Uczniowie klas drugich i trzecich odwiedzający bibliotekę czytali na głos fragmenty wypożyczonych przez siebie książek. Zostały przeczytane również wiersze „Kasztany” Ewy Szelburg - Zarębiny oraz „Jesień” Danuty Wawiłow. Dzieci chętnie słuchały, a następnie odpowiadały na pytania związane z przeczytanymi wierszami.
Akcja ta zachęciła naszych czytelników do licznego odwiedzenia szkolnej biblioteki.
"Migające brzdące"
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, pedagog specjalny
- Kategoria: Pedagog specjalny
„Migające brzdące” – język migowy w przedszkolu jako droga do empatii i komunikacji
W roku szkolnym 2024/2025 w grupie „Misie” wprowadzona została innowacja metodyczna pt. „Migające brzdące”, oparta na autorskim programie własnym. Jej głównym założeniem
było rozwijanie umiejętności posługiwania się elementami Polskiego Języka Migowego (PJM) oraz wdrażanie dzieci do tolerancji i akceptacji inności w świecie społecznym.
Innowacja była odpowiedzią na potrzebę budowania u dzieci świadomości, że ludzie mogą komunikować się na różne sposoby – nie tylko werbalnie. Zajęcia miały na celu nie tylko
naukę podstawowych znaków PJM, ale również rozwijanie u dzieci wrażliwości społecznej,otwartości i gotowości do niesienia pomocy innym.
W trakcie realizacji programu dzieci:
- poznały podstawowe znaki PJM, m.in. powitania, emocje, kolory, zwierzęta czy potrzeby dnia codziennego,
- uczestniczyły w zabawach i scenkach dramowych z wykorzystaniem znaków migowych,
- oglądały krótkie materiały audiowizualne z osobami posługującymi się PJM,
Zajęcia odbywały się w formie zabawy, co sprzyjało naturalnemu przyswajaniu nowych znaków. Ważnym elementem programu było również łączenie komunikacji migowej z
aktywnością ruchową, muzyką i plastyką, co ułatwiało utrwalanie wiedzy oraz rozwijało kompetencje wielozmysłowe.
Efekty innowacji były bardzo pozytywne – dzieci z entuzjazmem uczestniczyły w zajęciach, chętnie uczyły się nowych znaków i stosowały je w codziennych sytuacjach. Co ważniejsze, wykazały większą empatię wobec osób z niepełnosprawnościami oraz zrozumienie dla różnorodności w komunikacji.
Program „Migające brzdące” pokazał, że nawet najmłodsze dzieci mogą być aktywnymi uczestnikami działań na rzecz inkluzyjności i równych szans w edukacji i społeczeństwie.
Wspierajmy godność, walczmy z dyskryminacją
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, pedagog specjalny
- Kategoria: Pedagog specjalny
5 maja to dzień szczególny dla osób z niepełnosprawnościami i ich rodzin. Z okazji Dnia Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych oraz Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną warto przypomnieć o prawach osób niepełnosprawnych do równego uczestnictwa we wszystkich sferach życia społecznego. Niepełnosprawność nie może być przyczyną dyskryminacji. Realizacja praw osób niepełnosprawnych to likwidacja istniejących barier oraz tworzenie jak najlepszych warunków wsparcia. Warto pamiętać o tym, że osoby z niepełnosprawnością intelektualną istnieją i że mają takie same prawa, pragnienia i marzenia jak osoby pełnosprawne.
Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu w naszej szkole
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, pedagog specjalny
- Kategoria: Pedagog specjalny
Dnia 3 kwietnia nasza szkoła po raz kolejny przyłączyła się do ogólnoświatowej akcji „Zaświeć się na niebiesko” z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Wszyscy uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy ubrali się tego dnia w odcieniach niebieskiego, symbolizując w ten sposób swoją solidarność z osobami w spektrum autyzmu.
Niebieski – symbol solidarności i zrozumienia
Kolor niebieski to międzynarodowy symbol, który ma na celu zwiększenie świadomości na temat autyzmu. Jest to także wyraz wsparcia dla osób z autyzmem, które każdego dnia stawiają czoła wyzwaniom związanym z tym zaburzeniem. Celem Światowego Dnia Świadomości Autyzmu jest nie tylko informowanie o spektrum autyzmu, ale także promowanie większej akceptacji i zrozumienia w społeczeństwie.
Gazetka tematyczna i fotobudka
W holu naszej szkoły stanęła również specjalna gazetka poświęcona tematyce autyzmu, która pozwoliła uczniom zapoznać się z informacjami na temat tego zaburzenia, a także dowiedzieć się, jak wspierać osoby z autyzmem w codziennym życiu. Dodatkowo, podczas przerw uczniowie z klasy 7b mieli okazję zrobić zdjęcia w specjalnie przygotowanej fotobudce.
Filmy edukacyjne
Aby pogłębić wiedzę naszych podopiecznych na temat autyzmu, w ramach obchodów Dnia Świadomości Autyzmu przygotowaliśmy także propozycje filmów edukacyjnych, które uczniowie obejrzeli w trakcie zajęć wychowawczych.
Razem na rzecz większej świadomości!
Dzięki takim akcjom, jak „Zaświeć się na niebiesko”, mamy szansę zbudować w naszej szkole bardziej otwarte i wspierające środowisko. Zróbmy wszystko, aby zrozumienie, akceptacja i solidarność stały się częścią naszej codziennej rzeczywistości!
Europejski Dzień Logopedy
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, Beata Kaczmarek, Marlena Wachowiak
- Kategoria: Pedagog specjalny
6 marca obchodzony jest Europejski Dzień Logopedy. Z tej okazji, w naszej szkole, na drzwiach sal lekcyjnych pojawiły się kartki z trudnymi do wymówienia związkami wyrazowymi, tzw. łamańce językowe. Zadaniem uczniów było zabranie karteczki i piękne przeczytanie koledze lub koleżance zapisanych na niej słów.
Dla klas 1-3 został ogłoszony Logopedyczny Konkurs Plastyczny Moja ulubiona głoska ubrana wiosną. Celem konkursu było rozwijanie wyobraźni, kreatywności i umiejętności plastycznych. Na konkurs wpłynęło 66 prac. Jury, w składzie p. Agata Milewska, p. Monika Krajka, p. Zuzanna Neuhoff - Ley, miało nie lada wyzwanie, aby wyłonić najlepsze prace. Ostatecznie laureatami konkursu zostali:
I miejsce Jan Waszyński kl. 3b
II miejsce Matylda Baryga kl. kl. 1a
III miejsce Zuzanna Kaniewska kl. 1a.
Wyróżnieni zostali:
Jakub Kubiak kl. 3b
Hanna Naskręt kl.3c
Filip Marszałkowski kl.3b
Amelia Nowak kl.1a.
Uroczyste wręczenie dyplomów i upominków odbyło się podczas apelu z okazji Dnia Patrona. Dziękujemy Radzie Rodziców za ufundowanie nagród, a uczestnikom konkursu za ogromne zaangażowanie i twórczą pracę.
Wszystkim serdecznie gratulujemy i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach.
Dzień Świadomości Autyzmu
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska, pedagog specjalny
- Kategoria: Pedagog specjalny
21 marca - Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa
- Szczegóły
- Autor: Katarzyna Banaszyńska
- Kategoria: Pedagog specjalny
Dzień Bezpiecznego Internetu
- Szczegóły
- Autor: Pedagodzy szkolni
- Kategoria: Pedagog specjalny
Dnia 7 lutego uczniowie klas 4 – 7 mieli okazję uczestniczyć w spektaklu profilaktycznym pt. “Talenty, czyli mieć czy być?”, zaprezentowanym przez Narodowy Teatr Edukacji.
Przedstawienie zbudowane na kanwie powieści „Królewicz i żebrak” opowiada współczesną historię dwóch dorastających chłopców (sławny piosenkarz, youtuber a sierota), których sytuacja ekonomiczna jest zupełnie odmienna. Poprzez to skłania widzów do refleksji nad ważnymi w życiu pytaniami oraz wyborem właściwej drogi, którą młodzi ludzie będą podążać w przyszłości. Dlaczego warto rozwijać swój talent? Czym są relacje z rodziną i przyjaciółmi? Czy warto o nie dbać? Czy wszystko, co widzimy w internecie, jest prawdą?
To wyjątkowe przedstawienie nie tylko dostarczyło wielu emocji, ale również skłoniło młodzież do refleksji nad własnymi pasjami, wartościami i odpowiedzią na pytanie: czy liczy się bardziej to, co mamy, czy to, kim jesteśmy?
Pamiętajmy także, że brak krytycznego spojrzenia na treści znalezione w sieci wiąże się z niebezpieczeństwem.
Pedagodzy szkolni