-
Rekrutacja 2021/2022 (68)
Dyrekcja Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w PępowieDrodzy Rodzice!
Wnioski o przyjęcie do przedszkola nowych dzieci oraz wnioski i zgłoszenia dzieci do pierwszej klasy będzie można składać w terminie: 15-26 marca 2021 roku w sekretariacie szkoły w godzinach 12.00-15.00.
Dokumenty związane z rekrutacją znajdują się w zakładce w górnym menu.
Komunikat Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Gostyniu (222)
Dyrektor Szkoły Podstawowej w PępowiePoradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Gostyniu działa w trybie stacjonarnym.
Jest czynna od poniedziałku do czwartku w godzinach od 8.00 do 19.00, a w piątki od godz. 8:00 do 15.00.
Kontakt telefoniczny: 65 572 06 97, 65 572 31 77
Link do strony internetowej: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gostyniu
"Życie Szkoły" (22410)
Agata Norman, Alicja Olszak, Arleta Sierszulska, Marlena Wachowiak, Joanna GóźdźZapraszamy do pobrania nowego numeru "Życia Szkoły"
Numer 82 część 1 - przedszkole i edukacja wczesnoszkolna (styczeń-luty 2020)
Numer 82 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (styczeń-luty 2020)
Numer 83 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (marzec-kwiecień 2020)
Numer 83 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (marzec-kwiecień 2020)
Numer 84 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (maj-czerwiec 2020)
Numer 84 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (maj-czerwiec 2020)
Numer 85 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)
Numer 85 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)
Numer 86 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)
Zasady udział w spotkaniach video (327)
Szkoła Podstawowa w PępowieWiększa ilość załączników do zadań domowych (725)
Szkoła Podstawowa w PępowieJeżeli chcemy przesłać nauczycielowi więcej niż jeden plik jako odpowiedź na zadanie domowe, możemy skorzystać z plików skompresowanych - film poniżej:
W systemie Librus istnieje ograniczenie co do wielkości przesyłanego pliku (do 10MB) - jeżeli nasze zdjęcia mają większą objętość, możemy zmniejszyć ich rozdzielczość korzystając np. z programu IceCream Resizer - film poniżej:
Pamiętajmy, żeby sprawdzić czy zdjęcia po zmniejszeniu rozdzielczości są czytelne!
Ostatnio dodane:
Czym jest dziennik wdzięczności?
Jest ciekawą propozycją dla środowiska szkolnego: uczniów w szkołach podstawowych, ponadpodstawowych ich rodziców i nauczycieli. Jego celem jest prowadzenie osobistego dziennika wdzięczności z odnotowaniem dodatkowo małych codziennych zadań, postanowień.
Dziennik zadaje Ci każdego dnia kilka pomocnych pytań. Dają one możliwość zatrzymać się na chwilę, zastanowić nad minionym dniem - zweryfikować wybory i podjęte decyzje.
Ponadto jeśli wydarzyło się coś wyjątkowego, co udało Ci się uchwycić za pomocą kamery, dziennik daje możliwość dodania zdjęcia - pamiątki na przyszłość. Na koniec, dysponujesz również możliwością wyboru samopoczucia, który w dużym stopniu towarzyszył Ci w ciągu dnia.
Wszystkie Twoje wpisy są dostępne w kalendarzu. Możesz je swobodnie przeglądać, wybierając interesujący Cię tydzień. Z tej strony można udać się dalej: przejrzeć swoje podsumowania wpisów z ostatniego miesiąca. Odnajdziesz tam prosty wykres, z zestawieniem Twojego samopoczucia z ostatnich 30 dni. Jeśli, któreś z nich w przeważający sposób towarzyszyło Ci w ostatnim czasie, Dziennik da o tym znać, za pośrednictwem drobnej informacji, która być może okaże się dla Ciebie pomocna.
Wystarczy kliknąć w link :
https://dziennikwdziecznosci.pl/
Zarejestrować się i korzystać z dziennika, kiedy tylko przyjdzie Wam ochota 😊
Muzyka, tańce, śpiew i konkursy to wszystko, czego dzieci z grupy „Zajączki” mogły doświadczyć podczas tegorocznego balu karnawałowego. Mimo reżimu sanitarnego, maluchy wspaniale się bawiły. Piękne stroje i dobre humory towarzyszyły im już od samego rana.
„Połóż w głębi serca korzeń miłości.
Z tego korzenia wyrosnąć może tylko dobro”.
Św. Augustyn
Jak co roku, 14 lutego, obchodziliśmy Walentynki – święto zakochanych i święto miłości. Przygotowywaliśmy się do tego dnia cały tydzień, wykonując walentynkowe kartki dla sympatii oraz pisząc wierszyki i rymowanki.
W poniedziałek miała miejsce nietypowa, bo walentynkowa lekcja wychowawcza. Obejrzeliśmy na niej film ,,Walentynki na wesoło”, który to przygotowała dla nas nasza pani wychowawczyni - Elżbieta Andrzejewska. Chętne koleżanki przygotowały prezentacje na temat historii „Walentynek” oraz tradycji walentynkowych pielęgnowanych w innych krajach. Maja Kaczmarek, Wiktoria Pawlicka i Milena Bogdańska dostarczyły nam wielu ciekawych informacji dotyczących tego święta. Kilkoro uczniów popisało się umiejętnościami językowymi i prezentowało na forum ułożone przez siebie krótkie wierszyki. Następnie każdy z nas mógł przedstawić na ekranie komputera własnoręcznie wykonaną kartkę walentynkową, na której królowały serduszka, misie i ptaszki.
Ta nietypowa lekcja wychowawcza przypomniała nam, co w życiu jest najważniejsze – MIŁOŚĆ. Walentynkowe świętowanie przyniosło nam radość, zadowolenie i uśmiechy na twarzach. Wszyscy powinniśmy się postarać, aby to, co sprawiło nam tak dużo radości, zostało z nami nie tylko do końca lekcji, ale cały rok. Miłość i szacunek to wartości ponadczasowe i nigdy nie wychodzą z mody. Nauka zdalna nie stanowi przeszkody, by szanować się wzajemnie. Tak niewiele potrzeba, żeby być miłym i dobrym. Czasem wystarczy zrozumienie i szczery uśmiech.
Lena Maria Rotman
W piątek, 12 lutego 2021 roku dzieci z oddziału przedszkolnego MISIE uczestniczyły w balu karnawałowym. Była to świetna okazja do zaprezentowania pomysłowych strojów i wspólnego spotkania przy stole. Zabawa rozpoczęła się od grupowego zatańczenia ,,Zimowej poleczki”. Dzieci wykonały również pląs do piosenki ,,Walentynki” z własnoręcznie ozdobionymi serduszkami. Podczas tej radosnej uroczystości wszystkie MISIE miały doskonałą okazję do wykazania się umiejętnościami tanecznymi i wokalnymi. A talentów wśród MISIÓW nie brakuje. Dziękuję zaangażowanym Rodzicom za pomoc w zorganizowaniu kolejnego grupowego wydarzenia.
Dzień Dobry.
W kilku zdaniach chciałbym podsumować akcję zbiórki pieniążków dla WOŚP, w której nasza szkoła aktywnie brała udział. Uczniowie musieli zalogować się na specjalną platformę internetową PHO3NIX stworzoną na potrzeby właśnie tej akcji. Po zalogowaniu się, uczniowie ćwiczyli wraz z filmami umieszczonymi na platformie. Młodzież bardzo chętnie wykonywała ćwiczenia z filmów instruktażowych, a lekcje wf prowadzone zdalnie przez kamerkę jeszcze bardziej ich do tego motywowały. Filmy były bardzo przyjemne, miały super przekaz do młodzieży, a co najlepsze zawierały liczne ćwiczenia ogólnorozwojowe. Obejrzenie jednego filmu, dawało uzbierać 1 zł na e-koncie. Maksymalnie każdy uczeń mógł uzbierać 10 zł.
Reasumując w całej akcji zebrano 1 054 000 zł. Nasza szkoła również przyczyniła się do zbiórki, udało nam się uzbierać sumę 2045 zł. Uważam, że to fantastyczny wynik, za co chciałbym każdemu podziękować.
Luty, to przede wszystkim miesiąc zabaw karnawałowych. Nie mogło jej więc zabraknąć również w klasie 1a. Wszystkie dzieci z utęsknieniem czekały na nadejście tego dnia. Przeróżne, kolorowe i fantazyjne kostiumy dały dzieciom możliwość wcielenia się w wybraną postać i przeniesienia w świat fantazji. Kiedy pojawiły się pierwsze rytmy wesołej, dyskotekowej muzyki, dzieci z wielką ochotą rozpoczęły pląsy i tańce. Jak zwykle uczniowie bawili się znakomicie. Podczas zabawy odbywały się różne konkursy, w których dzieci bardzo chętnie brały udział. Dobra zabawa i wspaniały humor towarzyszyły uczniom przez cały balik.
Klasa 1b ukończyła właśnie Moduł III "Moc słów". Zrealizowaliśmy scenariusz przeznaczony dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej dodatkowo wzbogacony o prezentację Genially. Uczniowie oznaczyli swój nastrój na emocjonometrze. Wysłuchali "Bajkę o ciepłym i puchatym". Była burza mózgów na temat co to jest ciepłe i puchate oraz zimne i kolczaste. Uczniowie wykonali medale wdzięczności oraz namalowali ciepłe i puchate wykorzystując aplikację Quiver. Był worek dobrych słów, a zwieńczeniem zajęć eksperyment z emocjami i ryżem, na którego efekty czekamy z niecierpliwością.
Uczniowie klasy 2c zakończyli realizację I modułu międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Pierwszy moduł projektu zatytułowany był „Mała chmurka w krainie drzew”. Książka, którą wybraliśmy jako lekturę to „Drzewo do samego nieba" Marii Terlikowskiej. Czytaliśmy ją wspólnie w klasie. Wspólnie przygotowaliśmy gazetkę, chmurkę Tosię, plastelinowe czytusie oraz drzewo czytelnicze, na którym pojawiły się kolorowe listki, a na nich tytuły i autorzy książek przeczytanych przez uczniów. Dzieci podczas omawiania lektury uzupełniały swoje lekturniki wykonując rysunki oraz wpisując informacje o bohaterach książki. Wykonaliśmy prace plastyczne, których motywem przewodnim były jesienne drzewa, rozwiązaliśmy quiz dotyczący lektury, poznaliśmy rodzaje drzew oraz oglądaliśmy zalecane filmy. Z okazji Światowego Dnia Drzewa przytulaliśmy i szeptaliśmy życzenia drzewom, które rosną wokół naszego boiska. Uczniowie bardzo chętnie podjęli pracę i z dużą ciekawością uczestniczyli z projekcie.
Przed nami II moduł zimowy - „Mała chmurka w krainie śniegu".
Grupy Zajączków, Misiów i Jeżyków, mimo panującej pandemii nie zapomniały o swoich wspaniałych babciach i dziadkach. Dzieci samodzielnie przygotowały piękne laurki oraz nauczyły się wierszy i piosenek – przedstawionych w rodzinnym gronie.
Zapraszamy do pobrania nowego numeru "Życia Szkoły"
Numer 82 część 1 - przedszkole i edukacja wczesnoszkolna (styczeń-luty 2020)
Numer 82 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (styczeń-luty 2020)
Numer 83 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (marzec-kwiecień 2020)
Numer 83 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (marzec-kwiecień 2020)
Numer 84 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (maj-czerwiec 2020)
Numer 84 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (maj-czerwiec 2020)
Numer 85 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)
Numer 85 część 2 - klasy IV-VIII szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)
Numer 86 część 1 - klasy I-III szkoły podstawowej (wrzesień-październik 2020)