Elementy stałe strony

Dnia 5 czerwca 2014 roku odbyła się powiatowa Spartakiada Lekkoatletyczna w Borku Wielkopolskim. Około 45 uczniów z naszej szkoły pojechało do Borku , aby zmierzyć się ze swoimi rówieśnikami w różnych konkurencjach lekkoatletycznych. Uczniowie ze szkoły podstawowej startowali w biegach na 60 m, 200m i 400 m, oraz w rzucie piłeczką palantową. W gimnazjum dziewczęta mogły spróbować swych sił w biegu na 100 m, 400 m i 600m oraz w rzucie piłeczką palantową. Chłopcy zamiast 600 m mieli do 
pokonania dystans 1000 m.  Z każdego rocznika szkoła mogła wystawić po jednym zawodniku. Dodatkowo na końcu zawodów odbyła się sztafeta lekkoatletyczna 12*400m. Zawody były doskonałą formą promocji zdrowia i sporu. Dzięki tym zawodom uczniowie mieli szanse wykazać się swoimi zdolnościami i doskonałą sprawnością fizyczną. Uczniowie z Gminy Pępowo stanęli 13 razy na podium. Byli to:
- Wiktoria Mierzyńska - brąz w biegu na 200m
-  Eryk Kwiatkowski - srebro w rzucie piłeczką palantową
- Jagoda Ptak - brąz w biegu na 60 m
- Jan Konieczny - złoto w biegu na 60 m
- Dawid Kaczmarek - złoto w biegu na 400 m
- Oliwia Błaszyk - srebro w biegu na 60 m
- Patryk Matuszczak - brąz w rzucie piłeczką palantową
- Kamil Chlebowski - srebro w rzucie piłeczką palantową
- Joanna Pospiech - złoto w rzucie piłeczką palantową
- Kacper Pospiech - złoto w biegu na 100m
- Karolina Matuszewska - srebro w biegu na 100 m
- Klaudia Berger - srebro w rzucie piłeczką palantową
- Jan Krajka - złoto w biegu na 400 m
W dobrych nastrojach, pełni zapału i z nowymi postanowieniami wróciliśmy do Pępowa. Mamy nadzieję, że  przyszły rok szkolny będzie równie owocny jak kończący się 2013/14. 

Programy nauczania - rok szkolny 2016/2017

{tab=Przedszkole|green|active}

 

ZESTAW PROGRAMÓW WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

na rok szkolny 2016/2017

dla oddziałów przedszkolnych

w Zespole Szkół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pępowie

dopuszczony do użytku zarządzeniem nr 33/2016/2017

Dyrektora Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pępowie z dnia 20.06.2016r. 

 

Nr

Przedmiot

Numer programu nauczania, tytuł, autor, wydawnictwo

1a.OP

Oddziały przedszkolne 3,4,5-latków

,,Od przedszkolaka do pierwszaka”. Program wychowania przedszkolnego

Iwona Broda

Wydawnictwo WSiP (zgodny z NPP)

 

1b.OP

Oddziały przedszkolne 6-latków

,,Program wychowania i edukacji sześciolatków"

autorzy: Stenia Doroszuk, Joanna Hermanowska, Joanna Gawryszewska, Katarzyna Kamińska-Dolata

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

2.OP

 

 

    

 

J. angielski

Oddziały przedszkolne

 

Program nauczania języka angielskiego zgodny z Podstawą Programową dla Przedszkoli

Autorzy: Magdalena Appel, Joanna Zarańska, Ewa Piotrowska

Wydawnictwo  Macmillan (zgodny z NPP)

 

3.OP

Religia

Oddziały przedszkolne

 

,,Kochamy dobrego Boga”

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Wydawnictwo Św. Wojciecha - Poznań


{tab=Szkoła podstawowa|green}

 

ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA na rok szkolny 2016/2017

dla klas 1 - 6 Szkoły Podstawowej

dopuszczony do użytku zarządzeniem nr 33/2016/2017

Dyrektora Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pępowie z dnia 20.06.2016r.

 

Nr

Przedmiot

Nazwa programu nauczania, autor, wydawnictwo

1.SP

 

 

Język polski

(klasy 4 - 6)

 

 

„Teraz polski”.  Program nauczania ogólnego języka polskiego w klasach IV – VI szkoły podstawowej.

Autorzy: Anna Klimowicz, Krystyna Brząkalik

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

2.SP

 

Historia

i społeczeństwo

(klasy 4 - 6)

 

„Wczoraj i dziś”. Program nauczania ogólnego historii i społeczeństwa w klasach IV – VI szkoły podstawowej.

Autor: Tomasz Maćkowski

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

3.SP

 

 

3a.SP

 

 

 

 

 

3b.SP

 

 

 

 

Język obcy nowożytny:

 

J. angielski

(klasy 1 -3)

 

 

 

 

J. angielski

(klasy 4 - 6 )

 

 

 

 

Program nauczania języka angielskiego dla klas 1 – 3 szkoły podstawowej

Autorzy: Ilona Studzińska, Arkadiusz Mędela, Magdalena Kondro, Ewa Piotrowska

Wydawnictwo Macmillan (zgodny z NPP)

 

Program nauczania języka angielskiego.

Kurs kontynuacyjny dla klas 4 - 6 szkoły podstawowej.

Autor: Magdalena Kębłowska.

Express Publishing (zgodny z NPP)

 

4.SP

 

 

Matematyka

(klasy 4 - 6)

 

Matematyka z plusem. Program nauczania matematyki w szkole podstawowej.
Autorzy: M. Jucewicz, M. Karpiński, J. Lech

Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe (zgodny z NPP)

                                                                     

5.SP

 

 

 

Przyroda

(klasy 4 - 6)

 

„Tajemnice przyrody”. Program nauczania przyrody w klasach IV – VI szkoły podstawowej.

Autor: Jolanta Golanko

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

6a.SP

 

 

 

 

6b. SP

 

Muzyka

klasy 4 i 5

 

 

 

klasy 6

 

„I gra muzyka” Program nauczania ogólnego muzyki w klasach 4 – 6  szkoły podstawowej.

Autorzy: Monika Gromek, Grażyna Kilbach

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

„Odkrywamy na nowo” Program nauczania dla szkoły podstawowej klasy 4 – 6.

Autor: Małgorzata Rykowska

Wydawnictwo: OPERON (zgodny z NPP)

 

7a.SP

 

 

 

 

7b. SP

 

Plastyka

klasy 4 i 5

 

 

 

klasy 6

 

„ Do dzieła” program nauczania plastyki w klasach 4 – 6 szkoły podstawowej.

Autorzy: Jadwiga Lukas, Krystyna Onak

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Program nauczania plastyki w klasach  IV – VI szkoły podstawowej

Autor: Beata Mikulik

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (zgodny z NPP)

 

8a.SP

 

 

 

 

8b. SP

 

 

Zajęcia techniczne

klasy 4 i 5

 

 

klasy 6

„Jak to działa?” Program nauczania ogólnego zajęć technicznych w klasach 4–6 szkoły podstawowej.

Autor: Lech Łabecki

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Program nauczania dla Szkoły Podstawowej klasy 4 – 6

Autor: Urszula Białka

Wydawnictwo: OPERON (zgodny z NPP)

 

9a. SP

 

 

 

 

9b. SP

 

 

Zajęcia komputerowe

klasy 4 i 5

 

 

klasy 6

„Lubię to” Program nauczania zajęć komputerowych dla klas 4 - 6 szkoły podstawowej.

Autor: Michał Kęska

Wydawnictwo: Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Zajęcia komputerowe dla szkoły podstawowej. Klasy 4 – 6

Autor: Grażyna Koba

Wydawnictwo MIGRA (zgodny z NPP)

 

10.SP

 

 

Wychowanie fizyczne

(klasy 4 - 6)

Koncepcja edukacji fizycznej Zdrowie Sport Rekreacja

Autor: Urszula Kierczak

Oficyna Wydawnicza IMPULS (zgodny z NPP)

 

11.SP

 

11a.SP

 

 

 

 

11b.SP

 

 

 

Religia

 

Religia

(klasy 1 - 3)

 

 

 

Religia

(klasy 4 - 6)

 

 

 

AZ – 1 – 01/10

,,W drodze do Wieczernika”

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Wydawnictwo WAM (zgodny z NPP)

 

AZ -2 - 01/10

Poznaję Boga i w Niego wierzę.

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Wydawnictwo WAM (zgodny z NPP)

 

12.SP

 

 

 

Wychowanie do życia w rodzinie (klasy 5 i 6)

 

Program nauczania Wychowania do życia w rodzinie dla klas V-VI.

Autorzy: Teresa Król, Krystyna Maśnik, Grażyna Węglarczyk
Wydawnictwo i Hurtownia Rubikon (zgodny z NPP)

 

13.SP

 

 

13a.SP

 

 

 

13b.SP

 

 

 

13c.SP

 

Edukacja wczesnoszkolna

 

Edukacja wczesnoszkolna (klasy 1)

 

Edukacja wczesnoszkolna (klasy 2)

 

Edukacja wczesnoszkolna (klasy 3)

 

 

 

 Program edukacji wczesnoszkolnej. Klasy 1-3.

J. Brzózka, K. Hamak, K. Izbińska, A. Jasiocha, W. Went

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (zgodny z NPP)

 

„Doświadczanie świata” edukacja wczesnoszkolna. Program nauczania dla I etapu kształcenia. Autor: Marzena Kędra

Wydawca: Ośrodek Rozwoju Edukacji (zgodny z NPP)

 

Program edukacji wczesnoszkolnej. Klasy 1-3.

Autor: J. Brzózka, K. Hamak, K. Izbińska, A. Jasiocha, W. Went

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (zgodny z NPP)

14.SP

Etyka

Ludzkie ścieżki” Kompleksowy program nauczania etyki na II, III i IV poziomie edukacyjnym.

Autor: Anna Ziemska, Łukasz Malinowski

  

{tab=Gimnazjum|green}

 

ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA na rok szkolny 2016/2017

dla klas I – III Gimnazjum

dopuszczony do użytku zarządzeniem nr 33/2016/2017

Dyrektora Zespołu Szkół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pępowie z dnia 20.06.2016r.

  

Nr

Przedmiot

Nazwa programu nauczania, autor, wydawnictwo

1.G

1a.G

 

 

 

 

 

1b.G

 

 

 

Język polski

klasy I i II

 

 

 

 

 

klasy III

 

 

 

„Słowa na czasie. Program nauczania języka polskiego w klasach I – III gimnazjum.

Autorzy: Małgorzata Chmiel, Wilga Herman, Zofia Pomirska, Piotr Doroszewski

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Bliżej słowa”. Program nauczania języka polskiego

Autorzy: Ewa Horwath i Grażyna Kiełb

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (zgodny z NPP)

 

2.G

 

 

2a.G

 

 

 

 

2b.G

 

 

 

 

2c.G

 

 

 

 

Język obcy nowożytny:

 

Język angielski

 

 

 

 

Język niemiecki

klasy I i II

 

 

 

Język niemiecki

klasy III

 

 

 

 

 

 

Program nauczania języka angielskiego. Kurs kontynuacyjny dla klas I – III gimnazjum.

Autor: Magdalena Kębłowska

Wydawnictwo Express Publishing (zgodny z NPP)

 

Program nauczania języka niemieckiego w klasach I - III gimnazjum - kurs podstawowy.

Autor: Anna Jaroszewska

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Program nauczania języka niemieckiego w klasach I - III gimnazjum - poziom podstawowy.

Autorzy: Irena Nowicka, Dorota Wieruszewska

Wydawnictwo Szkolne PWN (zgodny z NPP)

 

3.G

3a.G

 

 

 

3b. G

Muzyka

klasy I

Zajęcia artystyczne

klasy II

 

Zajęcia artystyczne

klasy III

 

„Gra muzyka”. Program nauczania muzyki w gimnazjum.

Autor: Jan Oleszkowicz

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Program nauczania dla gimnazjum.

Autor: Krystyna Serwańska

Wydawnictwo Operon (zgodny z NPP)

 

4.G

Plastyka

„Sztuka tworzenia”. Program nauczania przedmiotu plastyka w gimnazjum.

Autorzy: Marta Ipczyńska, Natalia Mrozkowiak

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

5.G

 

 

 

 

Historia

 

 

 

„Śladami przeszłości”. Program nauczania ogólnego historii

w klasach I - III gimnazjum.
Autorzy: Teresa Kowalewska,  Tomasz Maćkowski

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

6.G

 

 

 

 

Wiedza o społeczeństwie

klasy II i III

 

 

„Dziś i jutro”. Program nauczania ogólnego wiedzy

o społeczeństwie w klasach I – III Gimnazjum.

Autor: Teresa Kowalewska

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

7.G

 

Geografia

 

 

„Planeta Nowa”. Program nauczania geografii dla gimnazjum.

Autorzy: Ewa Maria Tuz, Dawid Szczypiński
Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

8.G

8a.G

 

 

 

8b.G

 

Biologia

klasy I i II

 

 

 

klasy III

 

 

 

„Świat biologii”. Program nauczania dla gimnazjum.

Autor: Małgorzata Liśkiewicz
Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

” Bliżej biologii”. Program nauczania biologii w gimnazjum.

Ewa Jastrzębska, Ewa Pyłka-Gutowska
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (zgodny z NPP)

 

9.G

 

Chemia

 

 

 

„Chemia Nowej Ery”. Program nauczania chemii w gimnazjum.

Autorzy: Teresa Kulawik, Maria Litwin
Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

10.G

10a.G

 

 

 

10b.G

 

 

 

Fizyka

klasy I i II

 

 

 

klasy III

 

 

 

 

„Spotkania z fizyką”. Program nauczania fizyki w gimnazjum.

Autorzy: Grażyna Francuz-Ornat, Teresa Kulawik
Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

„Świat fizyki”. Program nauczania fizyki w gimnazjum .

Barbara Sagnowska
ZamKor (zgodny z NPP)

 

11.G

 

 

 

 

Matematyka

 

 

 

„Matematyka z plusem”. Program nauczania matematyki dla trzeciego etapu edukacyjnego (klasy I-III gimnazjum).

Autorzy:  Marta Jucewicz, Marcin Karpiński, Jacek Lech
Wydawnictwo Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

(zgodny z NPP)

 

12.G

12a.G

 

 

 

 

12b.G

 

 

Informatyka

klasy I

 

 

 

 

klasy III

 

„Informatyka w ćwiczeniach”. Program nauczania informatyki

dla gimnazjum.

Autor: Bożena Kwaśny, Andrzej Szymczak, Maciej Wiłun
Wydawnictwo Nowa Era/PWN (zgodny z NPP)

 

Program nauczania dla gimnazjum.

Autor: Marek Kołodziej
Wydawnictwo Pedagogiczne "Operon" (zgodny z NPP)

 

13.G

 

 

 

Wychowanie fizyczne

 

 

 

Koncepcja edukacji fizycznej. Zdrowie - Sport - Rekreacja. Gimnazjum, program nauczania.

Autorzy: Urszula Kierczak, Janusz Janota.

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls(zgodny z NPP)

 

14.G

Edukacja dla bezpieczeństwa

klasy III

 

„Edukacja dla bezpieczeństwa”. Program nauczania edukacji dla bezpieczeństwa dla gimnazjum.

Autor: Jarosław Słoma

Wydawnictwo Nowa Era Sp. z o.o. (zgodny z NPP)

 

15a.G

 

 

 

15b. G

Zajęcia techniczne

klasy II

 

 

Zajęcia techniczne

klasy III

 

Program nauczania „Technika w praktyce”

Autor: Ewa Uljasz

Wydawnictwo Nowa Era (zgodny z NPP)

 

Zajęcia techniczne. Program nauczania dla gimnazjum.

Urszula Białka

Wydawnictwo Pedagogiczne "Operon" (zgodny z NPP)

 

16.G

 

 

Religia

 

 

 

 

AZ-3-01/10

Pójść za Jezusem Chrystusem. Program nauczania religii w gimnazjum

Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski

Wydawnictwo WAM (zgodny z NPP)

 

17.G

 

 

 

Wychowanie do życia w rodzinie

 

 

 

Wędrując ku dorosłości. Wychowanie do życia w rodzinie. Program nauczania dla klas I – III gimnazjum.

Teresa Król

Wydawnictwo Rubikon (zgodny z NPP)

 

 

 

 {/tabs}

   Od października 2013 roku uczniowie gimnazjum realizują zadania przewidziane regulaminem III Ogólnopolskiego  Konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ, który przebiega pod hasłem: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja. Celem przystąpienia szkoły do konkursu jest chęć spopularyzowania wśród uczniów podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Działania w ramach konkursu mają służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.

Tematyka zadań realizowanych w ramach konkursu:

  1. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel .
  2. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)?
  3. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp.
  4. Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne.
  5. Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić.
  6. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki".
  7. Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność.
  8. Nie jesteś sam.
  9. Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...
  10. Zadanie dowolnedotyczące kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.

Ponadto, nauczyciele uczestniczą w seminarium Bezpieczna Sszkoła 2014,  prowadzonym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.

Konkurs ogłosiła Fundacja Państwo Obywatelskie - organizacja pożytku publicznego oraz Komitet Honorowy, w skład którego wchodzą  m.in. przedstawiciele Sejmu, Senatu, Rady Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej, Kuratorzy Oświaty.

Regulamin konkursu:

  • Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.
  • Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1" do „10". Warunkiem do otrzymania tytułu i dyplomu Bezpieczna Szkoła jest uzyskanie co najmniej 80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzi po 2 przedstawicieli organizatorów konkursu.

 Zadania konkursu Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń:

  1. Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów według układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną.
  2. Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości)? Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac według wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu.
  3. Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną.
  4. Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta" - język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego..." Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną.
  5. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.
  6. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe - co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki". Wskazany udział specjalisty ds. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.
  7. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować podstawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę.
  8. Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa"; gdzie szukać pomocy. Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych.
  9. Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia... Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego - w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne.
  10. Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącej kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.
  11. Zgłoszenie swoich przedstawicieli (nauczycieli, pedagogów, psychologów) do udziału w seminarium Bezpieczna Szkoła 2014, które w okresie od 20 września 2013 r. do 30 kwietnia 2014 r. przeprowadzi w formule e-learning Studium Prawa Europejskiego w Warszawie. 
    • Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych, uzyskanych efektach, poprawie stanu bezpieczeństwa w szkole i wokół szkoły. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie i samorządy uczniowskie.
    • Jury zachęca szkoły do dokumentowania wykonanych w ramach konkursu prac w materiałach fotograficznych, opracowaniach uczniowskich tekstowych, w tym zarejestrowanych elektronicznie, nagraniach filmowych na DVD lub CD etc.
    • Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę dla zapewnienia bezpieczeństwa placówki i jej uczniów, należy przesyłać do jury sukcesywnie do dnia 15 kwietnia 2014 r.
    • Adres jury konkursu Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń: Al. Jerozolimskie 151, kl. 1, piętro 2, 02-326 Warszawa, e-mail: sekretariat@bezpieczna-szkola.com
    • Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału seminarium w terminie do 27 września 2013 r. na drukach, których wzór zamieszczony jest na stronie www.bezpieczna-szkola.com